2025-09-14, 11:28
Medlem
Denna idiot, tillika bibelsvammlande copy-pasteare var av åsikten att våldtäktsoffer skall tvingas fullfölja eventuell påföljande graviditet. Sorry, not sorry! Det glädjer mig att dessa sjuka åsikter dör och begravs innan de får fotfäste nog att börja tillämpas. I och med detta så är det skönt att aset är skjutet. Snubben var farlig!
Citera
2025-09-14, 11:28
Medlem
Ko-vid-19s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kungenshora
Du duckar frågan om det gäller andra politiskt motiverade mord, t.ex. om kristna är skyldiga till Breivikmorden.

Hur ställer du dig till att 18,9%, över tusen personer svarade JA på frågan om de stödjer Anders Behring Breiviks handlingar?

https://www.flashback.org/poll.php?d...ts&pollid=5819

Är de också mördare?
Att referera till en öppen poll på FB... Väldigt seriöst. Ytterst få människor på den här jorden tycker att det som Breivik gjorde var bra.
Citera
2025-09-14, 11:29
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ko-vid-19
Det är alltså bekräftat nu att han bodde ihop med en transperson (som han också hade en romantisk relation till) och dödade Kirk för att imponera på denne?

Nu har ju t.o.m. omni.se gått ut med detta och då är det förstås så starkt att det inte går att förneka längre, det har ett tydligt trans-motiv.
Citera
2025-09-14, 11:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ohshit.Cuntwell
Resonemanget har flera brister, man har sänkt kraven inom flera yrken för att kunna anställa fler kvinnor, men även i de yrken där kraven inte har sänkts (om det finns några) så innebär DEI ändå lägre kvalitet.

Väljer man de bästa oavsett kön, sexuell läggning etc så får man personer som ligger högre över minimikraven än om man tillämpar DEI.

Det finns inga belägg för att kvaliteten sänkts. Tvärtom kan en bredare rekrytering ge fler sökande som uppfyller kraven, vilket i praktiken stärker urvalet. Den form av urval som däremot ofta försämrar kvaliteten är nepotism och rekrytering av sina polare, något som sällan kritiseras av dem som är emot dei.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Graavarg
Jag är helt säker på att det finns problem med HBTQI-vård, man behöver bara se hur sjukvården gått i spinn för ADHD för att inse att den inte fixar problematik som kombinerar fysiska och psykiska komponenter. Men det betyder inte att världen skulle vara bättra utan vård.

Vad gäller sin egen läggning så borde väl Kirk vara nöjd och glad över att han har den på koll. Men vad gäller andras så bör han lämna den i fred. Hur man än vrider och vänder på det så är det helt sinnessjukt att Kirk (och hans själsfränder) anser att de ska få bestämma den saken, för andra människor. Live and let live... det ÄR frihet, det Kirk förespråkar är förtryck.

Är det förtryck att vara kritisk mot att unga människor ska operera sina kroppar och intalas att de är födda i "fel" kön? Jag är själv inte höger men tycker det är helt vansinnigt att unga ska opereras och dessutom med statliga medel istället för att få hjälp att acceptera den de är. Inget fel att vara man i en kvinnas kropp eller tvärtom. Men att stympa kroppar och kalla det "könskorrigering" är galenskap. Ska man bli mördad för att man tycker det?
Citera
Medlem
Kungenshoras avatar
Citat:
Att referera till en öppen poll på FB... Väldigt seriöst. Ytterst få människor på den här jorden tycker att det som Breivik gjorde var bra.
Det är ändå 18,9% som svarade JA på frågan om de stödjer Anders Behring Breiviks handlingar.
Svara på frågan för fan, är de också mördare?
Citera
Medlem
Ko-vid-19s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ohshit.Cuntwell
Nu har ju t.o.m. omni.se gått ut med detta och då är det förstås så starkt att det inte går att förneka längre, det har ett tydligt trans-motiv.
Japp! Jag läste samma på Aftonbladet i morse. Nu ligger allt som rör mordet låååångt ner på Aftonbladets sida.

Förståeligt ur Aftonbladets perspektiv dock. Motivbilden klarnar och då vill man helst lägga locket på.
Citera
2025-09-14, 11:33
Medlem
SugaredThoughtss avatar
Citat:
Tyst minut för en religiös dåre vars mest centrala uppenbarelse var att gud låg som en likmask i ett lik i tre dagar?

Tyst minut för en person som sagt att gud givit amerikaner rätten att bära vapen men det gäller inte transor?

Tyst minut för en person som sagt att den största slavhandeln i amerikas historia sker idag?

Tysr minut för en person som sagt att några mord får man tåla för rätten att bära vapen (som inte transor har)?

Tyst minut för en person vars sista ord var att insinuera att gängvåldet begås av transor?

Tyst minut för en person som anser det är fel att stödja Ukraina, att Krim är ryskt och att det var fel att låta Finland gå med i NATO för finland är väldigt ryskt?

Tyst minut för en fanatiskt jesusdyrkare och rysstroll?

Nåja, om George Floyd fick en tyst minut så kan nog Charlie Kirk få detsamma.
Citera
2025-09-14, 11:34
Medlem
Ko-vid-19s avatar
Citat:
Det är ändå 18,9% som svarade JA på frågan om de stödjer Anders Behring Breiviks handlingar.
Svara på frågan för fan, är de också mördare?
Undrar vad jag ska svara för att du ska hålla dig lugn och inte bli ännu mer CP än vad du redan är.

Jag håller mig helst utanför er efterblivna diskussion, men jag antar att jag får skylla mig själv.
Citera
2025-09-14, 11:35
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nastrixer
Citatet är taget ur sitt sammanhang. Han är emot inkvotering av folk, dvs om en svart blir inkvoterad som pilot endast för att personen är svart så menar han att han skulle vara orolig att inte personen är lämplig eller kompetent och därför har fått jobbet.
Men det visar ändå hur ogenomtänkt han egentligen var. Alla länder har ju kompetenta piloter. Han hade en del bra ideer men just att trolla bort oerfarna ungdomar som verkligen vill fråga vad han menar är ingen bra idé, men lönsam.
Citera
2025-09-14, 11:35
Medlem
Kungenshoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SugaredThoughts
Nåja, om George Floyd fick en tyst minut så kan nog Charlie Kirk få detsamma.
Fick George Floyd en tyst minut av Charlie Weimers?
Citera
2025-09-14, 11:38
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alecanan
Det finns inga belägg för att kvaliteten sänkts. Tvärtom kan en bredare rekrytering ge fler sökande som uppfyller kraven, vilket i praktiken stärker urvalet. Den form av urval som däremot ofta försämrar kvaliteten är nepotism och rekrytering av sina polare, något som sällan kritiseras av dem som är emot dei.

Jo det gör det, det är ofrånkomligt när man väljer utifrån andra kriterier än kompetens.

Citat:
Japp! Jag läste samma på Aftonbladet i morse. Nu ligger allt som rör mordet låååångt ner på Aftonbladets sida.

Förståeligt ur Aftonbladets perspektiv dock. Motivbilden klarnar och då vill man helst lägga locket på.

Ja vänstern gör allt för att dölja sanningen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in