• 1
  • 2
2025-08-29, 21:05
Medlem
Jag undrar om det kan vara okej att skicka beundrarbrev till en vacker kvinna som man inte har ngon relation till. En kvinna som man inte har ngon som helst chans p, men som man nd vill komplimera och uttrycka sin beundran fr.

Nu menar jag p ett vldigt artigt stt. Komplimera henne fr hennes sknhet och kanske andra kvaliteter, men absolut inget sexuellt. Allts gentlemannamssigt helt och fullt.

Om man knner stark beundran fr en vacker kvinna, r det d inte bttre att lta henne veta detta genom ett artigt beundrarbrev (som ju kan vara kortfattat) - n att inte gra det? Om man inte skickar ngot s bervar man ju kvinnan det eventuella faktiska nje hon skulle ha av att f beundrarbrevet.

Frr i tiden s var det ju vanligt att skicka beundrar- och krleksbrev till kvinnor. Det var normalt och en del av romantiken. Idag r vl risken att det anses vara creepy OM man inte ligger i den smala kategori som faktiskt har en chans p den presumtiva kvinnan. Dvs om du r en chad i hennes ungefrliga lder.

Jag har tyvrr ingen som helst chans p den vackra kvinna jag tnker p, men jag hade nd velat lta henne veta att jag beundrar henne. Hon kan ju faktiskt bli glad tnker jag.

Det vore min intention att skriva under brevet med mitt riktiga namn och bostadsort, fr att st fr det. D kommer hon kunna kolla upp mig p FB och kanske nd respektera mig lite fr att jag vgade.

Vad sger ni? Ska man gra det, eller avst fr att inte f creep-stmpel?
Citera
2025-08-29, 21:08
Medlem
Vad r pongen med att gra det? Du kommer f creepstmpeln garanterat.

rligt s har du mindre att frlora p att bara ragga p henne direkt. Blir du avvisad r det inte mer med det helt utan att vara creepy (om du nu inte r creepy i vrigt d)
Senast redigerad av Schweinfeldt 2025-08-29 kl. 21:10.
Citera
2025-08-29, 21:27
Medlem
Personligen hade jag inte uppskattat det. Jag hade uppfattat det som konstigt och lskigt. Du skriver att du inte vill berva kvinnan det eventuella njet hon skulle f av brevet men du glmmer den potentiella oron, obehagsknslorna, rdslan eller stressen.

Jag skulle sannolikt kolla upp dig, men d i syfte att frska lista ut om du verkar farlig eller bara obehaglig. Fr om jag skulle f ett beundrarbrev frn en oknd man jag inte har ngon relation med s r det ngra f saker jag vet om honom: antingen har han fljt mig utan min vetskap en lngre tid eller s fr han vldigt starka knslor redan efter vldigt lite interaktion, och att han inte fljer sociala normer. Det r inte positiva tecken. Du kanske vet att du inte kommer gra ngot mer (att du ens vervger detta fr mig dock att tvivla p att det inte skulle eskalera om du inte fr respons) men jag som kvinna kan inte veta det.

Och tminstone fr mig r utseendebaserade komplimanger inte s givande, speciellt inte frn frmlingar. De negativa knslorna skulle utan tvekan vgra tyngre.
Citera
2025-08-29, 21:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schweinfeldt
Vad r pongen med att gra det? Du kommer f creepstmpeln garanterat.

rligt s har du mindre att frlora p att bara ragga p henne direkt. Blir du avvisad r det inte mer med det helt utan att vara creepy (om du nu inte r creepy i vrigt d)

Kan inte ragga p henne direkt fr hon bor i en annan del av landet och s.
Citera
2025-08-29, 21:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .Skorpionen.
Personligen hade jag inte uppskattat det. Jag hade uppfattat det som konstigt och lskigt. Du skriver att du inte vill berva kvinnan det eventuella njet hon skulle f av brevet men du glmmer den potentiella oron, obehagsknslorna, rdslan eller stressen.

