2025-09-09, 15:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RutgerFuchs
Hur många av de 20 tusen dödade barnen är Hamas terrorister?

Alla över 3 år har jag läst på flashback
Citera
2025-09-09, 15:09
Medlem
RutgerFuchss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
Du behöver rannsaka dig själv.
Alltså, du drar rasistkortet när någon beskriver att den blir rädd för att en folkmobb förföljer dem i natten, skriker slagord och är hotfulla. Det är självaste definitionen på en förljugen tolkning och du får helt enkelt tugga i dig att du är avslöjad.
Citera
2025-09-09, 15:09
Medlem
DroidBishops avatar
Nu börjar lätthögern återigen dra fram den gamla plattityden att detta är en kamp om värderingar. Inte ett ord om återvandring!

Dagens politiker är djupt marinerade i det nyliberala tänket om "gemensamma värderingar" och begriper inte att dom som kommit från MENA har sina värderingar, och vi har våra värderingar. That's it! Det är en försvinnande liten andel av dom som kommit hit som på riktigt vill bli kulturellt svenska. Det är omöjligt att vinna en värderingskamp med folkgrupper från utomeuropeiska kulturer. Vilka värderingar som ska råda i Sverige kommer att avgöras med fysiskt våld i slutändan. Det är den verklighet som våra mongloida politiker har försatt oss i. Dom har bokstavligen bjudit in fienden innanför murarna.

Israel/palestina har INGENTING med Sverige att göra. Tänk att som svensk åka ner till Iran och börja mobba Iranska politiker för att dom har "fel" åsikt om en konflikt uppe i norden. Herrejösses vilken respektlöshet
Senast redigerad av DroidBishop 2025-09-09 kl. 15:14.
Citera
2025-09-09, 15:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av najah-al-shammari
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/c...ademonstranter

Diskutera vad ni tycker om detta.
Kommer andra politiker från vänster till höger ta avstånd när hatet uppenbart kommer från vänster?

Hamassupportrar som inte fattar att Hamas förtrycker Palestinier.

Jag har inget emot Palestinier på ett personligt plan. Men Hamas måste bort.

Och dess otyg som förföljer våra politiker måste också bort.

Att jaga en politiker på det sätter är inte lagligt. Det är att trakassera och Säpo borde gripit samtliga. Våldsvänstern älskar nog dessa idioter dock
Citera
2025-09-09, 15:11
Medlem
RutgerFuchss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
Det var uppenbart ingen hotfull situation.Sansa dig.
Jag och många med mig hade upplevt situationen väldigt obehaglig och hotfull och polisen har på eget initiativ börjat utreda ärendet.
Citera
2025-09-09, 15:11
Medlem
Citat:
Det tror jag inte men eftersom Hamas enligt rapporter rekryterat 50 tusen barnsoldater (under 18) så borde det vara ett stort antal.

Det var i ju i början av 2000-talet man hade scoutläger/sommarläger med inslag av självförsvarskurser(vissa med vapen). Dessa barn är ju närmare 30-40 år idag och räknas inte ens av Hamas längre som barn.
Varför tar du upp det 2025?

