2026-09-02, 09:53
Medlem
Memnoks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rednaxela90
Vilket han såklart har rekommenderats av sitt försvar för att försöka slippa dödsstraff, men alla faktiska bevis (och då inte Candace Owens påstådda "bevis") pekar på att Tyler Robinson är skyldig. Och, ja, jag har redan förstått att vi tänker olika där, men så ser jag på saken iallafall.
Bra att det blir rättegång i alla fall. Owens och hennes kult lär aldrig acceptera att TR är skyldig i alla fall men det kan väl vara bra att bevisningen blir synlig för de som inte är lika fanatiska.
Citera
2026-09-02, 10:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Memnok
Bra att det blir rättegång i alla fall. Owens och hennes kult lär aldrig acceptera att TR är skyldig i alla fall men det kan väl vara bra att bevisningen blir synlig för de som inte är lika fanatiska.
Om dom inte kan leta upp mer bevis än vad som hittills framkommit så kommer Tayler att bli frikänd. Just att han påstods ha erkänt var väl det starkaste beviset, så nu vet jag inte vad som ska kunna fälla honom.
Citera
2026-09-02, 10:59
Medlem
Memnoks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jumpingonthemoon
Om dom inte kan leta upp mer bevis än vad som hittills framkommit så kommer Tayler att bli frikänd. Just att han påstods ha erkänt var väl det starkaste beviset, så nu vet jag inte vad som ska kunna fälla honom.
Även om inte hans föräldrar vittnar mot honom så finns det ju gott om andra han har erkänt för, det går att kolla hans discord och hans telefon till exempel. Det blir svårt att förklara bort.

Sedan finns det gott om andra bevis för att han har gjort det och i stort sett inga bevis för ett alternativt händelseförlopp.
Citera
2026-09-02, 11:01
Medlem
Citat:
Även om inte hans föräldrar vittnar mot honom så finns det ju gott om andra han har erkänt för, det går att kolla hans discord och hans telefon till exempel. Det blir svårt att förklara bort.

Sedan finns det gott om andra bevis för att han har gjort det och i stort sett inga bevis för ett alternativt händelseförlopp.
Jag är skeptisk till att han verkligen har erkänt för någon över huvud taget.
Citera
2026-09-02, 11:02
Medlem
Memnoks avatar
Citat:
Jag vet att du är det, tyvärr talar bevisen och händelseförloppet mot dig.
Citera
2026-09-02, 11:04
Medlem
Citat:
Det återstår ju att se. Rättegången blir intressant.
Citera
2026-09-02, 12:31
Medlem
rednaxela90s avatar
Citat:
Ja, det är bra. Hoppas att många i "Candace-sekten" vaknar genom att se riktig bevisning läggas fram. Dock tror jag att en del av dem kommer att anklaga dem som lägger fram bevis för att vara del av en cover-up (som en del redan gör).
Citera
2026-09-02, 12:33
Medlem
Västkustskts avatar
Citat:
Jag förstår ärligt talat inte hur du kan skriva nåt så korkat.

Personligen har jag nog aldrig följt en rättegång där den åtalade har så mycket bevisning mot sig som Tyler har.
Citera
2026-09-02, 13:00
Medlem
rednaxela90s avatar
Citat:
Du tror verkligen på allt du hör av vissa "konspirationsteoretiska källor" (exempelvis Candace Owens). Men det är ingenting av vad jag har sett som stöder din teori om att det inte skulle finnas tillräckligt med bevis för att fälla honom. Snarare att det finnas det!
Citat:

Precis. 👍
Citat:
Den skepticism betyder ingenting. Vad som betyder något är vad det finns för bevis och åt vilket håll det pekar åt.
Citat:
Instämmer.
Citat:
Det återstår ju att se. Rättegången blir intressant.
Ja, blir intressant att följa. Men är inte så säker på att du kommer att acceptera de bevis som läggs fram.
Senast redigerad av rednaxela90 2026-09-02 kl. 13:07.
Citera
2026-09-02, 13:39
Medlem
rednaxela90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Västkustskt

Personligen har jag nog aldrig följt en rättegång där den åtalade har så mycket bevisning mot sig som Tyler har.
Förstår inte heller... Men det är så det blir när människor litar mer på influencers på YouTube än på rättstekniska experter!
Citera
2026-09-02, 13:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Västkustskt

Det finns ju inga bevis över huvud taget.
Citera
2026-09-02, 16:27
Medlem
Västkustskts avatar
Citat:
Det finns ju inga bevis över huvud taget.
Några andra saker som du kanske kan svara på.

Varför behövs all den här bevisningen om alla ändå är inblandade i konspirationen?
Du antydde ju att till och med Tylers försvar är inblandade.

Varför krångla till det med Exploderande mikrofon, uppgrävd mark under podiumet, SMS, lapp under tangentbordet osv när det inte behövs för att fälla Tyler?

Vem skulle t.ex. analysera den uppgrävda marken eller den bevarade brottsplatsen och vem skulle ge ordern att göra det?

Allt de behövde göra var placera lite av Tylers DNA på ett vapen och fabricera en övervakningsfilm på Tyler så de hade nåt att visa juryn. Det hade räckt för att få honom fälld. Om inte juryn också är inblandad förstås för då behöver de inte ens det.

Och skulle det ens spela för roll om han inte blev fälld i slutändan, målet var väl att döda Kirk och det lyckades man med?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in