2025-09-08, 17:46
Medlem
[quote=Testoguy666|92898936]
Citat:
Ursprungligen postat av Letrangere
Varför ringde du inte bara på och lugnt frågat vad som pågick? Lite civilkurage hade inte skadat i den situationen.
[/QU

Han är väldigt obehaglig i övrigt, försöker undvika kontakt så gott det går..
Helt oacceptabelt. Du ska absolut göra en orosanmälan till soc. Beskriv även vad du noterat gällande alkohol.
Citera
2025-09-08, 17:50
Medlem
TedGaandies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Testoguy666
Kan man läcka namn samt adress här ???

Nej, det är en riktigt dum idé. Då kommer folk fokusera mer på att hitta hennes instagram än något annat.
Citera
2025-09-08, 17:51
Medlem
Testoguy666s avatar
[quote=Geiranger|92899164]
Citat:

Helt oacceptabelt. Du ska absolut göra en orosanmälan till soc. Beskriv även vad du noterat gällande alkohol.

Yes, det är dags! det kommer jag göra i morgon. Hoppas de hjälper familjen.
Citera
2025-09-08, 17:54
Medlem
Citat:
Hej,

För en tid sedan låste min granne ut sin dotter i underkläder i mitt trapphus, han öppnade tillslut.
Hur hade ni tänkt & agerat om en sådan människa ? Dottern är förmodligen i 15-16 års åldern.

Orosanmäla till socialen och kanske även polisanmäla ?
Citera
2025-09-08, 17:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klas-Vegas
15-16 åriga flickor kan vara bedrövliga...och vi saknar nu mer helt verktyg.

Jag vill veta mer innan jag skapar mig en uppfattning.

Låste hanne ute? Vad gjorde hon utanför dörren så tunnklädd?
Det spelar ingen roll hur ”bedrövlig” hon var. Man låser inte ute en lättklädd tonårstjej i trapphuset!

Du förstår väl att hon inte rimligen frivilligt gått ut utan kläder??
Citera
2025-09-08, 17:59
Medlem
Soffpotatis1357s avatar
Det är väl inte en ursäkt egentligen. Men det har ju förekommit förr att föräldrar låst ut sina barn på trappen eller i trapphuset efter att barnen varit helt oregerliga och föräldern mått dåligt psykiskt av olika anledningar. Föräldern behöver uppenbarligen hjälp av något slag.

Sen är frågan, är du säker på att det är en dotter? Och varför går hon runt i bara mässingen? Har du hört något innefrån deras bostad någon gång som tyder på missförhållanden?
Citera
2025-09-08, 18:05
Medlem
Testoguy666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Geiranger
Det spelar ingen roll hur ”bedrövlig” hon var. Man låser inte ute en lättklädd tonårstjej i trapphuset!

Du förstår väl att hon inte rimligen frivilligt gått ut utan kläder??

Nej det förstod jag verkligen, kände verkligen ångest och rädsla vill att han ska få igen för det han utsatte tjejen för. Därför jag vill ge ut namn på pappan samt adress, så jag får lite hjälp. Maktlöshet.
Senast redigerad av Testoguy666 2025-09-08 kl. 18:08.
Citera
2025-09-08, 18:08
Medlem
[quote=Testoguy666|92898936]
Citat:
Ursprungligen postat av Letrangere
Varför ringde du inte bara på och lugnt frågat vad som pågick? Lite civilkurage hade inte skadat i den situationen.
[/QU

Han är väldigt obehaglig i övrigt, försöker undvika kontakt så gott det går..

Bra du inte nämnde något, det hade varit ostrategiskt vid en anmälan, då mannen kan förbereda en historia och du kan utsättas för hämnd. Har inget med ryggrad att göra.
Citera
2025-09-08, 18:10
Medlem
Gosifs avatar
Jag hade gått ut och frågat varför hon inte fick gå in i lägenheten eller erbjuda något att dricka tills föräldrarna öppnar dörren.

Hur som helst låter det inte normalt. Föräldrarna är missbrukare?
Citera
2025-09-08, 18:11
Medlem
Erbjud tjejen en filt nästa gång iaf och fråga om hon behöver låna telefon eller annat. Orosanmäl idag. Och ring polisen nästa gång.
Citera
Avstängd
-Nigger-s avatar
Citat:
Hej,

För en tid sedan låste min granne ut sin dotter i underkläder i mitt trapphus, han öppnade tillslut.
Hur hade ni tänkt & agerat om en sådan människa ? Dottern är förmodligen i 15-16 års åldern.
Att han är slut i huvudet och att du borde gjort en anmälan till socialtjänsten.
Citera
Medlem
BushwickBills avatar
Nästa gång du ser tjejen säger du till henne att hon ALLTID kan knacka på hos dig och få hjälp. Hinner du inte se henne innan hon står halvnaken i hallen och gråter öppnar du såklart dörren och bjuder in henne. Detta är en nobrainer om du inte är sjukligt feg.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in