2025-08-30, 18:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blatteman
Som om det inte räcker att ryanair slutar med flygplatspersonal och möjligheten för kunder att skriva ut pappersbiljett hemma eller att sriva ut vid flygplatsen från och med november och kommer neka personer att överhuvudtaget flyga med dom om de inte innehar en smartphone så svinar man sig än en gång och höjer nu ersättningen för personal som golar ner sina kunder som har övervikt i bagaget eller om väskan har nån centimeter för mycket i omkrets.

Nu förstår man varför de i vissa flygplatser med ryanairpersonal som har lägre lön från fattigare länder varit extra noga med att du får betala massa avgifter om ditt bagage är 1 eller 2 cm för stort.

flygpersonalen har fått ersättning på 17kr per passagerare de sätter dit och nu höjer man avgiften till personalen till 28kronor och inget tak per månad som innan för varje passagerare de lyckas ta ut tilläggsavgifter på vid gaten så många kommer bli extremt noga med detta nu och verkligen kolla att ditt bagage inte är 1cm för stort.

Vad tycks om detta kommunisttilltag där personalen ska tjalla ner sina kunder i ännu högre utsträckning?

En del kommer ju såklart slänga sina nyinköpta strumpor,t-shirts eller godis och annat de köpt istället för att betala 500 eller mer i avgift.
Onödig miljöförstöring.
Folk får ta sig i kragen, sluta fuska och ha med sig den typ av bagage de har betalat för. Svårare än så är det inte. Men numera verkar fusk och skitstövelbeteende vara mer värt än hederlighet. Stackars kommande generationer som kommer gå och titta misstänksamt på varandra, eftersom det inte kommer gå att lite på folk.
Citera
2025-08-30, 18:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kapitalistkalle
Rätt ska vara rätt.

Så jävla trött på folk som inte kan läsa instruktioner.
Alla vill kunna fuska numera…Det är nutida ohyra.
Citera
2025-08-30, 22:03
Medlem
KlappMungons avatar
Om man tillåter " + 2 cm" så kommer folk genast ha väskor med +4 cm och gnälla när de måste pröjsa extra. "De är ju bara 2 cm för mycket!".
Citera
Neksnors avatar

Moderatormeddelande

Postat av Neksnor 2025-08-30, 23:59
Moderator
Ryanairs eventuella förbud av utskrivna boardingcards diskuteras i (FB) Ryanair tar bort pappersbiljett, smarphones krävs, inte i den här tråden.

/Mod
2025-08-31, 00:10
Moderator
Neksnors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PatricHbg
Skulle man stå och väga varje väska då, inför en avgång? När Ryanair har en turn-around på 25 min för sina flyg?
Inga konstigheter, de kan mäta och väga innan landning. Och det finns ingen anledning att kolla uppenbart godkända väskor.
Senast jag flög så så hörde jag ett utrop om att passagerare med en viss flight omgående skulle ta sig till gaten för extra säkerhetskontroll, de riskerade att missa flyget annars. Planet landade tre kvart senare. El Al till Israel. I det fallet användes en specialgate anpassad för sådana flyg.
Citera
2025-08-31, 02:41
Medlem
Bara thrash-folk som flyger med det skitbolag ändå. Är flyget så billigt så får man räkna med pissig service. Det är inte direkt som att det inte finns andra flygbolag. Flyg med nått riktigt flygbolag så slipper man med den här skiten.
Senast redigerad av DaddyCool64 2025-08-31 kl. 02:44.
Citera
2025-08-31, 09:46
Medlem
hieroboams avatar
28kr! Vad snålt! Det måste kännas riktigt smutsigt för personalen.
Citera
2025-08-31, 10:32
Medlem
Paris24s avatar
Citat:
Rätt ska vara rätt.

