2025-08-25, 20:32
Medlem
Running_mans avatar
Om inte kameran blixtrade till så har den inte fotat någonting.
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
6 Km/h över gällande hastighet är det som gäller.
Exakt.
Citera
2025-08-27, 08:08
Citat:
Ursprungligen postat av 45Lokar
Nej, polisen har inget standardavdrag om 6 km/h vid rapporteringen.

det är inget avdrag, men polisen i normala fall lagför inte överträdelser som är mindre än 6km/h över
Citera
2025-08-27, 19:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ethernal
det är inget avdrag, men polisen i normala fall lagför inte överträdelser som är mindre än 6km/h över

De lagför alla som de kan få en mätning på.
Att de ibland inte orkar ta alla har mer att göra med att så jäkla många åker för fort så de skulle inte mäkta med o ta alla. Då riktar man in sig på de värsta fartsyndarna.

Är du ensam och åker 5 km/h för fort och de har en mätning på dig så kommer de ta dig.
Polis blir man inte för att man är givmild och ser mellan fingrarna.
Man gillar o sätta dit folk.

Nu pratar jag manuella mätenheter.
Vad kamerorna är satta på för gräns kan troligen variera en hel del.
Citera
2025-08-27, 21:49
Medlem
Citat:
De lagför alla som de kan få en mätning på.
Att de ibland inte orkar ta alla har mer att göra med att så jäkla många åker för fort så de skulle inte mäkta med o ta alla. Då riktar man in sig på de värsta fartsyndarna.

Är du ensam och åker 5 km/h för fort och de har en mätning på dig så kommer de ta dig.
Polis blir man inte för att man är givmild och ser mellan fingrarna.
Man gillar o sätta dit folk.

Nu pratar jag manuella mätenheter.
Vad kamerorna är satta på för gräns kan troligen variera en hel del.

Du har uppenbart inte läst tidigare inlägg i tråden, där finns bl a länkar till polisen som förklarar detta med vilka avdrag som görs, och att de rapporterar först när man är 6 kmh över, efter att standardavdraget i mätutrustningen gjorts.
Citera
2025-08-28, 18:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus
Du har uppenbart inte läst tidigare inlägg i tråden, där finns bl a länkar till polisen som förklarar detta med vilka avdrag som görs, och att de rapporterar först när man är 6 kmh över, efter att standardavdraget i mätutrustningen gjorts.

Jag läste ditt inlägg som var fullt med faktafel, det räckte.

Vad enskilda poliser hävdar bryr jag mig inte om. Det finns ingen policy att de skall dra av 6 km/h, det är bara ett påhitt.
Poliser är allmänt dumma i huvudet så de har inte förmågan att förstå varför maskinen drar av 3 km/h vid mätning.

Angående TS så kommer han inte åka dit.
Han hade märkt om kameran tog en bild då det blixtrar.
Citera
2025-08-28, 20:33
Medlem
Citat:
Jag läste ditt inlägg som var fullt med faktafel, det räckte.

Vad enskilda poliser hävdar bryr jag mig inte om. Det finns ingen policy att de skall dra av 6 km/h, det är bara ett påhitt.
Poliser är allmänt dumma i huvudet så de har inte förmågan att förstå varför maskinen drar av 3 km/h vid mätning.

Angående TS så kommer han inte åka dit.
Han hade märkt om kameran tog en bild då det blixtrar.

Fantastiskt, du vet alltså med om detta med hastighetskontroller och hur polisen jobbar med dessa och hur utrustningen fungerar, än poliserna som faktiskt jobbar med detta och är utbildade på utrusning och hur de ska jobba….

Du är oftast rätt tramsig och korkad i dina inlägg och påståenden, men detta var nog nytt personligt rekord av dig….
Citera
2025-08-29, 06:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus
Fantastiskt, du vet alltså med om detta med hastighetskontroller och hur polisen jobbar med dessa och hur utrustningen fungerar, än poliserna som faktiskt jobbar med detta och är utbildade på utrusning och hur de ska jobba….

