2025-09-09, 00:41
Medlem
Varför inte ringt polis direkt så kunde de både ta hand om det akuta och det som behövdes i förlängningen?!
Citera
2025-09-09, 00:53
Medlem
IdunLos avatar
Du ska självklart göra en orosanmälan. Hon måste komma därifrån så fort som möjligt.

Förutom det fruktansvärda i att låsa ut sitt barn på det sättet så skriver du att han är aggressiv, hotfull och krökar med sina polare. Det är ingen miljö som ett barn ska vistas i.

Jag förstår faktiskt inte varför du inte hjälpte flickan när det hände men gjort är gjort. Nu kan du ta ansvar genom att ringa soc.
Citera
2025-09-09, 01:01
Medlem
Absolut inte ok men tänk (om) dom hade haft världens bråk hemma precis innan för att dottern ville dra hem till nån kille eller ut och festa men inte fick ex? Också fick pappan nog och bara slängde ut henne av farten samtidigt som hon håller på att leta fram kläder att ha på sig?
Citera
2025-09-09, 02:00
Medlem
Testoguy666 bör se över sina Testosteron nivåer..Sen borde det vara ren instinkt att agera och sätta flickan i säkerhet och sen konfrontera pappan.
Citera
2025-09-09, 02:44
Medlem
Föräldern kanske kom hem och hittade sin dotter med mohameds kuk i munnen!

Kanske var trött på dotterns beteende och kastade ut henne!
Citera
2025-09-09, 08:33
Medlem
Kjelll-Magnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av che3
Du skulle låta flickan komma in till dig tillfälligt medans du sparkade på grannens dör och samtidigt skrika till mannen att han uppför sig som en tattare.
Självklart håller du dina "tassar" borta från flickan
Ja ungefär så.
Citera
2025-09-09, 10:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Testoguy666
Hej,

För en tid sedan låste min granne ut sin dotter i underkläder i mitt trapphus, han öppnade tillslut.
Hur hade ni tänkt & agerat om en sådan människa ? Dottern är förmodligen i 15-16 års åldern.

Har själv varit med om det och då var jag mycket yngre och hade kläder på mig. Men det är klart det inte är ok. I detta fall väldigt kränkande och grannar kunde ju kommit o fotograferat o tafsat. Man får lära sig hantera trotsiga tonåringar på andra och mognare sätt.
Citera
2025-09-09, 11:23
Medlem
Olofwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Peter1975
Jag hade självklart frågat hur det står till med stackars flickan. Kanske frågat om hon vill komma in och värma sig en stund. En oskyldig gest, det är alltid där det börjar. Förr eller senare knackar de på på eget bevåg. Och då är det hud mot hud som värmer bäst ;-) Es ist das, was jedes mädchen braucht...

Detta bland flera inlägg gör mig mörkrädd för vad som ska komma skall för Sverige. Jag skäms att ha er som mina landsmän, helt allvarligt.

TS verkar också som en skrämmande påminnelse för hur civilkuraget är dött och att vi fortsätter skända liket. Istället för att ringa soc, knacka på eller rakt av lägga sig i så ska TS gråta ut på FB. Majoriteten av svaren kunde han ha räknat ut med sitt bleka arsle.

Troll eller ej, denna tråd skrämmer mig och borde skrämma er med. Fy fan på er.
Citera
2025-09-09, 12:33
Medlem
fulvodkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Humbug69
Spelar ingen roll vad flickan gjort eller inte gjort, som förälder behandlar man aldrig någonsin sitt barn på det viset.

Det är ju uppenbart att pappan inte på något sätt är lämplig som vårdnadshavare.

Citat:
Ursprungligen postat av liten.igelkott
Vad spelar det för roll om hon skulle ha gjort det? Ett helt sjukt beteende att låsa ut sitt barn i underkläder oavsett vad hon gjort. Vissa borde verkligen inte ha barn.

Ja en orosanmälan är självklar. Han ska inte ha vårdnaden om ett barn.

Vad hade ni gjort om er dotter horat sig då, svennar?
Citera
2025-09-09, 14:25
Medlem
george.sthlms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VolleybollMolly66
Har själv varit med om det och då var jag mycket yngre och hade kläder på mig. Men det är klart det inte är ok. I detta fall väldigt kränkande och grannar kunde ju kommit o fotograferat o tafsat. Man får lära sig hantera trotsiga tonåringar på andra och mognare sätt.

Jag tror du har helt rätt i din analys, att hon blev utslängd i bara underkläder i trapphuset tyder
på att han ville förödmjuka henne. Väldigt känsligt i den åldern.
Jag hade givit henne en morgonrock och frågat hur det står till där hemma.
Stackars flicka.
Citera
2025-09-09, 14:26
Medlem
george.sthlms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fulvodka
Vad hade ni gjort om er dotter horat sig då, svennar?

Våra döttrar gör inte det, abu hassan.
Citera
2025-09-09, 14:55
Medlem
Bockstensmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Soffpotatis1357
Det är väl inte en ursäkt egentligen. Men det har ju förekommit förr att föräldrar låst ut sina barn på trappen eller i trapphuset efter att barnen varit helt oregerliga och föräldern mått dåligt psykiskt av olika anledningar. Föräldern behöver uppenbarligen hjälp av något slag.

Sen är frågan, är du säker på att det är en dotter? Och varför går hon runt i bara mässingen? Har du hört något innefrån deras bostad någon gång som tyder på missförhållanden?
Detta blev exempelvis hörbymördaren Ulf Olsson utsatt för som barn om jag minns rätt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in