Citat:
Ursprungligen postat av
Morgonrodnad
Du har filosoferat kring vilka problem transsexuella kan tänkas behöva vård för. Jag börjar i andra änden och är att transsexuella har extremt förhöjd risk för suicid.
Det tycker jag motiverar att man ger dem mycket psykvård. Men jag förstår att det inte passar in i den bild du försöker sprida av glada och lycklig transsexuella som är som all andra.
Du säger att de hela tiden mår dåligt och behöver läggas in. Att jag sett sådana som inte uppfyller det, är ju bara som det är. Jag har naturligtvis inte sagt att alla som finns är just dessa.
Om någon behöver psykvård ska hen få det, du kommer aldrig få mig att säga något annat.
Jag har vare sig spridit en bild av glada eller deppiga.
Det enda (jag repeterar) som jag sagt, är att det inte finns ett mentalsjukhus där man kastar in trans och sedan kommer de ut några veckor helt normala. Detta existerar inte som behandlingsmetod. Det är vad jag sagt. Allt det andra har du hittat på för att du tycker att det är så himla roligt att trolla och gå offtopic.
Siffror som kastats omkring förr är att 40 % av alla trans dör i suicid, men idag säger man att det är nästan lika illa för att 40 % har övervägt självmord.
Är båda sanna är vi på en helt annan planhalva idag.