2025-09-09, 15:43
Avstängd
RutgerFuchss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheFourthTurning
Så rädd att man twittrar om det
Du menar att han twittrade av rasistiska skäl?
Citera
2025-09-09, 15:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Browser
Inte allihop va? Låt säga att det är 10-20 stycken som följde efter Bohlin. Innebär det att alla muslimer bär skuld? Som tidigare så har väl ingen åkt hem direkt även med en hårdför högerregering med extremhögern som regeringsunderlag.
Kvinnorna har slöjor . Männen har palestinasjal
Citera
2025-09-09, 15:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RutgerFuchs
Du menar att han twittrade av rasistiska skäl?

Det är inte första gången Bohlin visar att han vill ha en polisstat. Varför ringde han inte polisen?`
Det hade jag gjort om någon förföljt mig och jag kände mig hotad. Uttalades något hot under den här promenaden?
Citera
2025-09-09, 15:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlyatMan
Du har inte läst på historian och har ingen aning om vad du pratar om!
Skulle du tåla om 0,3 av Sveriges yta blev kurdisk stat?
Vad är för dumma argument du kommer med?

Faktum är att 11% av Sveriges landyta till stor del är en kurdisk/somalisk/arabisk stat.
Citera
2025-09-09, 15:45
Medlem
De kan åka till Palestina och skrika och gapa där
Citera
2025-09-09, 15:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FredochFrid
Han är faktiskt minister, och min första tanke var "jaja, som minister får man väl tåla sånt här", särskilt så med tanke på att aktivisterna kan ha anhöriga som faktiskt dött nere i Gaza, där nuvarande regering som det enda landet i EU hävt bistånd till UNRWA och fortsatt bedriva vapenhandel.

Som det har poängterats förr här i tråden så tycker jag det är mycket konstigt hur han kan vandra omkring själv hem i mörkret, utan vakter m.m., hans roll borde väl innebära någon prioriterad säkerhetsklassning eller liknande.

Dessutom tycker jag han skötte det väldigt osnyggt, han hade kunnat stanna och "debattera" med dem, bemöta dem med sina fakta, övertygelser i frågan, m.m. Istället för arrogant filma sig själv såhär.

I Sverige har ministrar och politiker historiskt sett kunnat röra sig rätt fritt. Nu har det dock tillkommit en klick aggressiva och påträngande grupperingar i samhället vilka inte kan uppföra sig civiliserat. Så nu blir det nog tvunget med mer bevakning av våra politiker. Trist. Och dyrt.

Den sakpolitiska frågan om Gaza hör inte till ämnet egentligen. Oavsett vilka övertygelser man har ska man kunna behärska sig i samhällsrummet. Vi har lämnat stenåldersstadiet sedan länge och sådana som vill tjafsa, skrika och terrorisera andra, istället för att sakligt ta debatter (på lämpliga ställen), skulle nog trivas bättre i något av alla kaosländer som finns i världen. Vi ska givetvis inte acceptera Mellanösternmentalitet och medeltidsfasoner i vårt land. Det är osvenskt. Det finns en anledning till att Mellanöstern är samma shithole nu liksom det varit sedan århundraden tillbaka. De har problem med att ta det lugnt och tänka rationellt. Istället agerar de på känslor och impulser. Då fungerar inte ett land bra.

Mycket bra att minister Bohlin filmade. Då kan alla se och bedöma "råmaterialet" och själva bilda sig en uppfattning om hur den aktuella situationen verkligen var. Vi kan väl säga som så att den inte utföll till Palestinarörelsens fördel....
Citera
Avstängd
RutgerFuchss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Allt det där är förståligt men frågan kvarstår: hur länge ska Israel bedriva sitt krig i Gaza?

Det finns extremistiska politiska krafter i Israel som absolut inte vill sluta kriga även om gisslan släpps. När känner sig Israel ”tillräckligt” säkra för att sluta kriga?

Precis som du är inne på så säkrar man inte hållbar fred genom krig utan genom diplomati.
Det är rimliga frågor du nu ställer och mitt svar är, jag vet inte.
Det jag menar är att Israel har visat sig klara av diplomatiska lösningar, vilket tex Iran helt har visat sig vara oförmögen till. It takes two to tango...
Citera
Medlem
aquaman1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RutgerFuchs
Nån som du tycker har ungefär samma värderingar som du själv.
Varför undrar du ens? Argumenten tog slut för längesedan?
Citera
2025-09-09, 15:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ajabaja555
Släng ut alla jävla palestinier från Sverige!
Couldn´t agree more. OCH: Jämna Gaza City totalt med marken! Omedelbart! Vartenda j...a gömställe för de j...a terroristerna ska neutraliseras innan vi kan få en långsiktig fred. Och lynch-mobben får gärna hjälpa till att övertala terrorklassade Hamas att lägga ner vapnen och släppa gisslan.
Senast redigerad av lont 2025-09-09 kl. 15:50.
Citera
2025-09-09, 15:49
Avstängd
RutgerFuchss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browser
Det är inte första gången Bohlin visar att han vill ha en polisstat. Varför ringde han inte polisen?`
Det hade jag gjort om någon förföljt mig och jag kände mig hotad. Uttalades något hot under den här promenaden?
Du kommer nu in i en diskussion som handlade om något annat.
Men visst hade han kunnat polisanmäla. I viss mån gjorde han också det, eftersom polisen läste inlägget och tyckte att händelsen var tillräckligt allvarlig för att sätta den under utredning.
Citera
2025-09-09, 15:50
Medlem
Crime-boy2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlyatMan
Vadå ska inte komma hit, vi har ju släppt in dem.
Vi har bokstavligt talat släppt in de, ingen har dikterat lagar. Protesterna är inom våra lagar.
Polisen utreder oegentligheter enligt gällande lagar.

Är det systemet du är missnöjd med, klaga på systemet. Inte på de se utnyttjar systemet.

Jag märker tvärtom att folk är trötta på dubbelmoralen, att folk försöker gör skillnad på barn och barn. Att våra politiker försöker hjärntvätta oss med sionistisk propaganda.

Så det ingår i våra lagar att misshandla och hota och stalka folk? Där ser man..
Citera
2025-09-09, 15:51
Medlem
TELAVIV91s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StormuftinMagda
De säger öppet att de vill förstöra vårat land, att de hatar svenskar och vill ofreda våra barn.
Lever du under en sten?
Svenska politiker och palestinier har det gemensamt.
Det behövs en massiv återvandring, men det vägrar kalle-oskar och andra judeägda politiker.
Kolla statsbilden i Moskva och jämför den med Sveriges städer
Helt sjukt hur Sverige förintas.
Sverige stödjer Israel även om regeringen börjat vingla för att verka goda, och följdaktligen hatar de Sverige
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in