2025-08-30, 14:07
Medlem
Genelkurmays avatar
Nu ska hon ljuga om hur hon gav bort en biljett till någon pappa som stod utanför en konsert med sin son. Allt för att whitewasha sig själv.

Som sagt. Narcissist. Måste finnas mycket annat skit hon gjort på arbetsplatsen.

Skrämmande att man kan vara en vuxenbebis och ha 5 barn.
Senast redigerad av Genelkurmay 2025-08-30 kl. 14:12.
Citera
2025-08-30, 14:08
Medlem
Imnshos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skattmasen08
Du blandar nog ihop det, alla anställningar omfattas av en lojalitetsplikt
https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Lojalitetsplikt
Alltså under pågående anställning som är fallet här.

Ev. konkurrensklausuler begränsar möjligheterna att efter anställningens slut bedriva konkurrerande verksamhet eller ta anställning hos en konkurrent.
Det är möjligt att lojalitetsplikten utgör en praxis i AD, om det nu är en "hård" lag. I varje fall har jag haft den inskriven i mina kontrakt, vilket gör att AG slipper dra den anställde till AD.

Svårt att se att man permanent kan begränsa anställningar efter anställningars slut, jag vet dock att det går att skriva in att man inte får jobba hos konkurrent under uppsägningstiden.

Lite kuriosa, jag köptes ut en gång av en AG med 18 månaders uppsägning, men hade möjligheten att gå över direkt och t.o.m. få reseersättning för att pendla till jobbet hos dom!
Citera
2025-08-30, 14:25
Medlem
Skattmasen08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imnsho
Svårt att se att man permanent kan begränsa anställningar efter anställningars slut, jag vet dock att det går att skriva in att man inte får jobba hos konkurrent under uppsägningstiden.

Nej, det är tidsbegränsat till "skälig tid". Enligt Google är 9-18 månader efter anställningens slut vanligt förekommande.
Citera
2025-08-30, 14:31
Medlem
Skattmasen08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Nej, det har de förstås inte men att köra denna standardfras i tid och otid kan ju uppfattas som arrogant och nonchalant. Som att de inte har något att komma med. Det i sig kan ju skada deras varumärke både som arbetsgivare och som aktör på bolånemarknaden.

De borde istället säga att det är en pågående förhandling och att de inte uttalar sig under processens gång, inte minst av respekt till motparten. Därmed indirekt och på ett lite inlindat vis antyda att det finns omständigheter som ändå motiverar beslutet.

Det har de väl ändå gjort

Citat:
Catharina Henriksson, presstalesperson för SBAB, svarar i ett mejl till TV4 Nyheterna att det är en ”tråkig situation”, men att banken upplever att man följt den arbetsrättsliga processen och kollektivavtal. Hon påpekar att all fakta inte kommit fram i den bilden som har förmedlats på sociala medier.

”Tyvärr kan jag inte gå in på detaljer kring det specifika medarbetarärendet på grund av bolagets arbetsgivaransvar och av respekt för medarbetarens personliga integritet”.
Citera
2025-08-30, 16:14
Medlem
Ganska ”roligt” att någon som ska vara en privatekonomis förebild inte är med i facket eller a-kassan och inte har koll på att anmäla bisyssla eller lojalitet med arbetsgivaren.

Hon lär dock få många nya följare nu och kan kanske livnära sig som influenser.
Citera
2025-08-30, 16:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnBlund
Ingen arbetsgivare vill ha en sådan person,
Så är det. Man blir riktigt mörkrädd när man läser om Sandra i denna tråd. Mina sympatier ligger till 100,0 % hos SBAB!
Citera
2025-08-30, 17:18
Medlem
knark-kungens avatar
Helt rätt, influencers är sjuka människor, man behöver bara gå tillbaka 100 år så satt dessa människor inlåsta.
Citera
2025-08-30, 17:36
Medlem
Isterbandsdoktorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Genelkurmay
Nu ska hon ljuga om hur hon gav bort en biljett till någon pappa som stod utanför en konsert med sin son. Allt för att whitewasha sig själv.

Som sagt. Narcissist. Måste finnas mycket annat skit hon gjort på arbetsplatsen.

Skrämmande att man kan vara en vuxenbebis och ha 5 barn.

Kan du länka?

Fanskapet tog bort sin crybaby inlägg i bloggen om banken.

Är det damagecontroll hon nu ägnar sig åt?

Tycker hon påminner om Anna Book, vilket säger allt….
Citera
2025-08-30, 17:41
Medlem
Genelkurmays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Isterbandsdoktorn
Kan du länka?

Fanskapet tog bort sin crybaby inlägg i bloggen om banken.

Är det damagecontroll hon nu ägnar sig åt?

Tycker hon påminner om Anna Book, vilket säger allt….
Var på hennes insta story.
Citera
2025-08-30, 18:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snigelslum
Influencern och fembarnsmamman Sandra Linder avskedas från SBAB.

Hon hävdar att den statliga banken anklagar henne för illojalitet efter att hon pratat om konkurrenter i sociala medier.

– Jag har aldrig fått en varning någonsin tidigare, säger hon.

SBAB anser att de har hanterat situationen på ett ”korrekt och professionellt sätt”.

https://www.expressen.se/ekonomi/inf...ken-fran-sbab/

Vem tror vi på här då?

Ja är väl lika bra. Avskyr alla influensers. Jävla töntfolk många jobbar inte ens på riktigt
Citera
2025-08-30, 19:14
Medlem
Titanicsurvivors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xxxmandolin
Ganska ”roligt” att någon som ska vara en privatekonomis förebild inte är med i facket eller a-kassan och inte har koll på att anmäla bisyssla eller lojalitet med arbetsgivaren.

Hon lär dock få många nya följare nu och kan kanske livnära sig som influenser.
Fast bisyssla brukar ju bara vara något som kommunerna och det statliga brukar bråka om.

Nu vet jag att SBAB är statligt, men får känslan av att det drivs som ett "vanligt" aktiebolag.

Inom det privata brukar det ju bara vara om bisysslor går ut över arbetsprestation eller tid på sin huvudsyssla som man har invändningar.

Däremot är konkurrerande verksamhet aldrig okej. Det och stöld från arbetet är ju grund för uppsägning direkt.
Citera
2025-08-30, 19:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tengi99
Ja är väl lika bra. Avskyr alla influensers. Jävla töntfolk många jobbar inte ens på riktigt

För 15 år sedan hette det "bloggare". Nu heter det Influencers.

Drömmen är att bli en Paris hilton eller Kim kardashian, få betalt för att göra ingenting och leva stekarliv.

Vägen dit upp kanske går genom en egen "läckt" P-film. Tveksamt att så många influencers är beredda på att löpa hela den linan ut däremot, än mindre tillräckligt mediaskickliga att kunna kapitalisera på en sådan "läckt" film. Kostar det så smakar det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in