Jag skulle sannolikt kolla upp dig, men d i syfte att frska lista ut om du verkar farlig eller bara obehaglig. Fr om jag skulle f ett beundrarbrev frn en oknd man jag inte har ngon relation med s r det ngra f saker jag vet om honom: antingen har han fljt mig utan min vetskap en lngre tid eller s fr han vldigt starka knslor redan efter vldigt lite interaktion, och att han inte fljer sociala normer. Det r inte positiva tecken. Du kanske vet att du inte kommer gra ngot mer (att du ens vervger detta fr mig dock att tvivla p att det inte skulle eskalera om du inte fr respons) men jag som kvinna kan inte veta det.

Och tminstone fr mig r utseendebaserade komplimanger inte s givande, speciellt inte frn frmlingar. De negativa knslorna skulle utan tvekan vgra tyngre.

Ja, jo. Men hr rr det sig om en ngot s nr offentlig person, som har en ppen IG-profil med ett antal tusen fljare. En kvinna som lgger ut mnga bilder p sig sjlv dr hon visar upp sin gudomliga kropp och vackra ansikte i olika sammanhang. Hon gillar att visa upp sig helt enkelt. Kanske fr att attrahera en "pool" av kandidater och uppvaktare, d jag antar att hon r singel. Jag kommer inte vara ngon av de kandidaterna men som sagt - hon visar upp sig offentligt.

D hon bor i en helt annan del av landet n jag s har jag ingen mjlighet att interagera med henne IRL heller. Man r hnvisad till distansmetoder - eller inget alls.

"antingen har han fljt mig utan min vetskap en lngre tid"
-ja men s kan det ju vara p en arbetsplats ocks - dr man befinner sig fysiskt nra varandra men ofta utan att ha nn interaktion, i synnerhet p stora arbetsplatser.

"vldigt starka knslor"
-nja, s r det inte hr, men hon r gudomligt vacker.

"han inte fljer sociala normer"
- du, jag nskar att jag inte fljde NGRA sdana. De hller en bara tillbaka och hindrar en. Nej jag fljer inte s vrst mnga sna, men ndock ngra. Och man mste ofta bryta mot normer fr att sticka ut och vga g utanfr sin comfort zone.
Citera
2025-08-29, 21:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ionia
Ja, jo. Men hr rr det sig om en ngot s nr offentlig person, som har en ppen IG-profil med ett antal tusen fljare. En kvinna som lgger ut mnga bilder p sig sjlv dr hon visar upp sin gudomliga kropp och vackra ansikte i olika sammanhang. Hon gillar att visa upp sig helt enkelt. Kanske fr att attrahera en "pool" av kandidater och uppvaktare, d jag antar att hon r singel. Jag kommer inte vara ngon av de kandidaterna men som sagt - hon visar upp sig offentligt.

D hon bor i en helt annan del av landet n jag s har jag ingen mjlighet att interagera med henne IRL heller. Man r hnvisad till distansmetoder - eller inget alls.

"antingen har han fljt mig utan min vetskap en lngre tid"
-ja men s kan det ju vara p en arbetsplats ocks - dr man befinner sig fysiskt nra varandra men ofta utan att ha nn interaktion, i synnerhet p stora arbetsplatser.

"vldigt starka knslor"
-nja, s r det inte hr, men hon r gudomligt vacker.

"han inte fljer sociala normer"
- du, jag nskar att jag inte fljde NGRA sdana. De hller en bara tillbaka och hindrar en. Nej jag fljer inte s vrst mnga sna, men ndock ngra. Och man mste ofta bryta mot normer fr att sticka ut och vga g utanfr sin comfort zone.
Okej. Jag kunde ju bara besvara utifrn informationen du gav i TS. Jag r vldigt lngt ifrn kvinnan du beskriver gllande uppmrksamhetsskande, s jag kan frsts inte veta hur hon skulle knna om hon fr ett brev. Jag antar att hon r vldigt van vid att f komplimanger och att det d kanske inte heller ger s mycket att f en till komplimang av en man som inte r i hennes liga (utifrn hur du beskriver det) och som inte heller ger henne ngot annat. Men vissa personer upplever ju uppmrksamhet som vldigt positivt oavsett form.

