2025-08-30, 13:46
Medlem
Det är väl det enda vettiga som Ryanair har lyckats prestera. Om folk har med sig större väskor än vad som anbefalls ska de givetvis straffas. Jag är skittrött på människor som tar med sig hela resväskan och upptar plats i handbagagehyllan.
Citera
2025-08-30, 15:09
Medlem
Folk fuskar ju som fan med storleken på väskorna. Det gör att det blir svårt att få plats med alla i facken ovanför sätena.
Det står ju på flygbolagens hemsida vilka mått som är tillåtna. Det kan skilja nån centimeter mellan olika bolag, men det är hyfsat lika mått. Sen får man se till att ha en väska som inte överskrider det. Så svårt kan det väl inte vara?
Man väljer ju när man bokar vilken sorts väska man vill betala för.
Citera
2025-08-30, 15:20
Medlem
StoreSvartes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HenAnnan
Gott folk: Betala priset och bojkotta Ryanair! Så att JAG skall ha många avgångar med riktiga flygbolag att välja på.

Och hur har du tänkt att folk ska ha råd med det då?

Sanningen är att om man lär sig alla regler och följer allt så är Ryanair faktiskt helt okej att flyga med. När man sparar in flera tusen på biljetten så kan man väl lägga ner en stund på att lära sig reglerna.

Folk som är lata och dumma i huvudet får helt enkelt betala en massa extra avgifter. Jag tycker det är ganska kul egentligen.
Senast redigerad av StoreSvarte 2025-08-30 kl. 15:24.
Citera
2025-08-30, 16:23
Medlem
Limma skinkbits avatar
Att den som försöker fuska få ta konsekvenserna av sitt beteende har jag inga problem med. Tvärtom faktiskt.
Citera
2025-08-30, 16:25
Medlem
Reverend.Camdens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PatricHbg
Skulle man stå och väga varje väska då, inför en avgång? När Ryanair har en turn-around på 25 min för sina flyg?
Nej personerna vägs in. Varför kolla vikten på väskorna när vikten kan skifta kraftigt beroende per person. Väskans vikt är väl egentligen det lilla i sammanhanget
Citera
2025-08-30, 18:09
Moderator
Neksnors avatar
Ryanair är ett flygbolag som även flyger utanför Europa.

Europa --> Flyg: allmänt
/Moderator
Citera
2025-08-30, 18:14
Medlem
Går inte väskan in under stolen är det inget handbagage.
Citera
2025-08-30, 18:15
Medlem
GeneralRuskendruls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reverend.Camden
1- 2 cm är såklart inget som påverkar varken flygplan eller andra passagerare.
Vikt däremot är ju något som är centralt gällande flyg varför inte låta folk betala efter vikt istället?
I så fall borde flygbiljetten inkludera 100kg, dra av din vikt och resten får man ha i bagage.
Citera
2025-08-30, 18:28
Medlem
Reverend.Camdens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GeneralRuskendrul
I så fall borde flygbiljetten inkludera 100kg, dra av din vikt och resten får man ha i bagage.
Något åt det hållet ja…
Citera
2025-08-30, 18:31
Medlem
BernardLoutres avatar
När de ändrade reglerna sist så köpte jag en väska som är precis på centimetern enligt deras bestämmelser. Har aldrig haft några problem och då flyger jag väldigt ofta med dem. Ibland är flygbiljetten billigare än transporten till flygplatsen.
Citera
2025-08-30, 18:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReklamApaNeger
Vikten, man får ha hur mycket bagage som man hade velat. Men en fet jävel med BMI +30 får resa utan bekymmer, vidrigt!
Ja, tjockisar är vidriga på flygplan.
Citera
2025-08-30, 18:45
Medlem
Lobengulas avatar
Lite gnälligt här. Åker man med lågprisbolag så får man räkna med att följa reglerna till 100% och inte förvänta sig några undantag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in