2025-09-06, 23:10
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Morgonrodnad
Nej, inget konstigt alls. Det konstiga är ju när folk här i tråden ifrågasätter att folk vill ge dem vård.

De kan behöva vård för trauma/mobbning i deras liv, för könsdysfori, för hur andras tankar/känslor påverkar dem, och för vanlig hederlig depression och ångest. För rädsla för framtiden.

Men det är ju en skillnad mot dom de i tråden vill, kasta in dem på en psykosavdelning och inte släppa ut dem förrän de "erkänner" att man inte kan ha en känsla av att man borde varit född i det andra könets kropp.
Citera
2025-09-06, 23:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zombie-nation
De kan behöva vård för trauma/mobbning i deras liv, för könsdysfori, för hur andras tankar/känslor påverkar dem, och för vanlig hederlig depression och ångest. För rädsla för framtiden.

Men det är ju en skillnad mot dom de i tråden vill, kasta in dem på en psykosavdelning och inte släppa ut dem förrän de "erkänner" att man inte kan ha en känsla av att man borde varit född i det andra könets kropp.
+1. Väl talat ZombieNation. Många här på flashback som har starka synpunkter på saker som de inte fattar ett skit om. Ju sämre insikt desto starkare övertygelse.
Citera
2025-09-06, 23:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av johkv637
Brukar du gäspa när dina vänner vill berätta något viktigt?
Det är väl lite det jag undrar också. Gör en vän det så är det väl knappast någon att räkna med när det blåser liksom.
Citera
2025-09-06, 23:27
Medlem
Bilderberg78s avatar
En sjuk sak som det måste ha gett hintar tidigare om man umgås med bögar eller autister då de oftast är både och innan de går full trans retard, och händer inte över en natt vill jag tro.
Citera
2025-09-06, 23:39
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bilderberg78
En sjuk sak som det måste ha gett hintar tidigare om man umgås med bögar eller autister då de oftast är både och innan de går full trans retard, och händer inte över en natt vill jag tro.

De kanske inte vill berätta för dig, men det kanske kommer ut ändå och de vet det.

Får man inte umgås med bögar och autister heller nu? Trodde det var trans vi hackade på.
Citera
2025-09-07, 02:34
Medlem
Morgonrodnads avatar
Citat:

Nästa gång jag stöter på en suicidal transperson ska jag noga kolla igenom din lista så att de inte råkar få någon hjälp du inte anser dem vara värda.
Citera
2025-09-07, 02:42
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Nästa gång jag stöter på en suicidal transperson ska jag noga kolla igenom din lista så att de inte råkar få någon hjälp du inte anser dem vara värda.

Vad anser jag dem inte värda? Att bli tillsagda att de ska sluta låtsas? Nej, det tror jag faktiskt inte är en terapi som är värd dem.

Eller vad hade du tänkt dig?

Har jag sagt att man inte får hjälpa suicidala att fortsätta leva? Nej just det!

Har jag sagt att alla trans är mentalt helt friska? Nej.

Har du sagt att alla trans är suicidalt galet in på psyket varje vecka och springer och ylar? Mer eller mindre.
Citera
2025-09-07, 02:47
Medlem
Morgonrodnads avatar
Citat:
Vad anser jag dem inte värda? Att bli tillsagda att de ska sluta låtsas? Nej, det tror jag faktiskt inte är en terapi som är värd dem.

Eller vad hade du tänkt dig?

Har jag sagt att man inte får hjälpa suicidala att fortsätta leva? Nej just det!

Har jag sagt att alla trans är mentalt helt friska? Nej.

Har du sagt att alla trans är suicidalt galet in på psyket varje vecka och springer och ylar? Mer eller mindre.

Du har filosoferat kring vilka problem transsexuella kan tänkas behöva vård för. Jag börjar i andra änden och är att transsexuella har extremt förhöjd risk för suicid.

Det tycker jag motiverar att man ger dem mycket psykvård. Men jag förstår att det inte passar in i den bild du försöker sprida av glada och lycklig transsexuella som är som all andra.
Citera
2025-09-07, 02:58
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Du har filosoferat kring vilka problem transsexuella kan tänkas behöva vård för. Jag börjar i andra änden och är att transsexuella har extremt förhöjd risk för suicid.

Det tycker jag motiverar att man ger dem mycket psykvård. Men jag förstår att det inte passar in i den bild du försöker sprida av glada och lycklig transsexuella som är som all andra.

Du säger att de hela tiden mår dåligt och behöver läggas in. Att jag sett sådana som inte uppfyller det, är ju bara som det är. Jag har naturligtvis inte sagt att alla som finns är just dessa.

Om någon behöver psykvård ska hen få det, du kommer aldrig få mig att säga något annat.

Jag har vare sig spridit en bild av glada eller deppiga.

Det enda (jag repeterar) som jag sagt, är att det inte finns ett mentalsjukhus där man kastar in trans och sedan kommer de ut några veckor helt normala. Detta existerar inte som behandlingsmetod. Det är vad jag sagt. Allt det andra har du hittat på för att du tycker att det är så himla roligt att trolla och gå offtopic.

Siffror som kastats omkring förr är att 40 % av alla trans dör i suicid, men idag säger man att det är nästan lika illa för att 40 % har övervägt självmord.

Är båda sanna är vi på en helt annan planhalva idag.
Citera
2025-09-07, 05:28
Medlem
semizones avatar
Citat:
Brukar du gäspa när dina vänner vill berätta något viktigt?
Ja Absolut. Jag gäspar när någon berättar nonsens och oviktiga saker.
Citera
2025-09-08, 14:41
Medlem
Incendios avatar
Citat:
Hur hade du gjort det? Är du psykolog eller bara en outbildad person med låg acceptans för att folk kan vara annorlunda?
Fortsatt att tycka om dem, få med dem ut och motionera, göra roliga saker, visa att det finns flera vägar i livet osv.
Hur exakt är det annorlunda att var "trans" idag? Var och varannan autist är det. Det är ungefär som att vara emo och sååååå annorlunda, djup och mörk år 2007....(trots att halva skolan var eller hade varit emo och det inte alls var annorlunda).
Citera
2025-09-08, 20:24
Medlem
johkv637s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av semizone
Ja Absolut. Jag gäspar när någon berättar nonsens och oviktiga saker.
Ok, så du skiter i vad dina vänner pratar om för att du inte tycker det är viktigt? Fullt legitimt och extremt asbergianskt, men inget fel i det, har du möjligen någon form av autism?
Senast redigerad av johkv637 2025-09-08 kl. 20:27.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in