2026-08-23, 13:56
Medlem
Västkustskts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jumpingonthemoon
"Finally, the NCTC integrates "all instruments of national power," coordinating activities between groups and agencies."
https://www.ebsco.com/research-starters/diplomacy-and-international-relations/national-counterterrorism-center-nctc
Det står fortfarande ingenting om att de kan ta över ett brottmål.

Sen är mordet på Kirk inte en terrorist-attack och det finns inga misstankar om utländsk inblandning eftersom den misstänkte sitter häktad och har erkänt.
Citera
2026-08-23, 14:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Vad menar du? Försökte någon klassa det som ett terrordåd? Vem var det som inte tillät det?
Joe Kent hade misstankar om det ja.
Men NCTC fick inte fortsätta undersöka saken.
Citera
2026-08-23, 14:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Västkustskt
Det står fortfarande ingenting om att de kan ta över ett brottmål.

Sen är mordet på Kirk inte en terrorist-attack och det finns inga misstankar om utländsk inblandning eftersom den misstänkte sitter häktad och har erkänt.
Joe Kent håller inte med dig.
Citera
2026-08-23, 14:42
Medlem
Västkustskts avatar
Citat:
Joe Kent håller inte med dig.
Men Justitiedepartementet, Attorney General, delstatspolisen, U.S. Attorney's Office, FBI, Kash Patel, Dan Bongino och många andra gör det så det känns rätt bra ändå.
Citera
2026-08-23, 15:02
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Joe Kent hade misstankar om det ja.
Men NCTC fick inte fortsätta undersöka saken.

Så bara misstankar - inga som helst bevis med andra ord och inte ens några spekulationer om vem som skulle legat bakom det?
Men då är vi ju överens om att mordet alltså inte är klassat som ett terrordåd.
Citera
2026-08-23, 15:06
Medlem
Citat:
Så bara misstankar - inga som helst bevis med andra ord och inte ens några spekulationer om vem som skulle legat bakom det?
Men då är vi ju överens om att mordet alltså inte är klassat som ett terrordåd.
Ja undersökningen som skulle utreda om det var ett terrordåd förbjöds.
Citera
2026-08-23, 15:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Västkustskt
Men Justitiedepartementet, Attorney General, delstatspolisen, U.S. Attorney's Office, FBI, Kash Patel, Dan Bongino och många andra gör det så det känns rätt bra ändå.
Kash Patel och Dan Bongino är ju väldigt förtroendeingivande.
Citera
2026-08-23, 16:00
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ja undersökningen som skulle utreda om det var ett terrordåd förbjöds.
Du har alltså ändrat dig från att mordet var ett terrordåd som nctc skulle utreda (vilket är vad jag ifrågasatte) till att nctc skulle utreda ifall det var ett terrordåd?? Eller blev det bara så när du försökte slingra dig?
Citera
2026-08-23, 16:15
Medlem
Citat:
Du har alltså ändrat dig från att mordet var ett terrordåd som nctc skulle utreda (vilket är vad jag ifrågasatte) till att nctc skulle utreda ifall det var ett terrordåd?? Eller blev det bara så när du försökte slingra dig?
Jag har inte ändrat mig om nånting så jag vet inte vad du pratar om? Ett möjligt terrordåd ska inte NCTC förbjudas att utreda.
Citera
2026-08-23, 16:18
Medlem
Fantens avatar
Citat:
Jag har inte ändrat mig om nånting så jag vet inte vad du pratar om? Ett möjligt terrordåd ska inte NCTC förbjudas att utreda.
Du har inte sagt nånting om att du tror att det skulle kunna vara ett terrordåd förrän precis nu.
Citera
2026-08-23, 16:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fanten
Du har inte sagt nånting om att du tror att det skulle kunna vara ett terrordåd förrän precis nu.
Jo det har jag. Läs tråden.
Citera
2026-08-23, 16:41
Medlem
Fantens avatar
Citat:
Jo det har jag. Läs tråden.
50 inlägg i tråden innehåller prefixet terror- alltså terror följt av ingenting eller vad som helst. Ditt första inlägg som innehåller det är detta (FB) Vem ligger egentligen bakom mordet på Charlie Kirk? från 0948 idag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in