2025-08-31, 18:34
Medlem
YP4XQs avatar
Har aldrig umgåtts med lättpåverkade får så det kommer aldrig ske.
Citera
2025-08-31, 18:34
Medlem
Merwinnas avatar
Jag döljer inte vad jag tycker om sådant, så jag tror inte att någon av mina vänner kan bära på sådana tankar. Och skulle de ändå göra det, så skulle de nog avsluta vänskapen med mig innan de kom ut. Hur eller hur, så skulle jag vägra att jamsa med i något sådant. Det är inte till vännens fördel heller, det är mycket bättre att någon försöker tala förstånd med vederbörande.
Citera
2025-08-31, 18:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zombie-nation
Har en mtf transkompis som inte är feminin, klär sig neutralt. Tror folk kollar YT för mycket och tror att alla transkvinnor är superfeminina och klär sig sexigt.

Min bekanta är FtM. Klär sig oxå neutralt. Verkligheten inte alls som "Trans - retards" man ser på Youtube. Snarare en tomboy som är lite förvirrad. Använder manligt namn och när det gäller pronomen så är enda önskemålet att inte använda "hen".

Fanns även ett gäng trans på ett ställe jag jobba, var en snackis under EN rast eftersom tre av sex personer på samma skiftet genomgick könskorrigering samtidigt. Snackisen var väl mest om de var FtM eller Mtf eftersom samtliga såg ut som något mellanting/butch lesbianer.

Sedan kom vi väl på något mer intressant, typ vilken cigg som var mest prisvärd.
Citera
2025-08-31, 18:44
Medlem
Vitiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zombie-nation
Om det bara hänger på kläderna kanske det inte är en feminin trans. Säg att det är en butchtrans som klär sig i killkläder då? Mer OK?

Många tjejer klär sig som dessa utan att vara det.
Jeans som.visar fläskmage och halva rumpan, hoods m.m okvinnlig klädsel.
Så det vore ju ingen ögonbrynshöjare.
Citera
2025-08-31, 19:15
Medlem
Det har varit ganska förväntat båda gångerna ärligt talat.

Det har aldrig varit något problem.
Citera
2025-08-31, 19:22
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vitis
Många tjejer klär sig som dessa utan att vara det.
Jeans som.visar fläskmage och halva rumpan, hoods m.m okvinnlig klädsel.
Så det vore ju ingen ögonbrynshöjare.

Fast vad jag vill ha sagt är att det finns transkvinnor, dvs fysiskt män, som klär sig okvinnligt. Jag menar alltså inte transmän eller kvinnor. För den användaren var mest orolig för kläderna.
Citera
2025-08-31, 19:23
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Phailure
Min bekanta är FtM. Klär sig oxå neutralt. Verkligheten inte alls som "Trans - retards" man ser på Youtube.

Ja, precis.
Citera
2025-08-31, 19:28
Medlem
Eller om vännen kommer ut som traktor. Då skulle vännens ölglas bytas mot ett glas diesel.
Citera
2025-08-31, 19:29
Medlem
Galejans avatar
Allt beror givetvis på hur personen ser ut och beter sig. Jag skulle känna mig rätt konstig om jag satt på en servering ihop med en 190 cm lång tjej i svart klänning och högklackat med en stor mustasch i ansiktet. Det hade blivit lite väl mycket Little Britain av det. Men samtidigt bryr jag mig inte tillräckligt mycket om vad folk gör för att orka hänga upp mig på deras livsval. Funkar vi kemimässigt så består vänskapen, annars gör den det inte.

Som någon skrev, hade transandet kommit med ett behov av att wokemässa så hade vänskapen upphört. Jag struntar i om Peter har klänning men jag vill inte bli översköljd med propaganda och galenskap. Beter han sig som förr och bara kör sin grej så är det väl inte hela världen om jag börjar kalla honom Petra. Orka bry sig. Men jag vill som sagt inte att han viftar med transflaggor och kräver politisk underkastelse av sin omgivning, då blir det bara jobbigt och då får det hellre vara.
Citera
2025-08-31, 19:34
Medlem
johkv637s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HeyItsJimmy
En rent hypotetisk fråga som jag ställer för nyfikenhetens skull. Hur hade ni reagerat om en vän kom ut som trans och ville bli hänvisad till med det motsatta könets pronomen?

Jag personligen tycker inte att man gör någon en tjänst genom att bekräfta vederbörandes könsdysfori då man de facto inte kan födas i fel kropp och det därför uppenbarligen inte är könstillhörigheten som är problemet. Hade inte velat bidra till något som jag är övertygad om inte löser personens psykiska ohälsa och hade därför tyckt att det snällaste i en sådan situation varit att be sin vän söka terapi. När mina bekanta och jag diskuterade transsexualitet tyckte de flesta dock att min inställning var elak men jag tycker det är ännu elakare att inte lyfta sina bekymmer när det finns en överhängande risk att ens vän börjar förstöra sin kropp o.s.v.
Jag hade sagt hej, använt mig av pronomet som efterfrågas och förhoppningsvis haft en bra kväll. Jag har viktigare saker att avhandla med mina vänner än könstillhörlighet? Vad tänker du?Har du reflekterat över hur många gånger du använder ordet "jag" i ditt inlägg kring din "vän"?
Senast redigerad av johkv637 2025-08-31 kl. 19:40.
Citera
2025-08-31, 19:45
Medlem
Sagt "-inga problem du är modig du som kom ut tack för lunchen" och sen ge herren en klapp på axeln med svensk ögonkontakt

Sen blockerar jag låtsas ludret överallt och bekantskapen när jag kommer hem som en billig hora han cosplayar som

Tvättar mina händer minst 3 gånger med och sen säger tyst till mig själv "eww what the fk jävla cp störda mongoloid knullade äckel!"

Then life goes on...
Citera
2025-08-31, 19:57
Medlem
Har faktiskt fått uppleva hur vänner och bekanta behandlar mig som transa efter att det för en massa år sedan spreds ett rykte om att jag var det.

Jag var ett kort tag tillsammans med en väldigt traumatiserad tjej med borderline, jag tänkte med kuken såklart. En dag hade hon inbillat sig någon oerhört långsökt historia där hon var säker på att jag skulle göra slut för att jag plötsligt blivit transa över en natt så hon ghostade mig och spred ut att jag gjort slut med henne för att jag hade kommit ut som bög och transa.

Hela historien var helt och hållet tagen ur luften och ju mer hon började tvivla desto mer spred hon historien och överdrev den för att övertyga sig själv.

Till saken: det tog ett bra tag innan ryktet nådde även mig men jag märkte såklart hur folk behandlade mig annorlunda, framför allt tjejer.

Jag blev på kort tid överröst med helt sinnessjukt mycket uppmuntran och komplimanger från tjejer som trodde att jag hade ”kommit ut”. Samtidigt så var det omöjligt att få någon djupare kontakt med någon.

Jag har full förståelse för att autister som aldrig fått en komplimang i hela sitt liv blir transor med tanke på hur gemene tjej uppmuntrar beteendet.

Tjejer måste börja uppskatta och uppmuntra den klassiska nörden för autisternas psykiska välbefinnande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in