• 3
  • 4
2025-08-31, 12:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blatteman
HAr aldrig drabbat mig men tycker det är förjävligt att folk får betala löjligt höga avgifter om deras bagage ens går 1 cm över och nån grej sticker ut från bagaget.
Många har ju köpt grejer från sin destination och det är ju jävligt surt å betala 500 spänn eller vad de nu tar om bagaget råkat gå över 3cm.

Förstår om det är 10 centimeter eller mer.

Och jo ryanair kommer före årsskiftet sparka all personal på flygplatserna och ta bort inchekningsdiskarna och tvinga folk att ha smartphone för att kunna flyga med dom och kommer inte acceptera kunder som vill skriva ut pappersbiljett på datorn hemma och ingen kan få sin biljett utskriven på flygplatsen heller från november.

Själv är jag så jävla trött på idioter som står i gången på planet och blockerar då de försöker pressa in en väska som "bara" är ngr cm för stor för att överhuvudtaget GÅ att pressa in...
Citera
2025-08-31, 12:51
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Bobbyboi
Själv är jag så jävla trött på idioter som står i gången på planet och blockerar då de försöker pressa in en väska som "bara" är ngr cm för stor för att överhuvudtaget GÅ att pressa in...

Jaha men då kan du ju inte flyga med nåt flygbolag alls eftersom andra bolag har högre mått på godkänt handbagage.
Citera
2025-08-31, 13:25
Citat:
Ursprungligen postat av Paris24
Låt mig berätta en äcklig historia. I detta fall Norwegian som vår familj aldrig mera någonsin använder. Min dotter 16 år ska flyga själv för första gången till London. Hon ska boarda, blir ensam utpekad i kön "vi vill kontrollera din väska", den visar sig vara 1 cm för bred, hon förstår inte det är ju en standard cabin-väska med standardmått. Men hän är bara 16 och skriver gråtande under ett papper som innebär böter på 1000 kr för stort cabin-bagage. När hon sen kommer fram till London öppnar hon väskan, och kommer på att hon lagt sin jacka överst så väskan har putat ut litegrann för mycket men hon kunde bara tagit ut jackan och tagit den på sig så slapp hon 1000 kr i böter.

Allt detta visste den mycket mer erfarna Norwegian-personalen, men de hade blivit tränade i att leta upp unga tjejer i kön med 1 cm för bred väska för att tjäna 1000 kr och kanske fick de även en kickback för detta.

Jag försökte på alla sätt få tillbaka 1000-lappen men det var omöjligt och Norwegian har därefter missat åtminstone 20 flygbiljetter som vi köpt av andra.

Det värsta jag et är corporate greed. När alla sätt att pressa pengar ur kunden tar slut så börjar de officiellt med trakasserier av sina kunder och bedrägerier är inga problem.

Vedervärdig historia som jag inte betvivlar det minsta. Ryanair och Norwegian är samma skräp. Flugit endast en gång med båda och ALDRIG MER!!! Och då kände jag inte ens till detta med att de siktar in sig på unga, och säkert andra med andra svagheter, med tungt bagage. Betalar gladeligen en aning mer för att få acceptabel service.
Citera
2025-08-31, 13:42
Medlem
Paris24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kapitalistkalle
Det är ju tråkigt och orättvist så klart och inte den typen av händelse jag riktar min kritik mot.
Men du har ju löst problemet genom att inte anlita dem fler gånger. Köp en hård väska så slipper ni fundera på packningen.

Själv har jag aldrig flugit med Ryanair och kan inte uttala mig om hur de är som bolag men jag ser alltid till att ha marginal på packningen så jag inte råkar ut för extradebitering.
Om man läser artikeln så kan man dock se att Ryan airs corporate greed går ut på att de har ANDRA CABIN-mått än de vanligaste flygbolagen. Så om du köper en cabin-väska som funkar på 90% av flygen så tänker du nog inte på att Ryan Airs spioner står i kön och exakt känner till vilka väskor som missmatchar 1 cm och vips klämmer de slantar av dig.
Citera
2025-08-31, 13:44
Medlem
Kapitalistkalles avatar
Citat:
Om man läser artikeln så kan man dock se att Ryan airs corporate greed går ut på att de har ANDRA CABIN-mått än de vanligaste flygbolagen. Så om du köper en cabin-väska som funkar på 90% av flygen så tänker du nog inte på att Ryan Airs spioner står i kön och exakt känner till vilka väskor som missmatchar 1 cm och vips klämmer de slantar av dig.

Ok, ja det låter som ett förväntat beteende för ett bolag som marknadsför sig som lågprisflyg.
Citera
2025-09-02, 00:13
Medlem
JohnnyDungeons avatar
Utmärkt! Bara positivt!

Att boarda planet med en väska som kan placeras under sätet tar samma tid som att sätta sig ner. Att stå kvar i mittgången och försöka pressa upp en väska på hyllan däremot stoppar upp boarding för hela planet under ansenlig tid. Det kan ju emellanåt bli så illa att andra passagerare eller kabinpersonalen måste hjälpa till, för vederbörande var för kort eller svag. Å nej, det var fullt precis ovanför så nu måste väskan placeras någon annanstans, så måste hen springa bakåt i planet för att hämta den sedan. Åh nej, glömde något i väskan så nu måste hela proceduren göras om igen. Hoppsan, nu tog boardingprocessen för lång tid, planet missade sin starttid, måste vänta på ny tid från kontrolltornet och vips är vi 30 min sena. (Och under avstigning lägger det till kanske 15-30 sek per passagerar att plocka ner väskan igen.)

Alla vinner på att så få som möjligt strular med bagage!
Citera
2025-09-02, 00:19
Medlem
JohnnyDungeons avatar
Citat:

Tror inte RyanAir är sämre än andra lågprisflyg som Wizz och Easyjet. Finns speciella väskor att köpa som uppfyller deras mått så man slipper vara orolig. Det är ju liksom inget mysterium vad som gäller och reglerna ändrades nyligen till att bli mer generösa vill jag minnas.
Citera
2025-09-03, 09:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blatteman
Som om det inte räcker att ryanair slutar med flygplatspersonal och möjligheten för kunder att skriva ut pappersbiljett hemma eller att sriva ut vid flygplatsen från och med november och kommer neka personer att överhuvudtaget flyga med dom om de inte innehar en smartphone så svinar man sig än en gång och höjer nu ersättningen för personal som golar ner sina kunder som har övervikt i bagaget eller om väskan har nån centimeter för mycket i omkrets.

Nu förstår man varför de i vissa flygplatser med ryanairpersonal som har lägre lön från fattigare länder varit extra noga med att du får betala massa avgifter om ditt bagage är 1 eller 2 cm för stort.

flygpersonalen har fått ersättning på 17kr per passagerare de sätter dit och nu höjer man avgiften till personalen till 28kronor och inget tak per månad som innan för varje passagerare de lyckas ta ut tilläggsavgifter på vid gaten så många kommer bli extremt noga med detta nu och verkligen kolla att ditt bagage inte är 1cm för stort.

Vad tycks om detta kommunisttilltag där personalen ska tjalla ner sina kunder i ännu högre utsträckning?

En del kommer ju såklart slänga sina nyinköpta strumpor,t-shirts eller godis och annat de köpt istället för att betala 500 eller mer i avgift.
Onödig miljöförstöring.

Det är just därför jag aldrig flyger/har aldrig flugit med RyanAir....
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in