2025-09-14, 11:49
Medlem
Graavargs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ohshit.Cuntwell
Enkelt, han säger det väldigt tydligt här:
https://www.youtube.com/shorts/34N9pIWc_pc

Det finns mycket annat han också säger. Försökte hitta ett klipp med Kirk från Riley Gaines podcast (Real America's Voice) från några år tillbaka, men det verkar inte mera finnas online. Hur som helst, hade ingen aning om vem Kirk var (och han framstod som en typisk kristen fundamentalist-idiot), jag var ute efter att kolla upp Gaines (som då började slå igenom). Men jag kommer tydligt ihåg att Kirk verkade full av hat, han verkade upprörd eller ivrig och pratade snabbt och påstod bl.a. att "transgender är grundorsaken till förfallet av den amerikanska mannen" och att "man borde hantera människor som är transgender på samma sätt som på 50- och 60-talet". Dvs. genom att låsa in dem, lobotomera dem och ge dem shockterapi, bl.a..

Och hans "debate me"-ploj är bara ett influencer-trick, ett sätt att enkelt producera innehåll och genom att välja och klippa och klistra fick det honom att se bra ut. Nån egentlig debatt var det aldrig fråga om.

Dessutom har hans budskap och "uppdrag" varierat beroende på hans finansiering, inför valet 2020 och framförallt 2024 så var hans uppdrag att få så många som möjligt att rösta på Trump. Så det är klart att han beter sig "schysstare" mot de unga människor han träffar (annars går de ju och röstar på demokraterna). Men mellan valen, och också i den här turnén (där han blev skjuten på första anhalten), var hans målsättning att öka sin egen MAGA-cred och skaffa sig så många egna MAGA-anhängare som möjligt. Detta för att "tvinga" det republikanska partiet att ställa upp honom som kandidat i ett val så att kom sig in i den riktiga politiken. Och då var hans budskap ett annat, designat att provocera, polarisera och skapa rubriker, och att visa att han var en äkta "MAGA-kämpe".

Jag har en klar bild av vem Kirk var, och jag tror inte för en sekund på den pågående glorifieringen. Jag tror i själva verket att Kirk var en agnostiker, både politiskt och religiöst. Och förhållandevis smart, dessutom. Han spelade medvetet och smart på den spelplan som fanns, och gjorde sig pengar och inflytande på kuppen. Och hans nästa steg i karriären var att försöka fixa en plats som politiker, helst i kongressen. Jag är rätt övertygad om att han inte själv trodde på det han sa. Det är alldeles för mycket all over the place för att komma från en egen djup övertygelse, istället är det typiskt för någon som försöker säga rätt sak vid rätt tillfälle.

Det gör honom inte till en sämre människa, och det skulle sannolikt ha gjort honom till en effektiv republikansk politiker. Men nån republikansk jesus-gestalt var han inte, inte ens nära.
Citera
2025-09-14, 11:49
Medlem
klybans avatar
Citat:
Hur vet du det, du framställer det som fakta utan att komma med bevis.

Det fanns ett så tydligt trans-motiv att inte ens omni.se kan förneka det.
Intressant och hur du säger fakta utan komma med bevis, så gör du EXAKT samma själv.
Och det påminner de som ropade det var Demokrater som mördat hen, ja, de fick äta upp det rejält när fakta kom och att han är opolitisk.(Och för er korkade så betyder det att han inte var R eller D )
Citera
2025-09-14, 11:50
Medlem
Citat:
Nu har ju t.o.m. omni.se gått ut med detta och då är det förstås så starkt att det inte går att förneka längre, det har ett tydligt trans-motiv.

Säger inte att det inte är sant men det är jäkligt märkligt för en mormon och i en mormonstat som Utah om det skulle vara motivet.

Kanske lika misskrediterande shit storm som med JFK bevisen…
Citera
2025-09-14, 11:50
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:

MAGA kan också vara trans. Högern tycks skjuta högern men vänstern är ett problem. Vi får avvakta och se vad som är fakta.
Citera
2025-09-14, 11:51
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av viperstyle
Säger inte att det inte är sant men det är jäkligt märkligt för en mormon och i en mormonstat som Utah om det skulle vara motivet.

Kanske lika misskrediterande shit storm som med JFK bevisen…
Det kanske var den hemliga staten?
Citera
2025-09-14, 11:51
Medlem
Citat:
Jo det gör det, det är ofrånkomligt när man väljer utifrån andra kriterier än kompetens.

Ja vänstern gör allt för att dölja sanningen.

