2025-08-27, 23:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Barrington1975
Hej!

Jag blev lite inspirerad av denna tråd: https://www.flashback.org/t3692240

Efter att ha förpestat livet, med oönskade samtal, för tusentals svenskar tänkte jag att det kanske inte är mer än fair att jag delar med mig lite om du det fungerar i telefonförsäljningens sjuka värld 🙂

Jag ägde bolaget i över ett decennium och var själv mycket aktiv i den dagliga verksamheten de första fem åren. Vi hade som mest två kontor och cirka 20 anställda säljare. Jag sålde min andel för ett par år sedan och bolaget finns kvar. Därför kan jag inte svara på specifika frågor om produkten vi sålde. Det var ingen speciell produkt, den var bara väldigt mycket dyrare att köpa via oss än på annat håll.

Bolaget har varit med i tidningar otaliga gånger, ett reportage på tv, det är omnämnt här på fb. Bara i negativa sammanhäng. 😬

Ask me anything
Var det er VD som dömdes till bokföringsbrott?
Via*es ?
Citera
2025-08-28, 00:16
Medlem
Barrington1975s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mearshimer
Var det er VD som dömdes till bokföringsbrott?
Via*es ?

Nej. Vi begick inga brott, inte vad jag känner till i alla fall. Jag lämnade denna världen helt 2018.
Citera
2025-08-28, 06:06
Medlem
Vad tycker dina anställda efter att ha hört porr läten eller hitler tal videos när de ringer mig efter alla dessa år?
Citera
2025-08-28, 09:16
Medlem
Varför använde du inte ditt egna bolag 2015 när du sökte ett telemarketingbolag?
Citera
2025-08-28, 10:59
Medlem
Hur irriterar/förstör man mest för en telesäljare?
Citera
2025-08-28, 11:44
Medlem
maxatdunders avatar
Du sa att du inte kände någon ånger då, men i efterhand, känns det inte som ni tvingat på er utsatta personer med aggressiv säljretorik, och att det I några fall leder till dåliga avtal eller i värsta fall anmärkningar på kronofogden.

Hade du velat att dina säljare ringer dina släktingar och föräldrar flera gånger i veckan?

Var det mycket interna fester på kontoret eller utgångar som spårade ur?
Citera
2025-08-28, 14:23
Medlem
Barrington1975s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BENSINO
Vad tycker dina anställda efter att ha hört porr läten eller hitler tal videos när de ringer mig efter alla dessa år?

Det brukar gå till så att man lägger på luren så fort man känner att samtalet är fruktlöst.

En del människor som var extra otrevliga/konstiga kunde dock bli utsatta för en del busringningar.
Citera
2025-08-28, 14:24
Medlem
Barrington1975s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herrnyfiken
Varför använde du inte ditt egna bolag 2015 när du sökte ett telemarketingbolag?

Jag tror att det var lite på dekis redan då. Kanske försökte jag leja bort lite nykundsbearbetning eller så. Jag minns faktiskt inte.
Citera
2025-08-28, 14:27
Medlem
Barrington1975s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oraneandblue
Hur irriterar/förstör man mest för en telesäljare?

Man lyssnar snällt på hela samtalet och spelar genuint intresserad. När det är dags för säljaren att knyta ihop säcken drar man någon rövare om att brandlarmet går eller liknande. Så att samtalet måste avslutas innan köpet kan genomföras.

Sen svarar man aldrig igen.

Det är sjukt irriterande, tar tid och energi.
Citera
2025-08-28, 15:15
Medlem
Barrington1975s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maxatdunder
Du sa att du inte kände någon ånger då, men i efterhand, känns det inte som ni tvingat på er utsatta personer med aggressiv säljretorik, och att det I några fall leder till dåliga avtal eller i värsta fall anmärkningar på kronofogden.

Hade du velat att dina säljare ringer dina släktingar och föräldrar flera gånger i veckan?

Var det mycket interna fester på kontoret eller utgångar som spårade ur?

Nja, jag har liksom inte riktigt reflekterat över det. Vi sålde mest till företag, så det var knappast några utsatta personer eller så. En snittorder låg kanske runt 10tkr, så inga jättebelopp heller.

Nej, det hade jag inte gillat. Men vi ringde bara ett par gånger om året.

Ja, det var mycket fester. Det var liksom en av ”förmånerna” man fick av att jobba hos oss.

Vi var ett gäng unga människor och det var en granska grabbig stämning, så det spårade ut lite då och då.

Säljare hamnade i fyllecell.

Säljare slogs med säljare från konkurrerande bolag.

Säljare slogs med dörrvakt. (Samma kille)

Säljare låg med varandra.

Ganska ofta hade vi efterfest på kontoret, då kunde det gå riktigt vilt till.

Men på det stora hela var det ganska oskyldigt
Citera
2025-08-28, 17:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Barrington1975
Jag tror att det var lite på dekis redan då. Kanske försökte jag leja bort lite nykundsbearbetning eller så. Jag minns faktiskt inte.

Pfft.
Citera
2025-08-28, 17:48
Medlem
Hur hittar ni nummer att ringa?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in