2025-09-08, 20:05
Medlem
Oj, det låter ju som en riktigt obehaglig situation för flickan. Jag hade nog kontaktat socialtjänsten direkt, det är ju inte okej att behandla någon så. Man kan ju undra vad som ryms i den förälderns huvud, och hur det påverkar dottern på lång sikt. Hoppas hon mår bra trots allt.
Citera
2025-09-08, 20:57
Medlem
Ring snuten
Citera
2025-09-08, 21:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fulvodka
Hon kanske har visat upp sig naken (eller halvnaken) på Tiktok eller liknande - som ett riktigt luder.

Förstår hans reaktion isf.

Men ja det är klart att svenne ska ringa och orosanmäla så att han mister vårdnaden över henne. Bra jobbat!

Spelar ingen roll vad flickan gjort eller inte gjort, som förälder behandlar man aldrig någonsin sitt barn på det viset.

Det är ju uppenbart att pappan inte på något sätt är lämplig som vårdnadshavare.
Citera
2025-09-08, 21:07
Medlem
De absolut flesta ringer 11414 och rådfrågar dom och sen finns det miffon som skapar en tråd på FB
Citera
2025-09-08, 21:10
Medlem
liten.igelkotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fulvodka
Hon kanske har visat upp sig naken (eller halvnaken) på Tiktok eller liknande - som ett riktigt luder.

Förstår hans reaktion isf.

Men ja det är klart att svenne ska ringa och orosanmäla så att han mister vårdnaden över henne. Bra jobbat!

Vad spelar det för roll om hon skulle ha gjort det? Ett helt sjukt beteende att låsa ut sitt barn i underkläder oavsett vad hon gjort. Vissa borde verkligen inte ha barn.

Ja en orosanmälan är självklar. Han ska inte ha vårdnaden om ett barn.
Citera
2025-09-08, 21:29
Medlem
Inte läst något mer än TS men SJÄLVKLART tar man väl in barnet och plockar fram kläder.
Personligen skulle jag ringt polisen, men finns väl fler alternativ till exempel soc eller ta diskussionen själv.
Citera
2025-09-08, 21:32
Medlem
Ganonitos avatar
Är han svensk eller invandrare?
Citera
2025-09-08, 21:37
Medlem
Testoguy666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Är han svensk eller invandrare?

Snubben är svensk, men väldigt aggressiv personlighet. Ska prata med socialtjänsten anonymt så dottern får den hjälp hon behöver.
Citera
2025-09-08, 21:39
Medlem
Konstnarren5s avatar
Man kan ju inte bortse från att det ibland faktiskt inte finns något vettigt man kan göra när individen passerat alla gränser – varken för deras skull eller för sin egen. Som förälder har man också ett ansvar att skydda sig själv när ungen är direkt farlig eller använder falska anklagelser som vapen. Jag vet inte om det var fallet här, men jag har sett situationer där det helt enkelt inte funnits något annat val. Omgivning, kompisar, skola, sociala medier eldar på barn och ungdomar ibland till vansinnets gräns.
Citera
2025-09-08, 23:17
Medlem
Asb3rger1337s avatar
Frågan e ju svår då de e större chans att en 15 åring har ballat ur än föräldern. Kanske blir trångt o inte går o förvisa henne till rummet. Barn kan va rätt mkt!! Aja gör en anmälan, kanske prata me dom o be dom förklara rlr något.? Intr hela världen att någon inte får komma in en kort stund om de betett sig illa.
Citera
2025-09-08, 23:48
Medlem
Incendios avatar
Du ska givetvis göra en orosanmälan.
Citera
2025-09-09, 00:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Testoguy666
Hej,

För en tid sedan låste min granne ut sin dotter i underkläder i mitt trapphus, han öppnade tillslut.
Hur hade ni tänkt & agerat om en sådan människa ? Dottern är förmodligen i 15-16 års åldern.
Flickan ngt att täcka sig med och erbjuda henne komma in till dig, sen göra oros anmälan eller ta en 12 kg slägga och knacka på vederbörandes dörr tills den öppnar sig själv. Ev ge han en praktisk demonstration i rörelse energi.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in