2025-09-06, 13:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XY3000
Det gör de väl redan?
Är du säker på att det inte är du som aktivt söker dig till sammanhang där du får ta del av dylika aktiviteter? Du kanske i själva verket känner en stark dragningskraft till dessa beteenden men undertrycker den?

Jag har hela mitt liv lyckats undvika all involvering i mina vänners aktiva sexliv och lider således aldrig av det oavsett vad de hittar på i bingen. Men du och dina "vänner" kanske umgås på ett lite annorlunda sätt än jag och mina, vad vet jag.
Tycker det är rätt lätt att hålla isär.

Vet du ens vad en transvestit är?
Citera
2025-09-06, 13:19
Medlem
Torsuss avatar
Jag hade accepterat det av den enkla anledningen att jag har fullt upp med att hålla ordning på mitt eget liv
Citera
2025-09-06, 13:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Challe321
Vet du ens vad en transvestit är?
Jajemensan, har stenkoll
Vet du?
Och vet du vad en vän är?
Citera
2025-09-06, 14:17
Medlem
Citat:
Jajemensan, har stenkoll
Vet du?
Och vet du vad en vän är?

Men du skriver som att du fått för dig att det rör sig om en sexuell läggning och inte en psykisk sjukdom (könsdyfori).

T:t i LGHDTV-communityn är endera folk led könsdyfori eller autogynofiler. Endast den ena är en sexuell läggning och då är den knappast begränsad till det privata.
Citera
2025-09-06, 14:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Phailure
Men du skriver som att du fått för dig att det rör sig om en sexuell läggning och inte en psykisk sjukdom (könsdyfori).

T:t i LGHDTV-communityn är endera folk led könsdyfori eller autogynofiler. Endast den ena är en sexuell läggning och då är den knappast begränsad till det privata.
Det är nog mer dina förutfattade meningar som gör att du läser mina inlägg och får för dig att du tror jag fått för mig det. Det som diskuteras är hur du eller jag reagerat om en vän kom ut som trans, eller hur?
Eftersom jag varit med om det svarar jag utifrån min erfarenhet av hur jag reagerade. Jag har öht inte vidrört diskussionen om bakomliggande orsaker.
Citera
2025-09-06, 15:18
Medlem
Citat:
Det gör de väl redan?
Är du säker på att det inte är du som aktivt söker dig till sammanhang där du får ta del av dylika aktiviteter? Du kanske i själva verket känner en stark dragningskraft till dessa beteenden men undertrycker den?

Jag har hela mitt liv lyckats undvika all involvering i mina vänners aktiva sexliv och lider således aldrig av det oavsett vad de hittar på i bingen. Men du och dina "vänner" kanske umgås på ett lite annorlunda sätt än jag och mina, vad vet jag.
Tycker det är rätt lätt att hålla isär.

Detta var ditt svar när någon sa att de skulle hålla det till det privata...

Citat:
Det är nog mer dina förutfattade meningar som gör att du läser mina inlägg och får för dig att du tror jag fått för mig det. Det som diskuteras är hur du eller jag reagerat om en vän kom ut som trans, eller hur?
Eftersom jag varit med om det svarar jag utifrån min erfarenhet av hur jag reagerade. Jag har öht inte vidrört diskussionen om bakomliggande orsaker.

Knappast förutfattad mening utan jag utgår från vad tant skriver. Hur skulle jag annars veta vad du tycker?

Könsdyfori är ju knappast något begränsat till privatlivet och för autogynofiler är hela grejen att blanda in utomstående i deras fetisch med pronomen etc.
Citera
2025-09-06, 15:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Phailure
Detta var ditt svar när någon sa att de skulle hålla det till det privata...

Knappast förutfattad mening utan jag utgår från vad tant skriver. Hur skulle jag annars veta vad du tycker?

Könsdyfori är ju knappast något begränsat till privatlivet och för autogynofiler är hela grejen att blanda in utomstående i deras fetisch med pronomen etc.
Vad är din poäng? Svaret var ju på önsketänkandet att de skulle ägna sig åt sina "transsexuella aktiviteter" privat. Vilket jag tycker de gör då jag sannerligen aldrig tvingats se på (eller ens tvingats lyssna på återberättelser) ens en sekund. Min fråga var om den jag svarade söker sig till den typen av "scen" då jag sannerligen aldrig lyckats "ramla" över den i ren otur.

Du måste väl fö kunna skilja på folk och folk, finns exhibitionister som försöker tvinga på folk med sånt de inte vill se av alla möjliga slag. Oavsett könsdysfori, sexuell läggning eller psykisk ohälsa etc etc. Allt är lika obehagligt för många utomstående som verkligen inte är intresserade.

Du bara är omöjligt ologisk för du inte klarar av att förlora ett logiskt resonemang.

Edit;
Eller syftar du på att man ska inte ens behöva se dessa människor på gatan? Isf, lycka till!
Senast redigerad av XY3000 2025-09-06 kl. 15:44.
Citera
2025-09-06, 16:28
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Morgonrodnad
Du har antingen stött på en statistisk anomali eller, mer troligt, ett gäng autister som lurats av medelklassluder i vården att tro att de är transsexuella.

Vad bra att du känner till mitt liv bättre än mig.

Och om många nu har psykiska problem, är väl inte så konstigt egentligen?
Citera
2025-09-06, 19:05
Medlem
Den vänskapen skulle rinna ut i sanden. Jag vet att det är en psykisk sjukdom och att det är synd om honom men jag skulle inte kunna fortsätta vänskapen.
Citera
2025-09-06, 22:26
Medlem
Landsbygdens avatar
Trans känns som komplicerat begrepp.

Kan säga så här, har haft en bekant som jag ansåg var född som kvinna(inget jag sa rakt ut eller höll på och tjafsade om), men som inte själv betraktade sig som det, utan som antingen icke-binär eller trans(kass på skillnaderna).

Det var inga problem för mig att behålla henne som ytlig bekant. Hen ville inte bli kallad varken han, hon. Inga problem att kalla någon det dom vill och i övrigt vara respektfull. Det var en rätt ytlig bekant som jag inte kände jättebra och som jag inte är bekant med längre och troligen inte skulle känna igen så snabbt idag.
Hen var rätt hygglig, begåvad och bra person, intressant och absolut inget svin.

Män som blir trans av något slag, är det skönt att slippa, även cis-män, bögar och om det finns fler varianter, dom som opererar sig osv.

Blir jag vän med någon ny icke-man, dvs. som inte är född som man, är det troligen inga problem för min del att säga hen och bemöta hen som icke-binär, trans. Är dålig på skillnaderna. Även om hen "kommer ut" som icke-binär. Alltså förutsatt att hon ej fötts med kuk eller tänkt könsoperera sig eller ta hormoner.
Citera
2025-09-06, 22:27
Medlem
johkv637s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av semizone
Hade nog gäspat
Brukar du gäspa när dina vänner vill berätta något viktigt?
Citera
2025-09-06, 23:06
Medlem
Morgonrodnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zombie-nation
Vad bra att du känner till mitt liv bättre än mig.

Och om många nu har psykiska problem, är väl inte så konstigt egentligen?

Nej, inget konstigt alls. Det konstiga är ju när folk här i tråden ifrågasätter att folk vill ge dem vård.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in