2025-09-09, 19:24
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av John.Walker
Sverige har aldrig varit homogent förutom etniskt. Alltid varit motsättningar mellan samhällsgrupper, olika mentaliteter, vanor, kultur och det homogena var endast etniskt.
Vi hade samma lagar, samma kultur och samma religion vare sig vi var adel, präster, borgare, bönder. Skuggsamhällen med egna (sharialagar) fanns inte. Inte heller den grova brottslighet som följt med importen av dessa folk. De flyr från något de inte gillar och skapar samma skit här?

De som anpassar sig, blir svenskar med vovve villa och volvo vill jag inte kasta ut. De som inte anpassar sig till att bli svenskar har inget här att göra. Mussla? Åk då till ett muslimskt land! Ca 57 länder att välja på.
Senast redigerad av Onanikrem 2025-09-09 kl. 19:27.
Citera
2025-09-09, 20:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VillBaraChilla
Jag kommer aldrig bli svensk och jag är inte bosnier, det har jag sagt. Jag kommer aldrig tillhöra den svenska nationen. Jag förväntar ingen "belöning", jag vill bara det som är bäst för mig, mina barn och Sverige. Jag kommer nöjas när mina barn kan ha en säker uppfostran utan att bli hotad av gängkriminella i skolan, eller när Palestinaaktivister inte jagar politiker eller när det inte skjuts eller sprängs varenda jäkla dag.

Ok. Du tror att SD är det bästa för dina barn? Att de pissar på dig och helst hade velat att du flyttade "hem" till Bosnien är smällar du kan ta? Tror/hoppas du att SD kommer acceptera dina barn som "äkta" svenskar?
Citera
2025-09-09, 22:24
Medlem
John.Walkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onanikrem
Vi hade samma lagar, samma kultur och samma religion vare sig vi var adel, präster, borgare, bönder. Skuggsamhällen med egna (sharialagar) fanns inte. Inte heller den grova brottslighet som följt med importen av dessa folk. De flyr från något de inte gillar och skapar samma skit här?

De som anpassar sig, blir svenskar med vovve villa och volvo vill jag inte kasta ut. De som inte anpassar sig till att bli svenskar har inget här att göra. Mussla? Åk då till ett muslimskt land! Ca 57 länder att välja på.

En grund bult i svensk kultur är religionsfrihet.
Du uppvisar ett icke svenskt beteende. Utvisning för dig
Citera
2025-09-09, 23:14
Medlem
VillBaraChillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EttTillKonto2
Ok. Du tror att SD är det bästa för dina barn? Att de pissar på dig och helst hade velat att du flyttade "hem" till Bosnien är smällar du kan ta? Tror/hoppas du att SD kommer acceptera dina barn som "äkta" svenskar?

Jag har inte träffat på en enda sverigedemokrat som har sagt eller poängterat att jag bör åka till Bosnien. Jag tror inte någon, förutom nynazister, vill det.

Mina barn kommer troligtvis vara svenskar om jag har barn med en svensk kvinna.
Citera
2025-09-10, 01:14
Medlem
Citat:
Jag har inte träffat på en enda sverigedemokrat som har sagt eller poängterat att jag bör åka till Bosnien. Jag tror inte någon, förutom nynazister, vill det.

"De är inte svenskar, kommer aldrig bli. De ska inte säga ett knyst om vad svenskar gör i sitt land: de ska stå med mössan i hand och tacka Sverige för att de öht får befinna sig i Sverige, och de ska självklart inte få representera ett svenskt parti i Sveriges riksdag. Helt sinnessjukt att vi låtit det gå så här långt, med importerade fucking sandapor som får styra över svenskar i Sverige."

Tänker du att de inte tycker så om dig utan att de bara tycker det om "dåliga" invandrare som inte är lika skötsamma som du är? Eller tänker du att det som skriv anonymt inte har någonting alls med Sverigedemokraternas väljarbas att göra?
Citera
2025-09-10, 02:19
Medlem
VillBaraChillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EttTillKonto2
"De är inte svenskar, kommer aldrig bli. De ska inte säga ett knyst om vad svenskar gör i sitt land: de ska stå med mössan i hand och tacka Sverige för att de öht får befinna sig i Sverige, och de ska självklart inte få representera ett svenskt parti i Sveriges riksdag. Helt sinnessjukt att vi låtit det gå så här långt, med importerade fucking sandapor som får styra över svenskar i Sverige."

Tänker du att de inte tycker så om dig utan att de bara tycker det om "dåliga" invandrare som inte är lika skötsamma som du är? Eller tänker du att det som skriv anonymt inte har någonting alls med Sverigedemokraternas väljarbas att göra?

