• 1
  • 2
2025-09-09, 11:03
Medlem
Lärare kom full till Luleåskola: "Ingen ska behöva uppleva detta"
Läraren kom full till mellanstadieskolan i Luleå och lektionen fick avbrytas.
Förra veckans händelse skapar nu stor oro bland både barn och föräldrar.
– Ett jätteskört personalärende, säger rektorn till Kuriren.

Läraren i fråga är nyligen anställd på skolan men rektorn vill inte närmare kommentera det enskilda personalärendet.

https://www.kuriren.nu/nyheter/lulea...ytas-/l685mg9r

Någon som vet mer?
Citera
2025-09-09, 11:07
Medlem
Fettsugnings avatar
Ja, det är fan tufft att vara lärare. Han behövde väl ett par järn för att palla med kidsen ännu en dag.

Sannolikt ganska grava alkoholproblem.
Citera
2025-09-09, 11:17
Medlem
Riksreptilens avatar
Skyll på psykiatriska vården som inte vill skriva ut effektiva sömntabletter till de mest ångestfyllda, lärarinnorna.

https://www.sverigeslarare.se/om-oss...brann-utbrand/

" Över hälften av Sveriges lärare och förskollärare har en ohållbar arbetsbelastning och tre av tio är på bristningsgränsen för vad de orkar.

Studien Brinna, brann, utbränd som publiceras av Sveriges Lärare i dag, har tittat på i vilken utsträckning lärare och förskollärare är utmattade och riskerar att drabbas av utmattningssyndrom. "
Citera
2025-09-09, 11:20
Avstängd
Staffearas avatar
Fan när jag gick i skolan va ju ungarna fulla inte lärarn va fan har samhället blivit.
Citera
2025-09-09, 16:31
Moderator
Pentyls avatar
Korruption och missförhållanden i offentlig verksamhet --> Utbildning och studier
/Moderator
Citera
2025-09-09, 17:46
Medlem
KlappMungons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Riksreptilen
Skyll på psykiatriska vården som inte vill skriva ut effektiva sömntabletter till de mest ångestfyllda, lärarinnorna.

https://www.sverigeslarare.se/om-oss...brann-utbrand/

" Över hälften av Sveriges lärare och förskollärare har en ohållbar arbetsbelastning och tre av tio är på bristningsgränsen för vad de orkar.

Studien Brinna, brann, utbränd som publiceras av Sveriges Lärare i dag, har tittat på i vilken utsträckning lärare och förskollärare är utmattade och riskerar att drabbas av utmattningssyndrom. "

Läkarkåren kommer aldrig gå med på att hej vilt skriva ut dessa starkt beroendeframkallande tabletter som har väldigt dålig effekt vid långtidsbruk.

Läkarens uppgift är inte att tillhandahålla det patinenten i stunden själv tror är bäst utan det som bedöms gagna patienten på sikt.

Det står dig fritt att politiskt verka för att sömntabletter ska vara receptfria.
Citera
2025-09-09, 18:53
Medlem
negerbarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlappMungon
Läkarkåren kommer aldrig gå med på att hej vilt skriva ut dessa starkt beroendeframkallande tabletter som har väldigt dålig effekt vid långtidsbruk.

Läkarens uppgift är inte att tillhandahålla det patinenten i stunden själv tror är bäst utan det som bedöms gagna patienten på sikt.

Det står dig fritt att politiskt verka för att sömntabletter ska vara receptfria.

Nu säger jag inget om detta fallet då jag inte vet nåt, men om det är möjligt att det är så att det står mellan bruk av piller och alkoholism eller utbrändhet, vad tänker du då?

Dagens Z-preparat är klart bättre än tidigare sömnpiller som funnits och klassas även I en lägre narkotikaklass än exempelvis lugnande/ångestdämpande tabletter.
Senast redigerad av negerbarn 2025-09-09 kl. 18:55.
Citera
2025-09-09, 20:46
Moderator
Pontiac-Garages avatar
Utbildning och studier --> Arbetsliv och arbetsmarknad
/Moderator
Citera
2025-09-09, 21:15
Medlem
Sqrbankens avatar
Ah, memory lane. Min slöjdlärare (trä och metall) i grundskolan var gravt alkoholiserad.
Citera
2025-09-09, 22:08
Medlem
Flaskpostenss avatar
De va ingen som klaga när min lärare stank sprit nörbjag växte upp. Jävla svenskt PK samhälle vi lever i.
Citera
2025-09-09, 22:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sqrbanken
Ah, memory lane. Min slöjdlärare (trä och metall) i grundskolan var gravt alkoholiserad.
Det var väl en majoritet av alla träslöjdslärare?
Citera
2025-09-09, 22:15
Medlem
Sqrbankens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Russinsmurfen
Det var väl en majoritet av alla träslöjdslärare?

Jag tror fan det Åtminstone 90-tal och tillbaka.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in