Citat:
Ursprungligen postat av
.Skorpionen.
Personligen hade jag inte uppskattat det. Jag hade uppfattat det som konstigt och lskigt. Du skriver att du inte vill berva kvinnan det eventuella njet hon skulle f av brevet men du glmmer den potentiella oron, obehagsknslorna, rdslan eller stressen.
Jag skulle sannolikt kolla upp dig, men d i syfte att frska lista ut om du verkar farlig eller bara obehaglig. Fr om jag skulle f ett beundrarbrev frn en oknd man jag inte har ngon relation med s r det ngra f saker jag vet om honom: antingen har han fljt mig utan min vetskap en lngre tid eller s fr han vldigt starka knslor redan efter vldigt lite interaktion, och att han inte fljer sociala normer. Det r inte positiva tecken. Du kanske vet att du inte kommer gra ngot mer (att du ens vervger detta fr mig dock att tvivla p att det inte skulle eskalera om du inte fr respons) men jag som kvinna kan inte veta det.
Och tminstone fr mig r utseendebaserade komplimanger inte s givande, speciellt inte frn frmlingar. De negativa knslorna skulle utan tvekan vgra tyngre.
Ja, jo. Men hr rr det sig om en ngot s nr offentlig person, som har en ppen IG-profil med ett antal tusen fljare. En kvinna som lgger ut mnga bilder p sig sjlv dr hon visar upp sin gudomliga kropp och vackra ansikte i olika sammanhang. Hon gillar att visa upp sig helt enkelt. Kanske fr att attrahera en "pool" av kandidater och uppvaktare, d jag antar att hon r singel. Jag kommer inte vara ngon av de kandidaterna men som sagt - hon visar upp sig offentligt.
D hon bor i en helt annan del av landet n jag s har jag ingen mjlighet att interagera med henne IRL heller. Man r hnvisad till distansmetoder - eller inget alls.
"antingen har han fljt mig utan min vetskap en lngre tid"
-ja men s kan det ju vara p en arbetsplats ocks - dr man befinner sig fysiskt nra varandra men ofta utan att ha nn interaktion, i synnerhet p stora arbetsplatser.
"vldigt starka knslor"
-nja, s r det inte hr, men hon r gudomligt vacker.
"han inte fljer sociala normer"
- du, jag nskar att jag inte fljde NGRA sdana. De hller en bara tillbaka och hindrar en. Nej jag fljer inte s vrst mnga sna, men ndock ngra. Och man mste ofta bryta mot normer fr att sticka ut och vga g utanfr sin comfort zone.