"Ngot s nr offentlig person". r hon ppen med sitt fulla namn och adress, eller hur har du tagit reda p det fr att f veta vart du ska skicka brevet? Om du har behvt lgga ner ngon tid alls p att ta reda p det skulle jag fortfarande avrda frn att skicka brev. Skicka hellre ett meddelande p IG i s fall, dr hon sannolikt frvntar sig att f meddelanden.

Med det om "starka knslor" menar jag att de flesta kan se en vldigt vacker person eller beundra en modell osv utan att knna sig tvungen att kontakta personen. Fr mig skulle det knnas obehagligt att en frmling fst sig vid mig p det sttet om jag knappt vet att han existerar. Och nu lter jag skert som att jag ser alla mn som en risk, och s r det inte, men i kontakten med en frmmande man mste jag nd ha det i bakhuvudet. Och d skulle jag se det som en riskfaktor, speciellt tillsammans med att han inte fljer sociala normer. (Sen har du rtt i att det inte alltid r negativt att bryta sociala normer, men i den hr situationen skulle jag uppfatta det som negativt nr jag vet vldigt lite annat om dig).
Citera
2025-08-29, 22:10
Medlem
CalzoneItalias avatar
Hon kommer bli smickrad s kr p (Alla kvinnor lskar smicker)
Citera
2025-08-29, 22:13
Medlem
Namn & Adress:
Hon r som sagt en ganska offentlig person. Har ett lite ovanligt namn s det gr p ngra sekunder att klicka fram adressen p Hitta.se och de andra sktjnsterna. Hon har ingen hemlig adress eller skyddad identitet.

Hller med om att jag inte br skicka ngot riktigt (ven om kortfattat) beundrarbrev eftersom jag inte spelar i hennes liga (tyvrr) s jag kommer nog nja mig med ett IG-meddelande. Som givetvis inte kommer besvaras. HADE jag spelat i hennes liga s kanske ett brev vore mer OK, om jag p riktigt hade haft chans p dejt med henne eller ngot.

Sammanfattningsvis r det surt att inte spela i samma liga som de man attraheras av.
Citera
2025-08-29, 22:17
Medlem
Konstnarren5s avatar
Grattis, du har kvalificerat dig som klassisk simp. Att skriva ett artigt beundrarbrev till en kvinna du inte knner och aldrig har en chans p r inte romantiskt det r patetiskt. Hon vill inte veta vem du r, och att du hoppas p beundran r bara tragiskt. Skriv inte. Lev ditt liv. Fokusera p dig sjlv. Sluta fantisera om folk som inte ens vet att du existerar. Det r s hr vuxna mnniskor fungerar.
Senast redigerad av Konstnarren5 2025-08-29 kl. 22:20.
Citera
2025-08-29, 22:29
Medlem
CalzoneItalias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Konstnarren5
Grattis, du har kvalificerat dig som klassisk simp. Att skriva ett artigt beundrarbrev till en kvinna du inte knner och aldrig har en chans p r inte romantiskt det r patetiskt. Hon vill inte veta vem du r, och att du hoppas p beundran r bara tragiskt. Skriv inte. Lev ditt liv. Fokusera p dig sjlv. Sluta fantisera om folk som inte ens vet att du existerar. Det r s hr vuxna mnniskor fungerar.

Om s vore fallet varfr har dessa kvinnor ppna sociala medier fr allmnheten isfall? D kunde dom ju ha stngda sociala medier fr bara sin nrmsta krets?

Frr fanns inte sociala medier d hade man inte en susning om vad kndisar sysslade med p fritiden om man nu inte trodde p skvallertidningar som Hnt Extra och sdana tidningar.
Citera
2025-08-29, 22:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Konstnarren5

Du har kanske rtt, men jag skrev inte "beundra" jag skrev "respektera".
Citera
2025-08-29, 22:33
Medlem
One2Manys avatar
Ok: ja.
Lmpligt: nej.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto