• 8
  • 9
2025-10-10, 08:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dukater
Jag har understrykt mycket tydligt att jag inte är efter donationer. Ingen här skall ge mig donationer. Så att du försöker med sådant, för att få tråden åt ett annat håll, gillar jag inte. Jag har ordentliga bekymmer och är inte intresserad av donationer. Dessutom kan jag inte ta emot donationer, då försörjningsstöd skulle reagera på det.

Dessutom är min fråga rimligt: Om jag har havregrynsgröt, får jag absolut ingenting.

Men om jag inte hade någon havregrynsgröt, så hade jag fått en och annan matkasse, som skulle vara så mycket mer näringsrikt än enbart havregrynsgröt.

Jag tror du har mat i din kylskåp. Det är skönt för dig och bra för din del.

Men jag ber dig att förstå min sits. Jag har bara ätit havregrynsgröt de senaste tiden. Sedan kommer pengarna och jag betalar räkningar. Sedan äter jag simpel mat och försöker snåla. Men pengarna tar slut och då behöver jag bara leva på havregrynsgröt återigen, fram till nästa betalning.

Problemet är att försörjningsstöd också bara betalar bredband på 89kr.

Har full förståelse att du är frustrerad, men försök att äta något med mer energi så du får tankarna att fungera bättre.
En sak som bekymra mig lite är att du just nu inte får i dig c-vitamin (askorbinsyra på kryddhyllan) och det behöver vi för imunförsvaret och brist ger också muskelsvaghet.
Citera
2025-10-10, 08:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Calvinol
Har full förståelse att du är frustrerad, men försök att äta något med mer energi så du får tankarna att fungera bättre.
En sak som bekymra mig lite är att du just nu inte får i dig c-vitamin (askorbinsyra på kryddhyllan) och det behöver vi för imunförsvaret och brist ger också muskelsvaghet.
Jag kan inte få i mig någonting annat än havregrynsgröt.

Det där med C-vitamin skrämde mig.

Ja, jag har känt av muskelsvaghet.

Jag mår faktiskt fruktansvärt.

Ganska nyligen fick jag besked om att jag inte gick vidare i processen för en matbutiksjobb, som jag hade sökt.
Citera
2025-10-10, 08:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stiffinger
Om ts ger oss sin kalkyl med alla siffror, så är jag säker på att hen kan få hjälp här. Att bara påstå att det enda man har är havregryn håller inte. Jag tror helt enkelt inte på ts.

Med alla siffror?
Hyran på öret, CSN på öret, mobil eller vad havregrynen kostar.
Om en person har hamnat i den här sitsen är det inte så kul.
Ts gjorde missen att betala CSN före hyran och det var naturligtvis en rejäl miss.
Att misstro hjälper inte alls.
Citera
2025-10-10, 08:59
Medlem
Citat:

Ganska nyligen fick jag besked om att jag inte gick vidare i processen för en matbutiksjobb, som jag hade sökt.

Går snabbt att återställa.
Om du inte är allergisk smyger du bara ut och plockar lite nypon som du rensar på frön och sen torkar och hackar fint.
En kryddpåse med askorbin på 15gram räcker 180dagar minst.
försök att snåla ihop till rapsolja så du får energi från olja.

Som man i fält är vi ganska vana att leta efter mat i naturen, tänk som en soldat.
Citera
2025-10-10, 09:18
Medlem
Citat:

Undrar om du söker för många jobb och det blir för luddiga ansökningar.
Fokusera några dagar på att få i dig energi och välj ut lite färre arbeten (inte jobb) och fila till dessa arbeten med högre kvalitet på ansökningarna.

Tillägg:
Det jag syftar på är det psykologiska.
Om du slänger iväg 100 ansökningar får du 100 avslag som verkar bita hårt hos dig.
Kan verka bakvänt, men tio ansökningar innebär bara tio avslag.
I Sverige kan vi inte kriga mot 1500 miljoner Kineser med att göra saker billigt utan vi får vässa kniven och vara mer kreativa.
Senast redigerad av Calvinol 2025-10-10 kl. 09:45.
Citera
2025-10-10, 13:31
Medlem
Lider med dig TS, fy vilken tråkig situation du har hamnat i. Bra att du pratar med vänner så att du inte håller allting inom dig. Gällande jobbsökandet, har du testat att gå förbi typ restauranger/barer/caféer/butiker och lämnat CV på plats? Ibland kan det vara enklare än att sticka ut i en ansökningsprocess med väldigt många sökanden. Om du hat ett rent brottsregister, testa Kriminalvården. De söker alltid folk. Jag hejar på dig, det kommer vända!
Citera
  • 8
  • 9

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in