2025-08-31, 06:39
Medlem
Whatelseshouldis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BinaryMachine
Nej din stackare, det gör du inte. Hur vore det om du kunde låta bli att vara aggressiv och istället svara på varför det är så jättesynd om dig?

Du var otrevlig från och med ditt första ord i min tråd så... skit får skit
Citera
2025-08-31, 06:48
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Whatelseshouldi
Du var otrevlig från och med ditt första ord i min tråd så... skit får skit

Din lilla stackare, alla är så elaka mot dig.
Är det kanske din narcissistiska världsbild som ständigt ställer till det för dig? Varför tror du att du är förmer än någon annan?
Citera
2025-08-31, 07:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BinaryMachine
Samma sak hela tiden med såna personer, allt ska kretsa runt dem och när någon ifrågasätter det så blir de aggressiva, som synes i tråden.
O ja, det finns väldigt aggressiva användare här på FB. Och de ska förstås vara de kontona som syns mest. Morrande och fräsande FB-katter vill ingen ha. Speciellt inte revirpinkande FB-katter som med uppspärrade pupiller och utfällda klor hafsar ned en tråd, i syfte att förödmjuka någon annan.

Den som tråden är riktad till har garanterat egna aspekter att ta upp ang. personen det gäller ifråga. Frågan är om de bara är här för att skapa catfights? Är det vad de vill?

Faktum är att detta är manipulativa träskallar som försvarar sina egna dåliga beteenden genom att försöka normalisera reaktioner som kan uppstå. Jag har en hel drös med verkliga exempel, och dessa trådar/inlägg säger verkligen bara mycket mer om personerna som skapar dem än att det skulle vara fel på andra.

Det finns tom specifika inlägg av användare, som förklarar sitt synsätt mer än tillräckligt. Senare blir de citerade av någon passivt aggressiv jävel som får för sig att vända om hela konceptet till något som gynnar dem. Har som sagt flera exempel här.
Citera
2025-08-31, 08:27
Bannlyst
Citat:
Det är inte så psykologer funkar. Dom ställer mest en massa frågor för att man ska börja reflektera och tänka själv. Sen har hon såklart kommit med ett par möjliga teorier men jag vet inte hur jag ska hantera dom just nu. Jag är för snurrig för att få ihop det.
Här finns inga ugglor. Bara massa huggormar. Tror du dr Phil hade svarat något sådant här?

Citat:
Ursprungligen postat av Matadhamster
Det låter som om du är psykiskt sjuk och påverkas av det. Har hört flertalet psykiskt sjuka/störda klaga på ensamhet när de inte varit ensamma och bara att göra det till mig som är en mycket isolerad person är indikation på psykisk störning.

Vid sjukdomsdebut såsom allvarligare depression, psykossjukdomar och liknande kan isolering uppstå.

Annars är det som brottsoffer människor brukar isolera sig och då i en kombination av att isoleras av förövaren/förövarna.

Känsla av att vara ensam trots många omkring sig är vanligt för människor med personlighetsstörningar. Jag tolkar det som att deras inre tomhet gapar efter att ha människor som ska fylla upp deras inre oro eller fantasier om "perfekta" relationer där de ska älskas villkorslöst eller beundras. Infantil och narcissistisk bekräftelse genom falska relationer.

Ett sätt att skippa terapi är att vända dig till kyrkan då "Gud" kan bli ditt surrogat för den villkorslösa relationen som bara bekräftar dig, ömkar dig och tycker synd om dig och som finns där 24/7 utan att hålla dig ansvarig för något skit du någonsin gjort eftersom alla dina dåliga gärningar kan "förklaras" av hur "synd det är om dig" och därmed "förlåtas" trots att du inte känner någon ånger av att det som driver dig hänsynslöst mot alla människor, är ditt inre tomrum.

Peace! 🫶

PS, gå i terapi
Senast redigerad av Bubbelvatten2025 2025-08-31 kl. 08:34.
Citera
2025-08-31, 11:05
Medlem
Matadhamsters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tramsebyxan
"Ni människor?"

Till TS - de flesta människor skiter fullständigt i dig.

Det finns ingen naturlag som säger att du ska vara älskad och omtyckt, bara för att andra verkar vara det. Men då måste man oftast också bete sig som en dresserad apa, och inte ens då kommer alla eller ens särskilt många att gilla dig.

Försök att vara dig själv. Om du har tur hittar du personer som tycker om dig som du är - personer som du tycker om som dom är - om inte så kommer du förmodligen att leva ensam och betraktas som underlig av de flesta.
Vad i hela världen citerar du?

Ja vi människor klarar av mycket när det kommer till våra närmaste relationer.

Han pratar inte om att bli omtyckt och populär av omvärlden utan sina närmaste relationer!

Jag har förövrigt brutit med de sista i mitt liv och har verkligen inte problem med att jag ses som "underlig". Ensam ja, utagerande på sociala medier? Definitivt. Underlig såsom i konstig och udda? Skulle inte tro det då jag flyter in rätt bra bland människor och varken ser konstig ut eller uppträder som sådan. Människor har i hela mitt liv börjat prata spontant med mig och de gör inte det för att jag skulle uppfattas som avvikande.