Varje människa med något sinne i huvudet ogillar "dåliga" invandrare. Jag har såklart inga problem med välutbildade afrikaner från tex Nigerien. Jag har naturligtvis problem med gängkriminella, våldtäktsmän och islamister. Det skulle kräva en sinnessjuk människa att tycka att jag är ett problem.

Ja.

Jag vet inte vad du vill att jag ska göra? Rösta på Reinfeldts parti? Rösta sosse? Jag har sett Sveriges förfall just pga deras politik. Jag har blivit dödshotad och jagad av invandrargäng på grund av mitt utseende. Jag har sett islamister trycka sig in i svenska samhället. Jag vill inte ha sådana omständigheter. Jag vill bara göra mitt och leva i harmoni här i landet som jag älskar, inget annat.
Citera
2025-09-10, 07:03
Medlem
Hur förhåller det sig med det växande antalet svenskar med blandad bakgrund – människor som bär på både svenskt DNA och arv från andra delar av världen? I dagens debatt talas det ofta om “svenskar” och “invandrare” som om det vore två skilda kategorier, men verkligheten är mer komplex. Utseendet kan vara missvisande: en person kan ha brun hud men samtidigt ha en blond och blåögd förälder. Var placeras dessa människor i diskussionen om identitet, tillhörighet och svenskhet?
Citera
2025-09-10, 07:08
Medlem
Mad monks avatar
Citat:

Mina barn kommer troligtvis vara svenskar om jag har barn med en svensk kvinna.

Då blir jag den första åk hem.
Citera
2025-09-10, 07:11
Medlem
Mad monks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karlsson05
Det är ofta dom som har invandringsbakgrund som är normalast i skallen.
Det är mest vänsterhjon och några senila nassar som bryr sig om någon ska kalla sig svensk eller inte.

Vi normala utgår från det som kallas sunt förnuft

Är det sen när då vad är normalt med att bete sig som rabiata djur i offentliga rummet. Niär allt an at än normala gravt inavlade och allmänt IQ befriade.
Citera
2025-09-10, 10:26
Medlem
Citat:
Varje människa med något sinne i huvudet ogillar "dåliga" invandrare. Jag har såklart inga problem med välutbildade afrikaner från tex Nigerien. Jag har naturligtvis problem med gängkriminella, våldtäktsmän och islamister. Det skulle kräva en sinnessjuk människa att tycka att jag är ett problem.

Ok. Man är sinnessjuk om man inte ogillar "dåliga" invandrare och man är sinnessjuk om man ogillar "bra" invandrare (som dig).

Citat:
Jag vet inte vad du vill att jag ska göra? Rösta på Reinfeldts parti? Rösta sosse?

Haha. Du får göra vad fan du vill. Jag tror du lurar dig själv. Så länge du stryker SD medhårs tolererar de dig. Men om du skulle börja kritisera rasismen, engagera dig i Miljöpartiet eller (ve och fasa) konvertera till Islam blir du återigen blatten som ska skickas hem.
Citera
2025-09-10, 12:35
Medlem
Pusts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Poipy
Hur förhåller det sig med det växande antalet svenskar med blandad bakgrund – människor som bär på både svenskt DNA och arv från andra delar av världen? I dagens debatt talas det ofta om “svenskar” och “invandrare” som om det vore två skilda kategorier, men verkligheten är mer komplex. Utseendet kan vara missvisande: en person kan ha brun hud men samtidigt ha en blond och blåögd förälder. Var placeras dessa människor i diskussionen om identitet, tillhörighet och svenskhet?

Det finns ju helsvenskar som anser att inte ens halvfinnar som Richard Jomshof (tidigare Lohikoski) är att betrakta som etniska svenskar.

https://www.instagram.com/p/CqqGWmOs-AB/

Då lär det självklart finnas helsvenskar som anser att mulatter och halvpakistanier inte kan det heller.
Citera
2025-09-10, 13:18
Medlem
Efraths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pust
Det finns ju helsvenskar som anser att inte ens halvfinnar som Richard Jomshof (tidigare Lohikoski) är att betrakta som etniska svenskar.

https://www.instagram.com/p/CqqGWmOs-AB/

Då lär det självklart finnas helsvenskar som anser att mulatter och halvpakistanier inte kan det heller.
Vad är det med besattheten att stämpla icke svenskar som etniska svenskar? Ifall dom inte är etniska svenskar så är from inte det, man kan fortfarande vara en svensk medborgare.

Kan det förklaras för mig varför det är negativt att inte vara etnisk svensk?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in