2025-09-13, 20:18
Medlem
detektiven789s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Graavarg
Självklart inte. Det är ett overifierat påstående som i sig saknar källhänvisning och plockat från en post på X.

Med tanke på allt fejk som cirkulerar så är källkritiken A och O.

Men du får gärna berätta för mig och alla andra på forumet hur du har kommit fram till att det är sant. För om det är sant så är det ju intressant. Men om det INTE är sant så är man ju en idiot om man gick på det, eftersom det (för att upprepa mig själv) bara är en post på X, där påståendet läggs fram med "my sources" som enda källhänvisning.

Ok, men du medger alltså att om det skulle vara en korrekt uppgift så innebär den en totalt bakslag för dig och övriga vänstertrollen. Då får vi avvakta... 😁😁😁
Citera
2025-09-13, 20:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
Det är en rätt vanlig observation, att vänstern anser att högern är ond. Medan högern anser, att vänstern bara är oinformerade. Du kommenterade, "[du] håller med om att vänstern har väldigt höga tankar om sin egen godhet".

Du får nog förtydliga, vad du invänder mot.
Ännu ett exempel. Detta delas nu glatt på fb:

https://www.facebook.com/632438993/posts/pfbid02Htooy49QPP7w5pdfLBn7vREVARy9BsGXxnBeft6RCx7 cqJuyqveGUmiZM2ZPMbSsl/?app=fbl

"Alla som inte är vita och tycker som jag är onda"
Citera
2025-09-13, 20:23
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av DaEzz
Obekräftade andrahandsuppgifter och även om det stämmer, irrelevant. Finns oräkneliga i den amerikanska extremhögern som föraktade Charlie Kirk som de tyckte var en fjant och alldeles för vek för att föra deras talan.

Debunkad lögn

Lögn

Lögn

Det finns inga "bevis" eftersom det inte stämmer. I stället tyder precis allt på gärningsmannaprofil 1A dvs att GM var en vit, emotionellt och socialt handikappad ung man uppväxt i en en fundamentalistiskt religiös familj och som hoppade av högskolan och inte klarade av vuxenlivet utanför onlinespelandet.

Ingen bra mix med USA´s vansinniga våldskultur och tillgång till vapen. Hade det inte varit praktiskt bekvämt att ge sig på Charlie Kirk hade det blivit någon annan.

Vart kan du läsa att det är en lögn att kulorna ska ha varit inristade med påstådda budskap?
Citera
2025-09-13, 20:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av detektiven789
Vad menar du? Detta var ju exakt likadant attentat. Skillnaden är att Trump vred på huvudet i skottögonblicket. Har du aldrig skjutit med vapen?

Det var fejkattentat. Ingen kula hittades. Teater för att hjälpa pajasen att vinna valet.
Citera
2025-09-13, 20:24
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Kungenshora
Precis som han alltid gjorde enligt det lilla jag sett av honom.
En dryg hånleende, ljugande och väldigt predikande debattör som har som teknik att avbryta med SNABBA one-liners som är svåra att försvara sig mot för man tvingas byta fot istället för att man får tala till punkt, istället får man ta itu med en översittare och mobbare som verkar utvecklingsstörd och till råga på allt ser ut som butthead.

Föga förvånande lyckades han reta upp fel person, blir så om man reser runt och mobbar folk.

Han ville förnedra de han debatterade mot och därför valde han att debattera på cammpus mot oerfarna och unga debattörer.

Han var svag i sin debatteknik för han hade sjuk och kall humor som ofta ställde sig på orättvisans sida och det sken igenom att han njöt av att förödmjuka.
Hans "prove me wrong"-cirkus var patetisk, som att man kan bevisa ståndpunkter i politik när det handlar om värderingar, ställningstaganden, syn på människor, syn på gud med mera.

Att han gömde sina inskränkta åsikter bakom ett andligt skimmer gör att han framstår som korkad och feg, svagt att skylla sin nedsättande attityd på gud.
Precis. Han verkade mest bara debattera mot ungdomar som inte var så pålästa och på så sätt framstod han som vinnare i ögonen på sin korkade publik.

