2025-09-04, 22:06
Medlem
Bawsbawsbawss avatar
Dom borde bara låta oss göra egen mumma i hemmets lugna vrå, istället för dessa påhitt. För var dag som går tappar jag minst en procent till av tilliten till er sort.
Citera
2025-09-04, 22:13
Medlem
vtcs avatar
Jag är försiktigt hoppfull, kanske snarare för att jag vill att den ska vara god än att jag faktiskt tror det.
Citera
2025-09-04, 22:23
Medlem
Grovsnusss avatar
ska bli väldigt intressant att testa både Mellan-must och stark-must! bra initiativ.
Citera
2025-09-04, 23:41
Medlem
Jan-As avatar
Spännande!

Hoppas att Zeunerts kommer med en liknande must.
Deras är ju överlägset bäst annars.
Citera
2025-09-07, 04:46
Medlem
Gosifs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Allaballawalla
Som kulturkonservativ dryckesnörd ser jag det som ett hån mot julmusten och dess historiska arv.

Julmust är i grund och botten framtaget för att vara just ett ALKOHOLFRITT alternativ till julöl...

Hål i huvudet.

Håller med. Prata om att skända musten!
Citera
2025-09-07, 05:56
Medlem
Euripidess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IanMcEwan
Jag håller med, kan faktiskt tycka det är lite osmakligt att lansera en sådan produkt vid just julen då många familjer har "vit jul" som koncept d.v.s avsaknad av alkohol.

Vill man just specifikt ta fram en alkoholhaltig must, varsågod, men döp den inte till jul- eller påskmust.
Jag utgår från att alkoholfri must fortfarande kommer att säljas så på vilket sätt äventyras ett alkoholfritt julfirande?
Citera
2025-09-07, 06:03
Medlem
forumusers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson
Ja, nu lanseras julmust med alkohol på bred front, både i lättvariant i butikerna och starkvariant på systemet.

https://metromode.se/noje/julens-sto...lkohol-ar-har/

https://www.mynewsdesk.com/se/herrlj...julmust-123042

Vad tror ni om det? Jag är försiktigt skeptisk. Alkoholsmak är inget man saknat, men möjligen kan det öka mustigheten och fylligheten.

Hmm. Intressant! Gillar julmust, gillar inte alkohol men jag kommer definitivt att testa. Roligt initiativ,
tycker jag men jag har så blandade känslor, julmust är en klassiker och att den görs i en variant med alkohol är för mig helt enkelt väldigt spännande. Som nämns "en ny era#.
Senast redigerad av forumuser 2025-09-07 kl. 06:06.
Citera
2025-09-07, 07:15
Medlem
Kinaskis avatar
I vetenskapens namn så har man ju själv experimenterat med att grogga på julmust.
Alltid med ett nedslående resultat. Det blir ju inte gott.

Har inga förhoppningar på det här och känner heller inget intresse att prova.
Om nån bjuder så smakar man såklart för lite nyfiken blir man ju, men jag tänker inte köpa skiten.
Citera
2025-09-07, 10:05
Medlem
Kungenshoras avatar
Blir det rea på julmusten som blir över eller häller man ut den eller kommer man kunna köpa julmust året runt nu?
Senast redigerad av Kungenshora 2025-09-07 kl. 10:32.
Citera
2025-09-07, 13:04
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ulrik.Agren
Vad säger Edward Blom om detta?
Han kommer nog rasa över att den inte kommer som 7.5%
Citera
2025-09-07, 13:45
Medlem
LuiLuis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gosif
Håller med. Prata om att skända musten!

Precis!
Ge fan i att muckla sönder julens största dryckes-tradition; JULMUST - god för såväl gammal som ung.

Det finns alkohol ändå på julbordet, julöl och snaps, äggtoddy och julgrogg.

Lämna julmusten ifred!
Citera
2025-09-07, 13:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Allaballawalla
Som kulturkonservativ dryckesnörd ser jag det som ett hån mot julmusten och dess historiska arv.

Julmust är i grund och botten framtaget för att vara just ett ALKOHOLFRITT alternativ till julöl...

Hål i huvudet.

Verkligen stort hål i huvudet!
Julmust ska vara alkoholfri och sötad med socker.

Vi som provat att grogga på julmust vet att det här inte kommer att bli någon succé.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in