2025-09-14, 11:40
Medlem
Kungenshoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ko-vid-19
Undrar vad jag ska svara för att du ska hålla dig lugn och inte bli ännu mer CP än vad du redan är.

Jag håller mig helst utanför er efterblivna diskussion, men jag antar att jag får skylla mig själv.
Precis. Du kan inte svara för du är en indoktrinerad hycklare precis som dina gurus Kirk och Trump.

Ni vänder kappan efter vinden och kallar andra mördare på grund av "mördarretorik" men när man ber att få citat kommer ingenting.

De som skriver i denna tråd, är de också mördare?
(FB) Anders Behring Breivik Humor.

Just det, jag glömde att du inte vill svara, du vill bara spy ut ditt hat med din egna mördarretorik!
Citera
2025-09-14, 11:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PrippsFat
Vi startar motsvarigheten till EXPO. Som jagar idioter som EXPO?
Så mer våld?
Citera
2025-09-14, 11:42
Moderator
TheLuckys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Graavarg
Jag är helt säker på att det finns problem med HBTQI-vård, man behöver bara se hur sjukvården gått i spinn för ADHD för att inse att den inte fixar problematik som kombinerar fysiska och psykiska komponenter. Men det betyder inte att världen skulle vara bättra utan vård.

Vad gäller sin egen läggning så borde väl Kirk vara nöjd och glad över att han har den på koll. Men vad gäller andras så bör han lämna den i fred. Hur man än vrider och vänder på det så är det helt sinnessjukt att Kirk (och hans själsfränder) anser att de ska få bestämma den saken, för andra människor. Live and let live... det ÄR frihet, det Kirk förespråkar är förtryck.

Han yttrade sig om transsexuella för att han fick frågor om det. Det han svarade var att den läggningen inte trumfar biologin, men att de fick leva hur de ville.
Citera
2025-09-14, 11:42
Medlem
Ko-vid-19s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kungenshora
Precis. Du kan inte svara för du är en indoktrinerad hycklare precis som dina gurus Kirk och Trump.

Ni vänder kappan efter vinden och kallar andra mördare på grund av "mördarretorik" men när man ber att få citat kommer ingenting.

De som skriver i denna tråd, är de också mördare?
(FB) Anders Behring Breivik Humor.

Just det, jag glömde att du inte vill svara, du vill bara spy ut ditt hat med din egna mördarretorik!
"De som skriver i denna tråd, är de också mördare?"

Diskussionen är efterbliven. Du är efterbliven.
Citera
2025-09-14, 11:43
Medlem
SugaredThoughtss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jordgubbe
TheSun har väl aldrig haft fel förut

https://www.thesun.co.uk/news/366936...ender-partner/

Vi kan nog utgå från att Skytten och Trans-personen var ett par, och att delar av motivet kommer från Kirks hårda ställning mot Trans.
Citera
2025-09-14, 11:43
Moderator
TheLuckys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ohshit.Cuntwell
Nu har ju t.o.m. omni.se gått ut med detta och då är det förstås så starkt att det inte går att förneka längre, det har ett tydligt trans-motiv.

Nja, motiv kanske. Men det var inte det som ytterst gjorde att han sköt Kirk.
Citera
2025-09-14, 11:45
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Graavarg
Jag är helt säker på att det finns problem med HBTQI-vård, man behöver bara se hur sjukvården gått i spinn för ADHD för att inse att den inte fixar problematik som kombinerar fysiska och psykiska komponenter. Men det betyder inte att världen skulle vara bättra utan vård.

Vad gäller sin egen läggning så borde väl Kirk vara nöjd och glad över att han har den på koll. Men vad gäller andras så bör han lämna den i fred. Hur man än vrider och vänder på det så är det helt sinnessjukt att Kirk (och hans själsfränder) anser att de ska få bestämma den saken, för andra människor. Live and let live... det ÄR frihet, det Kirk förespråkar är förtryck.
Ingen människa som är född som man eller kvinna kan byta kön. Påstår man det, ljuger man. Försöker man tvinga andra att anse att den lögnen är sann, är man förtryckare. Andras rätt till att anse sig vara något annat, innebär inte att man har rätt att förtrycka en majoritet att böja sig för deras felaktiga åsikt och göra en lögn till sanning.