Man sänker inte kraven, och exempel som du anser bevisar motsatsen handlar nog mer om cherrypicking och inte något som är statistiskt signifikant för att bevisa det du hävdar. Det finns exempel som kan diskuteras som ”kvotering”, men i praktiken handlar det ofta om att t.ex. justera fysiska tester för att fler kvinnor ska kunna bli poliser utan att ta bort kraven på att faktiskt klara jobbet.

Dei betyder i regel att man aktivt söker kandidater på fler håll än tidigare, till exempel i områden eller skolor där svarta historiskt inte rekryterats. Det gör att fler kvalificerade får chansen att söka. Kraven är desamma, det är bara urvalet som blir bredare.
Citera
2025-09-14, 11:52
Moderator
TheLuckys avatar
Citat:

Jo motiv, men skytten bör även haft någon form av psykisk instabilitet av något slag. Det lär väl komma fram senare.
Citera
2025-09-14, 11:55
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Graavarg
Det finns mycket annat han också säger. Försökte hitta ett klipp med Kirk från Riley Gaines podcast (Real America's Voice) från några år tillbaka, men det verkar inte mera finnas online.

Så du har inget som styrkerr det du påstår.
Däremot finns massor som talar i direkt motsatt riktning som de videos direkt med Kirk som jag länkat till.

Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Intressant och hur du säger fakta utan komma med bevis, så gör du EXAKT samma själv.
Och det påminner de som ropade det var Demokrater som mördat hen, ja, de fick äta upp det rejält när fakta kom och att han är opolitisk.(Och för er korkade så betyder det att han inte var R eller D )

Jag refererade till Omni.se som har så mycket belägg att inte ens de kan förneka trans-motivet.

Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly
MAGA kan också vara trans. Högern tycks skjuta högern men vänstern är ett problem. Vi får avvakta och se vad som är fakta.

Detta återkommande dravel från vänstern varje gång mord eller mordförsök av höger profiler inträffar. Man är motståndare till det högern står för när man försöker mörda dem.
Citera
2025-09-14, 11:56
Medlem
Graavargs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paris24
Dock är arabländer "fredliga" pga stark politisk/religiös makt och kontroll och utan mänskliga rättigheter, och allt detta saknas i USA så det är ändå ett mycket bättre land att bo i. Det är lite som att jämföra Sverige, som är ganska strikt men ändå tolerant och tolererar att folk klottrar överallt, och Österrike, som är totalt klotterfritt men det beror på den starka makt som samhället har över medborgaren som i slutändan gav t.ex Hitler. Vad väljer man? Jag väljer Sverige, och USA.

Men jag hade inte gått ut med en radikal politisk åsikt på nätet och gjort mig ett namn på det i USA. Det är för farligt. I Sverige går det bra.

Precis.

Bortsett från att enligt mig så hade USA med sitt "amerikanska experiment" chansen att ta ledningen som "det fria(ste) samhället" på planeten, men den har de nu schabblat bort. Och därför leder Sverige i dagsläget solklart över USA.

Dessutom går Sverige ännu framåt, också om det går litet långsamt och hackigt, medan USA har börjat backa. Och det går liksom att skönja hur Sverige kan bli ännu bättre, men i USA verkar man inte ens hitta en nödbroms mot förfallet, och än mindre en lösning som skulle göra samhället bättre igen. Jag kan inte se det heller, faktiskt, den enda chansen jag kan se är "amerikanskt experiment 2.0", och det går ut på att skära landet i tre självständiga nya länder: "östkusten", "västkusten" och "mitten".
Citera
2025-09-14, 11:56
Medlem
BombaySaphires avatar
After Kirk’s Killing, Suspect Joked That His ‘Doppelganger’ Did It

https://www.nytimes.com/2025/09/13/u...smid=url-share
Citera
2025-09-14, 11:57
Medlem
Steinarrs avatar
Det är underbart att se hur enorma mängder av vänsterliberaler får sparken just nu

Den senaste är en domare i Ohio. MAGA gör rent hus nu!
Citera
2025-09-14, 11:57
Medlem
klybans avatar
Citat:
Så du har inget som styrkerr det du påstår.
Däremot finns massor som talar i direkt motsatt riktning som de videos direkt med Kirk som jag länkat till.

Jag refererade till Omni.se som har så mycket belägg att inte ens de kan förneka trans-motivet.

Detta återkommande dravel från vänstern varje gång mord eller mordförsök av höger profiler inträffar. Man är motståndare till det högern står för när man försöker mörda dem.
Det duger inte förstår du väl?
Och du är i exakt samma position som den du klagade på = Inge bevis.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in