Citat:
Ursprungligen postat av
Paris24
Låt mig berätta en äcklig historia. I detta fall Norwegian som vår familj aldrig mera någonsin använder. Min dotter 16 år ska flyga själv för första gången till London. Hon ska boarda, blir ensam utpekad i kön "vi vill kontrollera din väska", den visar sig vara 1 cm för bred, hon förstår inte det är ju en standard cabin-väska med standardmått. Men hän är bara 16 och skriver gråtande under ett papper som innebär böter på 1000 kr för stort cabin-bagage. När hon sen kommer fram till London öppnar hon väskan, och kommer på att hon lagt sin jacka överst så väskan har putat ut litegrann för mycket men hon kunde bara tagit ut jackan och tagit den på sig så slapp hon 1000 kr i böter.
Allt detta visste den mycket mer erfarna Norwegian-personalen, men de hade blivit tränade i att leta upp unga tjejer i kön med 1 cm för bred väska för att tjäna 1000 kr och kanske fick de även en kickback för detta.
Jag försökte på alla sätt få tillbaka 1000-lappen men det var omöjligt och Norwegian har därefter missat åtminstone 20 flygbiljetter som vi köpt av andra.
Det värsta jag et är corporate greed. När alla sätt att pressa pengar ur kunden tar slut så börjar de officiellt med trakasserier av sina kunder och bedrägerier är inga problem.
Vedervärdig historia som jag inte betvivlar det minsta. Ryanair och Norwegian är samma skräp. Flugit endast en gång med båda och
ALDRIG MER!!! Och då kände jag inte ens till detta med att de siktar in sig på unga, och säkert andra med andra svagheter, med tungt bagage. Betalar gladeligen en aning mer för att få acceptabel service.