Då har man ställt en minoritet över majoriteten och anser att man har rätt att förtrycka majoriteten. I den här frågan hade Kirk helt rätt. Det är egentligen ett bedrägeri som går mot vetenskapen och biologin. Det handlar inte ens om åsikter, utan fakta som man vill förhindra människor att uttala.
Citera
2025-09-14, 11:45
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheLucky
Nja, motiv kanske. Men det var inte det som ytterst gjorde att han sköt Kirk.

Hur vet du det, du framställer det som fakta utan att komma med bevis.

Det fanns ett så tydligt trans-motiv att inte ens omni.se kan förneka det.
Citera
2025-09-14, 11:49
Medlem
Graavargs avatar
Citat:
Enkelt, han säger det väldigt tydligt här:
https://www.youtube.com/shorts/34N9pIWc_pc

Det finns mycket annat han också säger. Försökte hitta ett klipp med Kirk från Riley Gaines podcast (Real America's Voice) från några år tillbaka, men det verkar inte mera finnas online. Hur som helst, hade ingen aning om vem Kirk var (och han framstod som en typisk kristen fundamentalist-idiot), jag var ute efter att kolla upp Gaines (som då började slå igenom). Men jag kommer tydligt ihåg att Kirk verkade full av hat, han verkade upprörd eller ivrig och pratade snabbt och påstod bl.a. att "transgender är grundorsaken till förfallet av den amerikanska mannen" och att "man borde hantera människor som är transgender på samma sätt som på 50- och 60-talet". Dvs. genom att låsa in dem, lobotomera dem och ge dem shockterapi, bl.a..

Och hans "debate me"-ploj är bara ett influencer-trick, ett sätt att enkelt producera innehåll och genom att välja och klippa och klistra fick det honom att se bra ut. Nån egentlig debatt var det aldrig fråga om.

Dessutom har hans budskap och "uppdrag" varierat beroende på hans finansiering, inför valet 2020 och framförallt 2024 så var hans uppdrag att få så många som möjligt att rösta på Trump. Så det är klart att han beter sig "schysstare" mot de unga människor han träffar (annars går de ju och röstar på demokraterna). Men mellan valen, och också i den här turnén (där han blev skjuten på första anhalten), var hans målsättning att öka sin egen MAGA-cred och skaffa sig så många egna MAGA-anhängare som möjligt. Detta för att "tvinga" det republikanska partiet att ställa upp honom som kandidat i ett val så att kom sig in i den riktiga politiken. Och då var hans budskap ett annat, designat att provocera, polarisera och skapa rubriker, och att visa att han var en äkta "MAGA-kämpe".

Jag har en klar bild av vem Kirk var, och jag tror inte för en sekund på den pågående glorifieringen. Jag tror i själva verket att Kirk var en agnostiker, både politiskt och religiöst. Och förhållandevis smart, dessutom. Han spelade medvetet och smart på den spelplan som fanns, och gjorde sig pengar och inflytande på kuppen. Och hans nästa steg i karriären var att försöka fixa en plats som politiker, helst i kongressen. Jag är rätt övertygad om att han inte själv trodde på det han sa. Det är alldeles för mycket all over the place för att komma från en egen djup övertygelse, istället är det typiskt för någon som försöker säga rätt sak vid rätt tillfälle.

Det gör honom inte till en sämre människa, och det skulle sannolikt ha gjort honom till en effektiv republikansk politiker. Men nån republikansk jesus-gestalt var han inte, inte ens nära.
Citera
2025-09-14, 11:49
Medlem
klybans avatar
Citat:

Intressant och hur du säger fakta utan komma med bevis, så gör du EXAKT samma själv.
Och det påminner de som ropade det var Demokrater som mördat hen, ja, de fick äta upp det rejält när fakta kom och att han är opolitisk.(Och för er korkade så betyder det att han inte var R eller D )
Citera
2025-09-14, 11:50
Medlem
Citat:
Nu har ju t.o.m. omni.se gått ut med detta och då är det förstås så starkt att det inte går att förneka längre, det har ett tydligt trans-motiv.

Säger inte att det inte är sant men det är jäkligt märkligt för en mormon och i en mormonstat som Utah om det skulle vara motivet.

Kanske lika misskrediterande shit storm som med JFK bevisen…
Citera
2025-09-14, 11:50
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:

MAGA kan också vara trans. Högern tycks skjuta högern men vänstern är ett problem. Vi får avvakta och se vad som är fakta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in