Citat:
Ursprungligen postat av
CenturyVoltaire
Alltså; detta är ju ett ofredande av en svensk politiker. Ett hot mot vår demokrati. Vem vill vara politiker om man riskerar att bli utsatt för regelrätta förföljanden av aggressiva folksamlingar? Spelar här ingen roll vad man tycker om konflikten Israel - Gaza. Nästa gång kan demonstranterna förfölja p g a "djurens rättigheter" eller "klimathotet". Ska politiker behöva ha en verklighet där de förföljs på sin väg hem av skrikande vettvillingar? Det är faktiskt inte yttrande- eller demonstrationsfrihet vi talar om här. Sådana aktiviteter sker på tillståndsgiven plats och utövas fredligt utan att aktiviteten inriktas på viss person. Om en "demonstration" innebär förföljande av en enskild person bör det givetvis innebära att man hamnat långt utanför yttrandefrihet m m. De kan stå stilla och skrika på ansökt och beviljad demonstrationsplats men inte driva omkring som en medeltida barbarisk mobb. Ett samhälle som godtar liknande dominansbeteenden tar första steget mot sitt sammanbrott. Hoppas att polisen nu gör en ordentlig utredning och att de får in namnen på dessa antisociala förföljare. Steget från vad de gjorde i går till ännu våldsammare ageranden är inte långt. Det är inte fråga om stabila personer heller. De måste stoppas nu.
Förutom det ovan sagda vill jag gärna lägga till att sämre "reklam" för Palestinafrågan än det som hände minister Bohlin igår är svår att tänka sig. Palestinarörelsen har nu fått stora delar av svenska folket att uppfatta dem som fullkomligt rabiata och djuriska. Hur någon kan känna att man vill stödja denna aggressiva rörelse är för mig svårbegripligt. De är ett hot mot vår demokrati.
Han är faktiskt minister, och min första tanke var "jaja, som minister får man väl tåla sånt här", särskilt så med tanke på att aktivisterna kan ha anhöriga som faktiskt dött nere i Gaza, där nuvarande regering som det enda landet i EU hävt bistånd till UNRWA och fortsatt bedriva vapenhandel.
Som det har poängterats förr här i tråden så tycker jag det är mycket konstigt hur han kan vandra omkring själv hem i mörkret, utan vakter m.m., hans roll borde väl innebära någon prioriterad säkerhetsklassning eller liknande.
Dessutom tycker jag han skötte det väldigt osnyggt, han hade kunnat stanna och "debattera" med dem, bemöta dem med sina fakta, övertygelser i frågan, m.m. Istället för arrogant filma sig själv såhär.