• 2
  • 3
2025-09-09, 00:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stenballe
I min avlägsna ungdom var jag på en fest i en sommarstuga ute i skogen.
Ung och dum så drack jag för mycket, och framåt småtimmarna så begav jag mig ut i skogen för att "vila lite".
Tog av mig kläderna för att ha dessa som huvudkudde och i gräset i en glänta somnade jag i bara kalsongerna.
Framåt morgonen när det började ljusna vaknade jag av att jag frös, och jag skulle tro att det då var runt 15 grader.

HERREDJÄVLAR vad myggbiten jag var!
Minns att jag räknade till 78 myggbett bara på mitt högra ben, och jag såg ut som Quasimodo.
Många avsugningar i skogen på den festen. Kan man säga. He he.
Citera
2025-09-26, 00:35
Medlem
Nu är säsongen definitivt över. Senaste mätningen på termometern visade 4,2 grader på natten som lägsta temperatur. Men ända in i halva september kunde jag sova naken utomhus. Det är ganska så fantastiskt egentligen. Eller hur? Jag ser fram emot nästa år. Jag ska försöka sova utomhus så mycket som möjligt. Helt naken. Med bara ett myggnät som skydd.
Citera
2025-09-26, 10:09
Medlem
448s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sexyrape
Nu är säsongen definitivt över. Senaste mätningen på termometern visade 4,2 grader på natten som lägsta temperatur. Men ända in i halva september kunde jag sova naken utomhus. Det är ganska så fantastiskt egentligen. Eller hur? Jag ser fram emot nästa år. Jag ska försöka sova utomhus så mycket som möjligt. Helt naken. Med bara ett myggnät som skydd.

Stenåldersmänniskorna blev bara 45 , då var dom som våra 80 taggare - så du är inte smart 🤣

Dom åt rätt men dom flesta hade det rätt hårt på andra sätt samma sätt som dig.

Det är inte bra för kroppen o köra så , desutom fungerar inte vilan då kroppen måste producera värme

Du gör allt fel
Citera
2025-09-29, 08:54
Medlem
Varför sova naken, är du blottare?
Citera
2025-09-29, 09:31
Medlem
448s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MolnetsBroder
Varför sova naken, är du blottare?

Ts måste tror att det är helande/komma i kontakt me naturen/b.la b.la men det snabbar på gubbens åldring , högre ämnesomsättming och en kropp som inte får vila
Citera
2025-09-30, 21:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 448
Ts måste tror att det är helande/komma i kontakt me naturen/b.la b.la men det snabbar på gubbens åldring , högre ämnesomsättming och en kropp som inte får vila
Så kan det säkert vara, det förkommer ju mycket flum idéer nu för tiden, med skogsbad och allt vad det nu kan vara.
Citera
2025-10-01, 11:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Den främjar den. Kallt får bakterier, virus och svampar att växa. Det blir således inte kylan som primärt är grunden till lunginflammationen men får den att bli en. Det är ju liksom faran. Men är du pensionär ju detta liksom A och O kunskap.

Man måste hålla sig undan från kylan! För det inte ska bli skit som lunginflammation...

Trodde bakterier och virus gynnades av värme?

Trodde hela grejen var att kall luft även är torrare luft och att slemhinnirna därmed torkar ut och skyddar sämre mot virus?
Citera
2025-10-03, 18:28
Medlem
Kolgrill-ftws avatar
Har ts nämnt att han är naken när han sover utomhus?

Jävla snack. 16gr är vidrigt kallt och då inomhus i säng med täcke.
Har 22 i sovrummet.

Och sluta snåla och köp en LL. Runka i trädgården kan du göra ändå. (Utgår ifrån att ingen kan se/förarga någon).
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in