2025-09-13, 18:08
Medlem
Paris24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Miss.liiiii
Vidrig vänstermentalitet. Ytterligare en anledning till att hata vänstern mer, tack!
Å andra sidan ledde hat till detta mord. Så kanske ska man slå motståndarsidan med vänlighet. Som det står i bibeln, vänd andra kinden till.

Det finns undantag, personer som utnyttjar vänlighet eftersom de är psykopater t.ex Hitler.
Citera
2025-09-13, 18:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Veronika2005
Vila I piss.

En neo facist som dödats. Bara bra och ett steg i rätt riktigt.

2n amendment ska användas mot fiender som hotar republiken. Det har den gjort idag.

Du är hjärndöd. "2nd amendment" lol du har ingen vidare koll på vad du häver ur dig din autistiska vänsterparasit.

Det blir ett steg i rätt riktning när du sitter inlåst på säter.
Citera
2025-09-13, 18:09
Medlem
HomoDeuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SirDevil
Sjukt farliga människor, menar du de som mördar eller de som blir mördade?
Det låter som att du menar att de som mördas är farliga, inte de som mördar.
Men det är nog bara jag som missuppfattar dig.

Du missuppfattar ingenting. Du vantolkar. Medvetet. Lägg ner det.
Citera
2025-09-13, 18:09
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Ledaren
Varför blir du så upprörd över vad som sker i ett annat land? Det verkar inte hälsosamt.

För att vänstern här i Sverige hyllar att en man blivit avrättad framför sina barn, och media försöker vrida det här till vänsterns fördel som vanligt. Såklart kan inte den perfekta vänstern fela…
Citera
2025-09-13, 18:10
Medlem
Comitiums avatar
Citat:
Jag är inte religiös men jag är ganska säker på att dom anser att jesus är gud.

Jesus ÄR Gud. Det kallas för treenigheten. Fastställdes vid de ekumeniska koncilierna i Nicea år 325 (Nicenska trosbekännelsen) och Konstantinopel år 381. Vid dessa konciler definierades Gud som en enda, men i tre gestalter: Fadern, Sonen, Jesus, och den heliga Anden.
Citera
2025-09-13, 18:12
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Paris24
Å andra sidan ledde hat till detta mord. Så kanske ska man slå motståndarsidan med vänlighet. Som det står i bibeln, vänd andra kinden till.

Det finns undantag, personer som utnyttjar vänlighet eftersom de är psykopater t.ex Hitler.

Jag har försökt slå motståndarsidan med vänlighet LÄNGE och sakliga argument, men det bara skriks och överröstas och är våldsamt tillbaka. Så nu föredrar jag mer att behandla andra såsom dom behandlar mig.
Jag är inte troende så Bibelns ord har ingen påverkan på mig.
Citera
2025-09-13, 18:12
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Comitium
Jesus ÄR Gud. Det kallas för treenigheten. Fastställdes vid de ekumeniska koncilierna i Nicea år 325 (Nicenska trosbekännelsen) och Konstantinopel år 381. Vid dessa konciler definierades Gud som en enda, men i tre gestalter: Fadern, Sonen, Jesus, och den heliga Anden.

Tack för förtydligandet. Som sagt så är jag inte religiös så det är inte min mark att försvara eller förklara.
Citera
2025-09-13, 18:15
Medlem
RutgerFuchss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Comitium
Vill bara tillägga att ibland inkluderar de även Rutger.

Beträffande Kirk har det för mig blivit väldigt tydligt att han utgjorde en starkt lysande symbol för de som tycker som han. Var inte medveten om det innan. Trodde själv att han bara var en av politisk influenser bland mängder av andra.
Citera
2025-09-13, 18:17
Medlem
radarpars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Memnok
Jag begriper inte riktigt reaktionerna på det här fallet.

Andra gör ett stort nummer av att CK var för vapeninnehav och att han därför får skylla sig själv, mig veterligen var han inte för att mörda politiska motståndare utan att man skulle få ha vapen för självförsvar.

Nja, han var ju för vapeninnehav med tillägget att man fick accceptera några masskjutningar här och där som ett pris som var värt att betala för rätten till 2 amendment.

Varför skulle masskjutningar av oskyldiga i varuhus eller som oftast, oskyldiga barn i skolor vara acceptabelt, men inte av någon enstaka politisk figur här doch där enligt det synsättet?

Det är mer än tydligt att han underförstått accepterade sin egen framtida död som ettt pris värt att betala för att rätten att bära vapen skulle fortsätta existera.
Citera
2025-09-13, 18:20
Medlem
Ledarens avatar
Citat:
För att vänstern här i Sverige hyllar att en man blivit avrättad framför sina barn, och media försöker vrida det här till vänsterns fördel som vanligt. Såklart kan inte den perfekta vänstern fela…

Visa gärna exempel på folk från vänstern i Sverige som hyllar mordet.
Citera
2025-09-13, 18:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av radarpar
Nja, han var ju för vapeninnehav med tillägget att man fick accceptera några masskjutningar här och där som ett pris som var värt att betala för rätten till 2 amendment.

Varför skulle masskjutningar av oskyldiga i varuhus eller som oftast, oskyldiga barn i skolor vara acceptabelt, men inte av någon enstaka politisk figur här doch där enligt det synsättet?

Det är mer än tydligt att han underförstått accepterade sin egen framtida död som ettt pris värt att betala för att rätten att bära vapen skulle fortsätta existera.

Man får acceptera att trafikolyckor sker, eller terroristdåd med fordon, och ändå inte förbjuda biltrafik. Han menade att principen att ha rätt till att bära vapen inte ska tummas på pågrund av enskilda incidenter. Han förespråkade inte att vapen skulle användas för att avrätta oskyldiga individer.
Citera
2025-09-13, 18:27
Medlem
Tuors avatar
Uppdatering: 247 svenskar kan nu glömma att resa till USA på bra länge. Då är det bara sådana som jag har rapporterat också.

Jag har inte skickat mina tips till denna person men ni som har fler tips kan skicka dem hit också:

https://x.com/DeputySecState/status/1966114506116927972?t=gZ28sQsRZCJUga3bq7x5rw&s=19

Klart att USA inte vill ha dit människor som firar mord på amerikaner. Det måste väl vem som helst förstå. Jävla idioter.

Är man vänsterbliven så får man skylla sig själv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in