2025-09-13, 20:02
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Miss.liiiii
Jag citerar dig ”
I ena stunden bölar högern i USA om yttrandefrihet för att sedan bli så förnärmade när den används att de vill fängsla, utvisa eller inte släppa in folk i landet. Lol.” Ge mig gärna bevis på att detta representerar exakt HELA högern i USA, att varenda lite kotte som röstar på högern står bakom detta. Hon om jag får be!

Kom igen då @Ledaren, jag väntar! Om inte annat är vi båda efterblivna helt enkelt. Så trevligt!
Citera
2025-09-13, 20:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WhimpyMalt
Är ganska klarlagt i amerikansk media att skytten är en vänsterextrem person.
Han har uttryck hat mot Charlie Kirk på en släkt middag dagarna innan mordet, han har skrivit anti fascistiska budskap på patronerna, han har varit aktiv i antifa grupper på Discord och han är tillsammans och bor med en Transa.

Vad mer bevis behövs för vänster människor för att inse detta?

Lägg till att utredarna snabbt konstaterade att Taylor Robinson var indoktrinerad av vänsterpropaganda.

Citat:
Tyler Robinson, the alleged murderer of conservative activist Charlie Kirk, was “deeply indoctrinated with leftist ideology,” a preliminary investigation revealed according to Utah Gov. Spencer Cox.

Cox noted that Robinson’s political leanings had since become “very clear to us and to the investigators” in an interview with The Wall Street Journal — after Kirk was shot and killed Wednesday at Utah Valley University
https://nypost.com/2025/09/13/us-news/charlie-kirks-alleged-assassin-tyler-robinson-deeply-indoctrinated-with-leftist-ideology/

Läste någonstans att GM var pratglad när han greps, men efter att han träffat sin advokat hållit tyst.
Antagligen hävde han ur sig en sörja av sina trans/vänsteridéer, innan han stoppades av advokaten.
Citera
2025-09-13, 20:05
Medlem
detektiven789s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ABljuger
Var nog på riktigt denna gång. Inte "hittepå" attentat som mot Ensam Hemma 2 - Trump som låtsades få kulan i örat (användning av rakblad i smyg?), vilket hjälpte honom vinna valet.

Vad menar du? Detta var ju exakt likadant attentat. Skillnaden är att Trump vred på huvudet i skottögonblicket. Har du aldrig skjutit med vapen?
Citera
2025-09-13, 20:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av scoremax
Om man anser att det är legitimerat med dödandet av en person för att den har åsikter som innebär eventuella dödsfall i andra led (vapenlagarna/abortfrågan), så måste det ju innebära att man anser sig själv vara ett legitimt mål för avlivning, just genom den åsikten.
Nej, de kommer aldrig att förstå vad du skriver. De är så övertygade om att de är "på rätt sida om historien" att det aldrig skulle kunna vara ett alternativ att någon skulle vilja skada dem.

Inte ens i teorin.

Jag förmodar att psykiatrin har svar på detta, min lekmannagissning är dock att de här människorna måste intala sig själva att "de rensar planeten på ondska" för alternativet skulle annars vara att de själva är hemska människor utan förmåga att känna empati, helt döda inombords. Väldigt få människor kan uthärda insikten över att de förvandlats till vad de bekämpar.

En copingmekanism för att undvika självmord, helt enkelt.
Senast redigerad av Fetgirig 2025-09-13 kl. 20:14.
Citera
2025-09-13, 20:07
Medlem
Graavargs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuor
Jävla rappakalja.

Är du arg än?

Inte det minsta. Tvärtom.

Jag tycker faktiskt att det är rätt humoristiskt att du överöser statssekreteraren på amerikanska UD med screenshots och länkar, från FB dessutom. Jag är helt säker på att han tycker att det är jättekul (men: som man bäddar får man ligga ).

Men eftersom du i vanlig ytterhögerordning försöker begränsa yttrandefriheten genom att skrämma dina meningsmotståndare så tyckte jag att det var på tiden att nån belyste galenskapen i det du påstår. Du kan nämligen skicka hur många bilder som helst, men det är inget att vara rädd för och ingen kommer att bli portad från USA pga. att du skickat screenshots till nån på amerikanska UD.

Dessutom har jag i mitt stilla sinne undrat hur det du sysslar med förhåller sig regel 1.08, du vet "...hot eller förtäckta hot riktade mot andra användare är förbjudet". Det är ju nämligen vad du sysslar med, du hotar andra användare. Att bara ange dem i tysthet är en sak (den sortens råttor finns i alla samhällen), men att hota med repressalier från USA, tack vare dina handlingar, är knappast ok. Men kanske ingen har agerat angivare mot dig... (och du kan vara lugnt, det ligger inte för mig att ange nån heller)
Senast redigerad av Graavarg 2025-09-13 kl. 20:10.
Citera
2025-09-13, 20:12
Medlem
Frontlinjens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fsker
Nej.

Det där gäller civila som inte varit i militären. Alla män måste göra militärtjänst och efter avslutad militärtjänst får man ta hem vapnet man hade i militären förutsatt att man konverterar det till halvautomatiskt.

Ifall du klickar runt lite på din länk så står också:
"If you wish to carry a weapon in a public place, you must obtain a permit do so from the cantonal authorities. The permit is valid throughout Switzerland and you must have it on you at all times.

Your application to carry a weapon will only be granted if you can prove that you must carry a weapon, for example if you are a private security officer, in order to protect yourself, other people or objects from tangible danger. You must also pass an exam on how to use weapons and the legal requirements for doing so."