Låt mig berätta en äcklig historia. I detta fall Norwegian som vår familj aldrig mera någonsin använder. Min dotter 16 år ska flyga själv för första gången till London. Hon ska boarda, blir ensam utpekad i kön "vi vill kontrollera din väska", den visar sig vara 1 cm för bred, hon förstår inte det är ju en standard cabin-väska med standardmått. Men hän är bara 16 och skriver gråtande under ett papper som innebär böter på 1000 kr för stort cabin-bagage. När hon sen kommer fram till London öppnar hon väskan, och kommer på att hon lagt sin jacka överst så väskan har putat ut litegrann för mycket men hon kunde bara tagit ut jackan och tagit den på sig så slapp hon 1000 kr i böter.

Allt detta visste den mycket mer erfarna Norwegian-personalen, men de hade blivit tränade i att leta upp unga tjejer i kön med 1 cm för bred väska för att tjäna 1000 kr och kanske fick de även en kickback för detta.

Jag försökte på alla sätt få tillbaka 1000-lappen men det var omöjligt och Norwegian har därefter missat åtminstone 20 flygbiljetter som vi köpt av andra.

Det värsta jag et är corporate greed. När alla sätt att pressa pengar ur kunden tar slut så börjar de officiellt med trakasserier av sina kunder och bedrägerier är inga problem.
Citera
2025-08-31, 10:48
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av hieroboam
28kr! Vad snålt! Det måste kännas riktigt smutsigt för personalen.

Jupp och innan var det 17kr de fick smutsa ner sig själva för.
De får väl anställa fler snål-ove personer som smutsar ner sig utan skam för hela 28spänn..
Senast redigerad av Blatteman 2025-08-31 kl. 10:52.
Citera
2025-08-31, 11:27
Medlem
Idioter som inte orkar mäta sin väska i god tid före resan kan gott få stå och skämmas på flygplatsen och åka hem igen. Varför skulle man ha rätt att vägra instruktioner och de villkor man accepterat genom att köpa biljetten?
Citera
2025-08-31, 12:33
Medlem
Kapitalistkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paris24
Låt mig berätta en äcklig historia. I detta fall Norwegian som vår familj aldrig mera någonsin använder. Min dotter 16 år ska flyga själv för första gången till London. Hon ska boarda, blir ensam utpekad i kön "vi vill kontrollera din väska", den visar sig vara 1 cm för bred, hon förstår inte det är ju en standard cabin-väska med standardmått. Men hän är bara 16 och skriver gråtande under ett papper som innebär böter på 1000 kr för stort cabin-bagage. När hon sen kommer fram till London öppnar hon väskan, och kommer på att hon lagt sin jacka överst så väskan har putat ut litegrann för mycket men hon kunde bara tagit ut jackan och tagit den på sig så slapp hon 1000 kr i böter.

Allt detta visste den mycket mer erfarna Norwegian-personalen, men de hade blivit tränade i att leta upp unga tjejer i kön med 1 cm för bred väska för att tjäna 1000 kr och kanske fick de även en kickback för detta.

Jag försökte på alla sätt få tillbaka 1000-lappen men det var omöjligt och Norwegian har därefter missat åtminstone 20 flygbiljetter som vi köpt av andra.

Det värsta jag et är corporate greed. När alla sätt att pressa pengar ur kunden tar slut så börjar de officiellt med trakasserier av sina kunder och bedrägerier är inga problem.

Det är ju tråkigt och orättvist så klart och inte den typen av händelse jag riktar min kritik mot.
Men du har ju löst problemet genom att inte anlita dem fler gånger. Köp en hård väska så slipper ni fundera på packningen.

Själv har jag aldrig flugit med Ryanair och kan inte uttala mig om hur de är som bolag men jag ser alltid till att ha marginal på packningen så jag inte råkar ut för extradebitering.
Citera
2025-08-31, 12:34
Citat:
Rätt ska vara rätt.

Ja men det känns ändå så jävla kinkigt. Med andra flygbolag får man kånka med sig hur mycket som helst utan problem men bl.a. Norwegian och Ryanair är superbajsnödiga med detta, eftersom det nog är en stor del av deras inkomstkälla. Hos andra flygbolag betalar man typ lika mycket som för biljett+carry-on hos lågprisflyg, men får betydligt bättre service.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in