Citat:
Ursprungligen postat av
Pellefant775
Hur en del vänsterstudenter reagerade på att Charlie hade blivit skjuten. Det vrider sig i magen när man ser detta:
https://www.youtube.com/watch?v=_ZyVixw5238
Nu är jag för abort visserligen (under vissa villkor), men inte fan gottar jag i mig att Charlie skjöts.
”We made a huge mistake when we passed the Civil Rights Act in the 1960s.”
Detta uttalande hävdar att lagen från 1960-talet som förbjöd rasdiskriminering var fel, vilket kritiker ser som att han förringar kampen mot segregation och rasism.
Om Martin Luther King Jr.:
Han har sagt att MLK var “awful” och “not a good person” och att han förmodligen hyllas för saker han inte ens trodde på.
Påstående om att abort är värre än Förintelsen:
“It is never right to justify the mass termination of people under the guise of saying they are unwanted. That’s how we get Auschwitz … When en deltagares fråga om han jämför med Förintelsen, svarade han: ‘Absolutely, I am. In fact, it is worse. It’s worse.’”
Syn på trans / könsidentiteter:
Han har sagt: “I refuse to lie. I will not call a man [a woman] or a woman a man … I think it’s a mental disease … we treat with body treatment when it should be brain treatment.”
Black Lives Matter” = “Burn, loot and murder” + flaggor etc.:
Han hävdade att BLM står för “burn, loot and murder” och att det borde vara lagligt att bränna en BLM-flagga.
Islam / Islamism-uttalanden:
“Islam is not compatible with Western civilisation.” “Islam is the sword the left is using to slit the throat of America.”
Om Profeten Muhammed kallad “warlord”, “pedophile” etc i vissa sammanhang.
Sen massa bullshit om att det inte är Israels fel att Israel dödar 20.000 palestinska barn sedan 2023.
Bara ett axplock. Jag skriver inte detta för att debattera om han har rätt eller fel. Visar bara varför folk kanske firar.