Ahh, ja det stämmer ju. Men för att få genomföra grundutbildning får du inte vara dömd för ett allvarligt brott och klara en säkerhetsprövning, så det sker en omfattande bakgrundskontroll.

https://www.eda.admin.ch/countries/latvia/en/home/services/military-obligations/military-service.html

Det skedde ju en masskjutning i Zug för 25 år sen av en person som använde sin tilldelade automatkarbin. Men inte sedan dess. Så reglerna funkar.
Citera
2025-09-13, 20:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av scoremax
Ja ledsamt att se att det finns såpass många självdestruktiva människor på forumet oavsett.

Om man anser att det är legitimerat med dödandet av en person för att den har åsikter som innebär eventuella dödsfall i andra led (vapenlagarna/abortfrågan), så måste det ju innebära att man anser sig själv vara ett legitimt mål för avlivning, just genom den åsikten.

Mycket märkligt samhälle.

De är genetiskt defekta människor.

They're Not 'Woke.' They're 'Spiteful Mutants.'
https://www.youtube.com/watch?v=IjjvNEHPl7Q
Senast redigerad av borskungen 2025-09-13 kl. 20:21.
Citera
2025-09-13, 20:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av detektiven789
Helt makalöst att TV4 imorse menade att Tyler Robinson inte alls är vänster som Trump hävdat utan republikan och hänvisade till CNN utan vidare. Sanslöst att mainstream media fortsätter sina lögner.

Tyler var registrerad independent, hade uppenbarligen radikaliserats på universitetet och på nätet via Antifas och wokerörelsens ideologi. Detta är ju inget som helst sensationellt eller ovanligt.

Varför förvånas folk fortfarande av att TV4 är vänsterextremt? Det är väl klart att de försöker förklara bort allt som skulle kunna påverka deras världsbild.

Att det är falskt och sunkigt är ju en annan sak förstås, men vem tittar egentligen på TV4 idag?
Citera
2025-09-13, 20:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ABljuger
Var nog på riktigt denna gång. Inte "hittepå" attentat som mot Ensam Hemma 2 - Trump som låtsades få kulan i örat (användning av rakblad i smyg?), vilket hjälpte honom vinna valet.

Suck, så pinsamt med alla dessa idioter med 0 skjutvana eller vapenförståelse (du har uppenbart inte gjort värnplikt eller skjutit med automatkarbin) - det finns 0% chans att det attentatet var fejkat. Det är bara en osannolik tur som gjorde att Trump inte dog den dagen.

Och om man faktiskt skulle ha gjort det för att vinna valet, hade man självklart valt en annan approach. Då hade man skjutit med mindre kaliber, typ en 22a, i västen på Trump - det hade fått mycket större genomslagskraft än öronträffen. ”Trump skjuten i bröstet - överlevde tack vare skottsäker väst”

Bilderna hade också blivit mycket mer dramatiska med en träff i västen och kollaps på scen.

Ingen som hade planerat detta i förväg hade valt en gammal skruttig AR-15 och skjutit i huvudhöjd med en rödpunkt på typ 200 meter.

Fan, pricken i siktet var ju större än huvudet på Trump på det avståndet.

Tragiskt hur tröga vissa är .
Citera
2025-09-13, 20:15
Medlem
Graavargs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av detektiven789
Jaha, så du ska trolla på så länge det bara går. Du tror inte på detta?

Självklart inte. Det är ett overifierat påstående som i sig saknar källhänvisning och plockat från en post på X.

Med tanke på allt fejk som cirkulerar så är källkritiken A och O.

Men du får gärna berätta för mig och alla andra på forumet hur du har kommit fram till att det är sant. För om det är sant så är det ju intressant. Men om det INTE är sant så är man ju en idiot om man gick på det, eftersom det (för att upprepa mig själv) bara är en post på X, där påståendet läggs fram med "my sources" som enda källhänvisning.
Citera
2025-09-13, 20:16
Medlem
Graavargs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuor
På vilket sätt hotar jag andra användare?

Om de skriver vissa saker som du inte gillar så anmäler du dem till en amerikansk tjänsteman med avsikten att de ska bli stoppade från inresa till USA.

Det är minsann ett hot.

Inte sant?

Och det är garanterat mot FB:s policy, här ska det faktiskt vara "free speech". Utan nån övervakande och anmälande självutnämnd åsiktspolis.
Senast redigerad av Graavarg 2025-09-13 kl. 20:20.
Citera
2025-09-13, 20:18
Medlem
DaEzzs avatar
Citat:
Är ganska klarlagt i amerikansk media att skytten är en vänsterextrem person.
Han har uttryck hat mot Charlie Kirk på en släkt middag dagarna innan mordet

Obekräftade andrahandsuppgifter och även om det stämmer, irrelevant. Finns oräkneliga i den amerikanska extremhögern som föraktade Charlie Kirk som de tyckte var en fjant och alldeles för vek för att föra deras talan.

Citat:
han har skrivit anti fascistiska budskap på patronerna

Debunkad lögn

Citat:
han har varit aktiv i antifa grupper på Discord

Lögn

Citat:
han är tillsammans och bor med en Transa.

Lögn

Citat:
Vad mer bevis behövs för vänster människor för att inse detta?

Det finns inga "bevis" eftersom det inte stämmer. I stället tyder precis allt på gärningsmannaprofil 1A dvs att GM var en vit, emotionellt och socialt handikappad ung man uppväxt i en en fundamentalistiskt religiös familj och som hoppade av högskolan och inte klarade av vuxenlivet utanför onlinespelandet.

Ingen bra mix med USA´s vansinniga våldskultur och tillgång till vapen. Hade det inte varit praktiskt bekvämt att ge sig på Charlie Kirk hade det blivit någon annan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in