Sen får man ju sätta dessa sommarläger i rätt kontext. Dom genomfördes under en tid när Gaza var under total ockupation och befolkningen ständigt attackerades av både miltär och sk. Bosättare. Att inte lära barnen att försvara sig mot dessa mördare skulle ju vara ett rent tjänstefel av myndigheterna och motståndsrörelser som Hamas i detta fall.
Citera
2025-09-09, 15:12
Medlem
Citat:
Vi som inte vill ha ett fascistoit samhälle vänder oss också emot att folkmobbar förföljer, skriker slagord och beter sig hotfullt mot enskilda politiker som är på väg hem från jobbet genom natten.
Absolut!
Citera
2025-09-09, 15:14
Medlem
RutgerFuchss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheFourthTurning
Alla över 3 år har jag läst på flashback
Istället för att tramsa kan du väl sluta ducka för den rimliga frågan och försöka besvara den.
Hamas berättar ju bara hur många barn som dödats i propagandasyfte, utan att med ett ord nämna att de har rekryterat 50 tusen barn som barnsoldater.
Eller ska du bara vara ett verktyg och propagandamegafon för en fascistisk dödskult?
Citera
2025-09-09, 15:16
Medlem
FredochFrids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CenturyVoltaire
Alltså; detta är ju ett ofredande av en svensk politiker. Ett hot mot vår demokrati. Vem vill vara politiker om man riskerar att bli utsatt för regelrätta förföljanden av aggressiva folksamlingar? Spelar här ingen roll vad man tycker om konflikten Israel - Gaza. Nästa gång kan demonstranterna förfölja p g a "djurens rättigheter" eller "klimathotet". Ska politiker behöva ha en verklighet där de förföljs på sin väg hem av skrikande vettvillingar? Det är faktiskt inte yttrande- eller demonstrationsfrihet vi talar om här. Sådana aktiviteter sker på tillståndsgiven plats och utövas fredligt utan att aktiviteten inriktas på viss person. Om en "demonstration" innebär förföljande av en enskild person bör det givetvis innebära att man hamnat långt utanför yttrandefrihet m m. De kan stå stilla och skrika på ansökt och beviljad demonstrationsplats men inte driva omkring som en medeltida barbarisk mobb. Ett samhälle som godtar liknande dominansbeteenden tar första steget mot sitt sammanbrott. Hoppas att polisen nu gör en ordentlig utredning och att de får in namnen på dessa antisociala förföljare. Steget från vad de gjorde i går till ännu våldsammare ageranden är inte långt. Det är inte fråga om stabila personer heller. De måste stoppas nu.

Förutom det ovan sagda vill jag gärna lägga till att sämre "reklam" för Palestinafrågan än det som hände minister Bohlin igår är svår att tänka sig. Palestinarörelsen har nu fått stora delar av svenska folket att uppfatta dem som fullkomligt rabiata och djuriska. Hur någon kan känna att man vill stödja denna aggressiva rörelse är för mig svårbegripligt. De är ett hot mot vår demokrati.

Han är faktiskt minister, och min första tanke var "jaja, som minister får man väl tåla sånt här", särskilt så med tanke på att aktivisterna kan ha anhöriga som faktiskt dött nere i Gaza, där nuvarande regering som det enda landet i EU hävt bistånd till UNRWA och fortsatt bedriva vapenhandel.

Som det har poängterats förr här i tråden så tycker jag det är mycket konstigt hur han kan vandra omkring själv hem i mörkret, utan vakter m.m., hans roll borde väl innebära någon prioriterad säkerhetsklassning eller liknande.

Dessutom tycker jag han skötte det väldigt osnyggt, han hade kunnat stanna och "debattera" med dem, bemöta dem med sina fakta, övertygelser i frågan, m.m. Istället för arrogant filma sig själv såhär.
Citera
Medlem
RutgerFuchss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheFourthTurning
Det var i ju i början av 2000-talet man hade scoutläger/sommarläger med inslag av självförsvarskurser(vissa med vapen). Dessa barn är ju närmare 30-40 år idag och räknas inte ens av Hamas längre som barn.
Varför tar du upp det 2025?

Sen får man ju sätta dessa sommarläger i rätt kontext. Dom genomfördes under en tid när Gaza var under total ockupation och befolkningen ständigt attackerades av både miltär och sk. Bosättare. Att inte lära barnen att försvara sig mot dessa mördare skulle ju vara ett rent tjänstefel av myndigheterna och motståndsrörelser som Hamas i detta fall.
Du inbillar dig alltså att när de är under sina värsta strider någonsin, att deras värderingar för barnperspektivet plötsligt ökar lavinartat?
Citera
Avstängd
StormuftinMagdas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TELAVIV91
Nej, de hatar israeler och andra som fullt ut stödjer Israel i kampen för att rensa bort dem därifrån. Har överhuvudtaget inget att göra med judar
De säger öppet att de vill förstöra vårat land, att de hatar svenskar och vill ofreda våra barn.
Lever du under en sten?
Svenska politiker och palestinier har det gemensamt.
Det behövs en massiv återvandring, men det vägrar kalle-oskar och andra judeägda politiker.
Kolla statsbilden i Moskva och jämför den med Sveriges städer
Helt sjukt hur Sverige förintas.
Citera
2025-09-09, 15:17
Medlem
aquaman1s avatar
Citat:
Ok, men du kan väl sluta att vara så feg då och berätta om någon som tänker ungefär som du.
Hur då menar du? Någon som inte börjar gråta av burop?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in