Sedan så kan människor sträva efter att bli omtyckta. Mina närmaste har gjort det större delen av deras liv med kvittot på att jag varken tycker om dem eller ens älskar dem längre. Medan de misshandlade relationerna till mig i jakten på ansra människors bekräftelse började jag avsky dem som personer. Och man är hellre ensam än omkring människor man inte tål.

Så döm inte människor för att de är ensamma när du inte vet vilka vägar deras liv gått för att de skulle försättas där de hamnade. Spelar ingen roll om det rör människor som passar in eller passar ut.

Att ha en massa skitmänniskor omkring sig kanske ger likes på sociala medier, men det gör köpta likes också.
Citera
2025-08-31, 11:07
Medlem
Matadhamsters avatar
Citat:
Ja jag har kass självkänsla och allt det där...
Okej men det är där problemet kanske ligger då?

Om du inte anser att du är värdeful så kommer du avvisa relationer där du ser människor som bättre än vad du är och acceptera dåliga beteenden som du inte behöver tolerera.
Citera
2025-08-31, 15:22
Medlem
Whatelseshouldis avatar
Citat:
Okej men det är där problemet kanske ligger då?

Om du inte anser att du är värdeful så kommer du avvisa relationer där du ser människor som bättre än vad du är och acceptera dåliga beteenden som du inte behöver tolerera.

Ja alltså det är mycket möjligt att min dåliga självkänsla har en roll i det här
Citera
2025-08-31, 15:26
Medlem
Whatelseshouldis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bubbelvatten2025
O ja, det finns väldigt aggressiva användare här på FB. Och de ska förstås vara de kontona som syns mest. Morrande och fräsande FB-katter vill ingen ha. Speciellt inte revirpinkande FB-katter som med uppspärrade pupiller och utfällda klor hafsar ned en tråd, i syfte att förödmjuka någon annan.

Den som tråden är riktad till har garanterat egna aspekter att ta upp ang. personen det gäller ifråga. Frågan är om de bara är här för att skapa catfights? Är det vad de vill?

Faktum är att detta är manipulativa träskallar som försvarar sina egna dåliga beteenden genom att försöka normalisera reaktioner som kan uppstå. Jag har en hel drös med verkliga exempel, och dessa trådar/inlägg säger verkligen bara mycket mer om personerna som skapar dem än att det skulle vara fel på andra.

Det finns tom specifika inlägg av användare, som förklarar sitt synsätt mer än tillräckligt. Senare blir de citerade av någon passivt aggressiv jävel som får för sig att vända om hela konceptet till något som gynnar dem. Har som sagt flera exempel här.

Vem skulle tråden vara riktad till menar du?
Var har jag sagt att det är fel på andra? Tycker det är tydligt i ts att det är mig det är fel på.
Du verkar gravt snurrig..
Citera
2025-08-31, 15:29
Medlem
Matadhamsters avatar
Citat:
Ja alltså det är mycket möjligt att min dåliga självkänsla har en roll i det här
En mycket påtaglig roll, om vi avstår från att gräva i vad din bipoläritet kan ha för påverkan kring din hjärnas kemi.

De röster vi hör som barn, blir de inre som talar till oss när vi som vuxna ska navigera oss genom livet.

Vad sa människor till dig om vem du var, hur du var och vad du gjorde?

Det speglar även det du tänker om dig själv som är fel oavsett om det är föreställningar som du upplever som positiva eller negativa.

Någonstans har det uppenbart uppstått en problematik mellan vad du känner och vad du tänker, kring dig själv.
Citera
2025-08-31, 15:33
Medlem
Whatelseshouldis avatar
Citat:
En mycket påtaglig roll, om vi avstår från att gräva i vad din bipoläritet kan ha för påverkan kring din hjärnas kemi.

De röster vi hör som barn, blir de inre som talar till oss när vi som vuxna ska navigera oss genom livet.

Vad sa människor till dig om vem du var, hur du var och vad du gjorde?

Det speglar även det du tänker om dig själv som är fel oavsett om det är föreställningar som du upplever som positiva eller negativa.

Någonstans har det uppenbart uppstått en problematik mellan vad du känner och vad du tänker, kring dig själv.

Mmm det var några människor som nedvärderande mig som person som barn och det gjorde jävligt ont ja..
Citera
2025-08-31, 15:53
Medlem
Matadhamsters avatar
Citat:
Mmm det var några människor som nedvärderande mig som person som barn och det gjorde jävligt ont ja..
Och du bär på deras röster vilket innebär att du tror på det de sa som din egen inre dialog.

Dvs trots att de inte är kvar och håller monologer över dig eller kritiserar dig, navigerar du dig genom livet med vad du är värd eller inte är värd efter vad som blivit sagt.

Problemet är att du har internaliserat yttre kritik och sammanfogat den som en del av vem du är.
Citera
2025-08-31, 16:06
Medlem
Whatelseshouldis avatar
Citat:
Och du bär på deras röster vilket innebär att du tror på det de sa som din egen inre dialog.

Dvs trots att de inte är kvar och håller monologer över dig eller kritiserar dig, navigerar du dig genom livet med vad du är värd eller inte är värd efter vad som blivit sagt.

Problemet är att du har internaliserat yttre kritik och sammanfogat den som en del av vem du är.

Du har nog helt rätt... tyvärr. Tack för att du tog upp det, det är kanske nåt att jobba på..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in