Citat:
Ursprungligen postat av
tramsebyxan
"Ni människor?"
Till TS - de flesta människor skiter fullständigt i dig.
Det finns ingen naturlag som säger att du ska vara älskad och omtyckt, bara för att andra verkar vara det. Men då måste man oftast också bete sig som en dresserad apa, och inte ens då kommer alla eller ens särskilt många att gilla dig.
Försök att vara dig själv. Om du har tur hittar du personer som tycker om dig som du är - personer som du tycker om som dom är - om inte så kommer du förmodligen att leva ensam och betraktas som underlig av de flesta.
Vad i hela världen citerar du?
Ja
vi människor klarar av mycket när det kommer till våra närmaste relationer.
Han pratar inte om att bli omtyckt och populär av omvärlden utan sina närmaste relationer!
Jag har förövrigt brutit med de sista i mitt liv och har verkligen inte problem med att jag ses som "underlig". Ensam ja, utagerande på sociala medier? Definitivt. Underlig såsom i konstig och udda? Skulle inte tro det då jag flyter in rätt bra bland människor och varken ser konstig ut eller uppträder som sådan. Människor har i hela mitt liv börjat prata spontant med mig och de gör inte det för att jag skulle uppfattas som avvikande.
Sedan så kan människor sträva efter att bli omtyckta. Mina närmaste har gjort det större delen av deras liv med kvittot på att jag varken tycker om dem eller ens älskar dem längre. Medan de misshandlade relationerna till mig i jakten på ansra människors bekräftelse började jag avsky dem som personer. Och man är hellre ensam än omkring människor man inte tål.
Så döm inte människor för att de är ensamma när du inte vet vilka vägar deras liv gått för att de skulle försättas där de hamnade. Spelar ingen roll om det rör människor som passar in eller passar ut.
Att ha en massa skitmänniskor omkring sig kanske ger likes på sociala medier, men det gör köpta likes också.