Du är oftast rätt tramsig och korkad i dina inlägg och påståenden, men detta var nog nytt personligt rekord av dig….

Du började att kommentera mig med ett inlägg som bara bestod av felaktigheter. Sedan påstår du att jag är tramsig som påpekar detta.
Skall du skriva något så kan det väl ändå vara något som stöds av fakta och inte reda påhitt från din sida.

Det är inte så svårt att läsa sig till informationen om hur utrustningen skall användas. Det finns ett regelverk för detta.
Det du hävdar att polisen är utbildade på utrustningen stämmer bara delvis. Visserligen har de förmodligen gått en kurs men väldigt ofta så förekommer det felaktigheter i användandet av utrustningen. Ibland är det också personal som saknar utbildning som sköter utrustningen.

Vad i mina påståenden är felaktigt menar du?
Vad är det som är korkat? Är det mitt påstående att det inte finns någon policy för ditt påstående om att dra av 6 km/h?
Citera
2025-08-29, 13:47
Medlem
Skaffa en fartapp i mobilen och kör sedan i 43 km/h så vet du exakt hur fort du kört.
Citera
2025-08-29, 19:48
Medlem
Citat:
Du började att kommentera mig med ett inlägg som bara bestod av felaktigheter. Sedan påstår du att jag är tramsig som påpekar detta.
Skall du skriva något så kan det väl ändå vara något som stöds av fakta och inte reda påhitt från din sida.

Det är inte så svårt att läsa sig till informationen om hur utrustningen skall användas. Det finns ett regelverk för detta.
Det du hävdar att polisen är utbildade på utrustningen stämmer bara delvis. Visserligen har de förmodligen gått en kurs men väldigt ofta så förekommer det felaktigheter i användandet av utrustningen. Ibland är det också personal som saknar utbildning som sköter utrustningen.

Vad i mina påståenden är felaktigt menar du?
Vad är det som är korkat? Är det mitt påstående att det inte finns någon policy för ditt påstående om att dra av 6 km/h?

Mitt svar där jag citerade dig var definitivt inte ”bara bestod av felaktigheter” utan jag refererade till fakta generellt sett.

Du däremot påstod saker som inte stämmer.

Att du sen menar att de länkar jag gav, där polisen själva ingående upplyser om vilka avdrag etc de gör, skulle vara fel får du ta upp med Polisen, så kontakta dem och hävda att de de säger i videon är fel.

Jag tror de allra flesta vid sina sinnens fulla bruk håller vad polisen själv officiellt upplyser om i de länkar jag gav, som extremt mer trovärdiga än vad du som anonym internetkrigare bräker om…
Citera
2025-08-29, 22:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av batshake
Skaffa en fartapp i mobilen och kör sedan i 43 km/h så vet du exakt hur fort du kört.

Problemet är att GPS inte visar korrekt hastighet. Så det är inget du kan hänvisa till när du blir stoppad.
Den är kanske ganska nära i hastighet men att lägga ditt körkort i bettingpotten är inget jag skulle göra.
Citera
2025-08-29, 23:44
Medlem
Citat:
Problemet är att GPS inte visar korrekt hastighet. Så det är inget du kan hänvisa till när du blir stoppad.
Den är kanske ganska nära i hastighet men att lägga ditt körkort i bettingpotten är inget jag skulle göra.
Vilken vanlig GPS som helst(i princip) visar hastigheten noggrannare än vad bilens hastighetsmätare visar.
Citera
2025-08-29, 23:52
Medlem
Citat:

En normal GPS visar hastigheten under steady state mycket korrekt.
Det är först under kraftig acceleration/retardation som enklare GPS kan ge viss avvikelse.

Har t ex GPSen en uppdateringsfrekvens på säg 10 gånger per sekund så ger det mycket exakt visning av hastigheten. Även om så uppdatering sker 1 gång per sekund så blir det exaktare hastighet än bilens egen hastighetsmätare normalt visar, steady state alltså.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in