2025-09-09, 15:36
Förbannat onödigt gjort ,det är helt andra politiker i ett annat land som ska ställas till svars
Israel och USA kan man säga är skyldiga .det är väldigt dåligt att hålla på sådär det skapar motstånd till hela palestinarörelsen .
Ni måste lägga av .
Citera
2025-09-09, 15:36
Medlem
DroidBishops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stekpanna80
Det lär inte dröja innan en politiker blir mördad
Då är frågan hur Sverige kommer reagera. Antingen sluter vi leden och inser att vi har folkgrupper som inte hör hemma här och kickar ut dom, eller så avskräcker det folk från att engagera sig politiskt eftersom våldskapitalet hos dessa grupper är för stort och det är för riskfyllt att engagera sig.

Jag befarar det senare, och det är så Islam tar mer och mer mark. Genom dominans och våld. Sverige och svenskarna är illa rustade för det som kommer komma.
Citera
2025-09-09, 15:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DroidBishop
Då är frågan hur Sverige kommer reagera. Antingen sluter vi leden och inser att vi har folkgrupper som inte hör hemma här och kickar ut dom, eller så avskräcker det folk från att engagera sig politiskt eftersom våldskapitalet hos dessa grupper är för stort och det är för riskfyllt att engagera sig.

Jag befarar det senare, och det är så Islam tar mer och mer mark. Genom dominans och våld. Sverige och svenskarna är illa rustade för det som kommer komma.
Jag tror tyvärr som du
Citera
2025-09-09, 15:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lont
Hur kan Palestina-lynch-mobben i Stockholm se sig själva i ögonen när det visat sig att den militanta palestinska gruppen Hamas tar på på sig skulden för attentatet mot en buss i Jerusalem.

Jag säger: Jämna Gaza City med marken! Omedelbart!

Släng ut alla jävla palestinier från Sverige!
Citera
2025-09-09, 15:39
Medlem
BlyatMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crime-boy2
Palestinapacket ska inte komma hit och diktera våra lagar. Märks att folk börjar tröttna nu.

Vadå ska inte komma hit, vi har ju släppt in dem.
Vi har bokstavligt talat släppt in de, ingen har dikterat lagar. Protesterna är inom våra lagar.
Polisen utreder oegentligheter enligt gällande lagar.

Är det systemet du är missnöjd med, klaga på systemet. Inte på de se utnyttjar systemet.

Jag märker tvärtom att folk är trötta på dubbelmoralen, att folk försöker gör skillnad på barn och barn. Att våra politiker försöker hjärntvätta oss med sionistisk propaganda.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RutgerFuchs
Alltså, du drar rasistkortet när någon beskriver att den blir rädd för att en folkmobb förföljer dem i natten, skriker slagord och är hotfulla. Det är självaste definitionen på en förljugen tolkning och du får helt enkelt tugga i dig att du är avslöjad.

Så rädd att man twittrar om det
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ajabaja555
Släng ut alla jävla palestinier från Sverige!
Ögonaböj
Citera
2025-09-09, 15:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DroidBishop

Vad har islam med det här att göra? Vet du om den här gruppen va muslimer? Ska du dra alla över en kam och inte de individer som faktiskt deltog i ofredandet?

Ingen kommer kickas ut eftersom vi ser att trots SD inflytande har 250000 uppehållstillstånd delats ut.
Citera
2025-09-09, 15:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Browser
Vad har islam med det här att göra? Vet du om den här gruppen va muslimer? Ska du dra alla över en kam och inte de individer som faktiskt deltog i ofredandet?

Ingen kommer kickas ut eftersom vi ser att trots SD inflytande har 250000 uppehållstillstånd delats ut.
De är klädda i slöjor
Citera
2025-09-09, 15:42
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RutgerFuchs
Det som USA gjorde mot Vietnam var enligt mig fel eftersom Vietnam aldrig hade attackerat USA och är därför inte jämförbart med vad Israel gör mot Hamas.
Jag tror inte att Israel tror att de kommer att utrota islamistisk judehatande ideologi genom det de gör nu. Jag tror att de tänker att de begränsar dem så att de tar lite tid innan de får möjlighet till en ny 7/10. Tid som möjligen skulle kunna användas till diplomati
Israel har redan visat att de lyckats väldigt väl genom åren med diplomati med tex Egypten, Jordanien, Förenade Arabemiraten, Bahrain, Saudiarabien och Marocko. Arabförbundet har fördömt Hamas och kräver att de lämnar Gaza. Många fredsavtal har slutits mellan länderna och Abrahamavtalet markerar ett stort skifte i Mellanösternpolitiken eftersom de bryter mot den tidigare linjen att inga arabländer skulle erkänna Israel.

Kvar är framförallt Iran som fortfarande har som mål att förinta Israel och gör vad de kan för att så ska bli genom en rad olika proxy-terrorgrupper utplacerade i Libanon och Gaza. De har gjort det till en så pass primär uppgift att de har ett nedräkningsur i sin huvudstad som räknar ner tills Israel ska vara förintat.

Jag skulle säga att Iran är den största boven i dramat, palestinierna ser jag mest som ett offer för Irans cyniska, hänsynslösa och hatiska Israel-politik. Israel har tveklöst begått misstag genom åren, även om jag förstår deras behov av att skydda sig mot någon som vill förinta dem.

Allt det där är förståligt men frågan kvarstår: hur länge ska Israel bedriva sitt krig i Gaza?

Det finns extremistiska politiska krafter i Israel som absolut inte vill sluta kriga även om gisslan släpps. När känner sig Israel ”tillräckligt” säkra för att sluta kriga?

Precis som du är inne på så säkrar man inte hållbar fred genom krig utan genom diplomati.
Citera
2025-09-09, 15:43
Medlem
RutgerFuchss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlyatMan
Du har inte läst på historian och har ingen aning om vad du pratar om!
Skulle du tåla om 0,3 av Sveriges yta blev kurdisk stat?
Vad är för dumma argument du kommer med?
Samerna är liksom judarna en ursprungsbefolkning och har särskilda rättigheter på 38% av Sveriges landyta. Att inte klara av att ge judarna 0.3 promille är sanslöst.
Tack, jag har väldigt bra koll på Mellanöstern historia, vilket du verkar helt sakna med sådana bisarra jämförelser som med kurderna.
Citera
2025-09-09, 15:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stekpanna80
De är klädda i slöjor

Inte allihop va? Låt säga att det är 10-20 stycken som följde efter Bohlin. Innebär det att alla muslimer bär skuld? Som tidigare så har väl ingen åkt hem direkt även med en hårdför högerregering med extremhögern som regeringsunderlag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in