Citat:
Ursprungligen postat av Saxofonjude
Frågan som ställdes var: Do you know how many mass shooters there have been in America over the last 10 years?

Motfrågan var: Counting or not counting gang violence?

Vilket är en högst legitim fråga eftersom det avgör hur många skjutningar det handlar om. Gängvåld står för väldigt många olika typer av skjutningar, men ibland hålls sifforna isär när man pratar om masskjutningar i skolan osv.
Nja, de diskuterade huruvida transpersoner är överrepresenterade när det gäller masskjutningar i USA. Alla vet ju att det inte är så även om man inte räknar med gängvåld.

Transpersoner är inte heller mer benägna att begå brott än vanliga personer.

Han kunde ha sagt "Om man bortser gängvåld..." men istället frågade han "räknar vi med eller utan gängvåld?" som om det spelar någon j-vla roll. 🤡
Citera
2025-09-13, 20:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DaEzz
Obekräftade andrahandsuppgifter och även om det stämmer, irrelevant. Finns oräkneliga i den amerikanska extremhögern som föraktade Charlie Kirk som de tyckte var en fjant och alldeles för vek för att föra deras talan.

Debunkad lögn

Lögn

Lögn

Det finns inga "bevis" eftersom det inte stämmer. I stället tyder precis allt på gärningsmannaprofil 1A dvs att GM var en vit, emotionellt och socialt handikappad ung man uppväxt i en en fundamentalistiskt religiös familj och som hoppade av högskolan och inte klarade av vuxenlivet utanför onlinespelandet.

Ingen bra mix med USA´s vansinniga våldskultur och tillgång till vapen. Hade det inte varit praktiskt bekvämt att ge sig på Charlie Kirk hade det blivit någon annan.

Vilket trams. Jag trodde att du var en seriös person.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Miss.liiiii
Vart kan du läsa att det är en lögn att kulorna ska ha varit inristade med påstådda budskap?
Det var WSJ som rapporterade att en utredare sa att det var trans-symboler på ammunitionen.

Men det verkar bara vara en stämpel av tillverkaren; https://x.com/hissgoescobra/status/1966282732008591369

Vad som stod på ammunitionen var:

The inscription on one recovered fired casing said "Notices, bulges, OwO what's this?"

There were also inscriptions on three recovered unfired casings. Those said:

"Hey fascist! Catch!" followed by an up arrow symbol, a right arrow symbol, and three down arrow symbols
"Oh bella ciao, bella ciao, bella ciao, ciao, ciao"
"If you read this, you are gay LMAO"

https://eu.usatoday.com/story/news/politics/2025/09/12/charlie-kirk-shooter-tyler-robinson-gun-casings-inscriptions/86111606007/
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av otello
Känslan är att många högerspöken försöker måla upp en bild av att vänstern generellt firar på gatorna. Jag fick intrycket av att Trump sade detta i sitt tal. Sjukt ovärdigt.

Sen är det skillnad på att inte sörja och att fira. Jag tycker själv att Charlie Kirk var en sopa, han tillförde ingenting av värde. Jag kan inte påstå att jag sörjer hans bortgång, men jag tycker inte att man ska tolerera politiska avrättningar.

Det är ju faktiskt många i vänstern som har sagt de tycker det är bra att han blev skjuten när de blivit tillfrågade! Flera i vänster-media har också visat glädje över avrättningen, dock blev de väldigt snabbt avskedade!! - tillsammans med ett 30-tal andra journalister som blivit avstängda för de har kritiserat Charlie Kirk eller ifrågasatt vapenlagar på sociala medier i samband med avrättningen... (skumt då vänster-journalister tidigare kunnat uttrycka sig precis hur hatiskt som helst mot högern utan märkbara konsekvenser). vad händer?
Citera
2025-09-13, 20:30
Medlem
DaEzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Miss.liiiii
Är det du som har screenshots från en massa svenskar som hånat Charlies död? Kan du skicka dom till mig i PM? Tänker skicka till deras arbetsplats och förhoppningsvis jobbar många för en chef som röstar för högern, så blir det lite extra pinsamt för dom att gå till jobbet tänker jag. Kul lördagssyssla!

