2025-08-31, 16:44
Medlem
zombie-nations avatar
TS tror att han har förmågan att stoppa en väns könskorrigering.

Han tror också att transpersoner hoppar upp som gubben ur lådan, känner man personen så lär man ju redan veta.

Vad är det för magisk terapi vännen ska gå till?
Senast redigerad av zombie-nation 2025-08-31 kl. 16:47.
Citera
2025-08-31, 16:49
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grungewhore
Nej, jag skrev bekant.
Jag känner en del transpersoner som jag lärt känna efter transition. Det rör mig inte i ryggen, då dessa varit väldigt vänliga vuxna personer som inte varit proselyter för en radikal agenda annat än vad de gjort med sig själva.

Det är väl lite som med homos, de lever sina egna liv i lugn och ro.
Citera
2025-08-31, 16:57
Medlem
grungewhores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zombie-nation
Det är väl lite som med homos, de lever sina egna liv i lugn och ro.
Ja, precis. Jag har aldrig stört mig på själva sexualiteten. Jag stör mig på det politiska i vissa av deras aktivism som sedan majoritetssamhället ska tvinga vanliga svenssons att acceptera.
Citera
2025-08-31, 17:04
Medlem
dwgs avatar
Hade kört denna till psykakuten
Citera
2025-08-31, 17:08
Medlem
zombie-nations avatar
Jag förstår ju att ni inte menar allvar med att mobila teamet skulle komma eller ta hen till psykakuten, fattar ju att ni menar att personen är inte klok.

Men vad skulle ni göra på riktigt, le fånigt och avvika?
Citera
2025-08-31, 17:47
Medlem
godhetsapostelns avatar
Vän är ett dåligt exempel. Bättre med en släkting.

Jag skulle inte säga upp bekantskapen pga det lite beroende på hur han är. Men jag byter inte åsikt eller håller käft.

Sedan vet jag inte hur transpersoner är funkar de som veganer och måste hela tiden prata om sig själva?

Jag skulle försöka ignorera.
Citera
2025-08-31, 17:55
Medlem
Tror jag hade blivit besviken och tyckt det är skämmigt att gå runt med en killkompis som klär sig som en tjej. Sen hade jag oroat mig hur det påverkar våran relation. Tror sådana här saker beror på psyiska sjukdomar och dessa människor har jag också fattat det som att dom mår väldigt dåligt. Hade nog inte sagt något om vad jag personligen tror för det hjälper inte att jag på något sätt är negativ. Jag hade tackat för att han våga berätta för mig och sagt att jag stöttar honom i vad han bestämmer sig att göra och berättat om för och nackdelar och att det är viktigt att han är säker på sin sak om han ska göra några operationer osv .
Citera
2025-08-31, 17:59
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ProGBG
Tror jag hade blivit besviken och tyckt det är skämmigt att gå runt med en killkompis som klär sig som en tjej. Sen hade jag oroat mig hur det påverkar våran relation. Tror sådana här saker beror på psyiska sjukdomar och dessa människor har jag också fattat det som att dom mår väldigt dåligt. Hade nog inte sagt något om vad jag personligen tror för det hjälper inte att jag på något sätt är negativ. Jag hade tackat för att han våga berätta för mig och sagt att jag stöttar honom i vad han bestämmer sig att göra och berättat om för och nackdelar och att det är viktigt att han är säker på sin sak om han ska göra några operationer osv .

Om det bara hänger på kläderna kanske det inte är en feminin trans. Säg att det är en butchtrans som klär sig i killkläder då? Mer OK?
Citera
2025-08-31, 18:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zombie-nation
Om det bara hänger på kläderna kanske det inte är en feminin trans. Säg att det är en butchtrans som klär sig i killkläder då? Mer OK?

En butchtrans är väl en tjej som vill bli mer som en kille och klär så efter?
Tror den chansen är obefintlig att jag skulle ha en sådan kompis. Tror chansen är större i så fall om en kille som vill bli tjej även om jag aldrig lärt känna en sådan.
Men om vi leker med tanken så är det självklart att jag stöttar henne men innerst inne så tycker jag det är weird. Varför bli och bete dig som en man när du är kvinna. Har tusen frågor och ställa till dessa människor då det är så jävla weird och sätta sig in i en sådan person tänker. Dom känner ju uppenbarligen att dom lever i fel kön. Dom har högst trorligen för mycket östro och testro i sina kroppar.

Båda är lika weird ser ingen skillnad. Finns en risk att jag är brutal ärlig hur jag känner då jag vill att min kompis ska ha alla kort på borden men jag kommer vara tydligen med att jag inte kommer låta det påverka något från min del och att jag förstår att det är jobbigt för personen och jag tackar att personen har modet att våga berätta för mig.
Citera
2025-08-31, 18:19
Medlem
Känner en trans. Den personen har mer psykiska problem än det finns sidor i DSMV. Och är jävligt öppen med att just könsdysforin är ett försumbart problem.

De vänner jag har är ändå sådana att jag hade kunnat behandla den likadant och prata med om hur stört det är med psykfall som vill att man ska validera vanföreställningar.

Hade mina vänner drabbats av könsdysfori så hade det lett till en helg med mycket sprit och grova skämt om könsstympning, sinnessjukdom, hur de äntligen kanske kan vinna SM trots sina defekter och annat relevant.

Men jag är närmare 40 än 20. Mina vänner är inte unga eller efterblivna. Så de är inte precis sorten som drabbas av low IQ gen Z sociala/trendiga psykiska sjukdomar.

Bring back mobbning.
Citera
2025-08-31, 18:20
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ProGBG
En butchtrans är väl en tjej som vill bli mer som en kille och klär så efter?

Har en mtf transkompis som inte är feminin, klär sig neutralt. Tror folk kollar YT för mycket och tror att alla transkvinnor är superfeminina och klär sig sexigt.
Citera
2025-08-31, 18:27
Medlem
Folk får väl göra som dom vill och känner
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här