Citat:
Ursprungligen postat av Tuor
Uppdatering: 247 svenskar kan nu glömma att resa till USA på bra länge. Då är det bara sådana som jag har rapporterat också.

Jag har inte skickat mina tips till denna person men ni som har fler tips kan skicka dem hit också:

https://x.com/DeputySecState/status/1966114506116927972?t=gZ28sQsRZCJUga3bq7x5rw&s=19

Klart att USA inte vill ha dit människor som firar mord på amerikaner. Det måste väl vem som helst förstå. Jävla idioter.

Är man vänsterbliven så får man skylla sig själv.

Jag rekommenderar att de som resonerar som jag även de anmäler sådana här inlägg som brott mot 1.06.

Vi behöver inte användare på Flashback som för register på hundratals personer var av många helt säkert har konton både på X och Flashback i uttalat syfte att rapportera dem till utländska myndigheter och som uppmanar andra Flashbackare att göra samma sak.
Citera
2025-09-13, 20:31
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bruce.Jenner
Suck, så pinsamt med alla dessa idioter med 0 skjutvana eller vapenförståelse (du har uppenbart inte gjort värnplikt eller skjutit med automatkarbin) - det finns 0% chans att det attentatet var fejkat. Det är bara en osannolik tur som gjorde att Trump inte dog den dagen.

Och om man faktiskt skulle ha gjort det för att vinna valet, hade man självklart valt en annan approach. Då hade man skjutit med mindre kaliber, typ en 22a, i västen på Trump - det hade fått mycket större genomslagskraft än öronträffen. ”Trump skjuten i bröstet - överlevde tack vare skottsäker väst”

Bilderna hade också blivit mycket mer dramatiska med en träff i västen och kollaps på scen.

Ingen som hade planerat detta i förväg hade valt en gammal skruttig AR-15 och skjutit i huvudhöjd med en rödpunkt på typ 200 meter.

Fan, pricken i siktet var ju större än huvudet på Trump på det avståndet.

Tragiskt hur tröga vissa är .

Folk har ett visst begåvningshandikapp när de ska analysera sånt som betyder något negativt för dem.
Det är ju en jäkla stor skillnad att på en skjutbana i lugn och ro träffa något jämfört med att skjuta mot en människa om man inte är någon jäkla swatteam som gjort det 100 ggr tidigare. Vi har fotbollsspelare som tillhör topp 20 i världen som bränner straffar i em/vm/os från 11 meter som de sätter 99 av 100 på en träning. Vi har jägare som skjuter människor med reflexväst och skidåkare då dom tror att det är ett vildsvin eller en älg. Sen tror dom helt plötsligt att någon snubbe medvetet skjuter trump i örsnibben..
Citera
2025-09-13, 20:32
Medlem
detektiven789s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ABljuger
Det var fejkattentat. Ingen kula hittades. Teater för att hjälpa pajasen att vinna valet.

Jesus, ännu en total galning. Finns det inga moderatorer här?
Citera
2025-09-13, 20:32
Medlem
Graavargs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av detektiven789
Ok, men du medger alltså att om det skulle vara en korrekt uppgift så innebär den en totalt bakslag för dig och övriga vänstertrollen. Då får vi avvakta... 😁😁😁

Inte alls. Jag tycker det är precis lika löjligt att försöka vrida det här till "vänsterpropaganda" som att försöka vrida det "högerpropaganda". Eller, om jag får rätta mig själv, det är urlöjligt. Men det är förstås intressant att följa med också det utifrån...

Om det stämmer så är det sannolikt så att det är den egentliga orsaken till mordet. Kirk var ju aningen extrem gällande transvestiter (han upprepade i stort sett vad hela den kristna ytterhögern anser, men med normala ögon sett är det "extremt"). Så mördaren har i så fall kommit fram till att Kirk utgör ett hot (mot den han älskar eller dem som par, om ryktet stämmer). Eller nån annan angränsande, emotionellt laddad orsak. Det finns ju människor som angriper andra människor bara för att deras älskade "blev ledsen" (har själv varit tvungen att gå emellan när en sån idiot gick igång på en krog en gång).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in