2014-02-05, 19:40
Medlem
För att kunna astralresa måste man väl först hamna i sömnparalys?

Vi säger att man lyckas hamna i sömnparalys, vad är då nästa steg för att lämna den fysiska kroppen?

Försökte mig på en astralresa idag, lade mig i sängen och efter ungeför 15-20 min så kändes som att benen ville röra på sig, men jag gav inte med, strax efter började mitt hjärta bulta bara den och en slags vibration spred sig i kroppen med framförallt huvudet, jag blev helt till mig och förstod att något kul var på väg att hända och försökte verkligen koncentrera mig på flyta med och se vart det leder.. MEN såklart så gick det inte och sekunder efter var jag tillbaka..

Jag har haft sömnparalyser innan dock endast ofrivilliga och då har det ju skrämt livet ur mig, men idag så visste jag ju ungefär vad som väntade och syftet var ju en astralresa, så spänningen och glädjen som gick genom kroppen när jag hamnde i dehär tillståndet som jag gjorde idag var ju enorm, känns nästan som att det var just det som förstörde det hela..

Är jag på rätt väg?

Någon som känner igen sig och har lust att vägleda mig? SNÄLLA, jag får bara inte missa dehära.
Citera
2014-02-05, 20:16
Medlem
Pendeks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av halfyellow
Nej, det skulle jag inte säga. Jag har haft två riktiga OOBE:s, det vill säga att jag var klarvaken när jag lyckades separera. Båda gångerna upplevde jag aldrig någon sömnparalys. Om jag var i en sömnparalys dessa två gånger, så varade den max i några sekunder. Jag har även haft några OOBE:s när jag har vaknat på natten med vibrationer, men då vet jag så pass nyvaken att jag inte vet om jag var i en sömnparalys.

I min första riktiga OOBE så låg jag först på rygg. Sedan vände jag mig om och vibrationerna slog in så fort jag lade mig tillrätta på magen. Därefter lämnade jag kroppen direkt. Mao så har jag väldigt svårt att se att jag var i en sömnparalys den gången.

Citat:
Vi säger att man lyckas hamna i sömnparalys, vad är då nästa steg för att lämna den fysiska kroppen?
Det är olika steg för alla. En del - som mig själv - har det jättesvårt att nå vibrationerna. När jag väl har nått vibrationerna, så sätter jag mig bara upp så är jag ute ur kroppen. Andra når vibrationerna lätt, men har det svårt att separera. Om man har svårt att separera så kan man behöva visualisera att man t.ex flyter i luften över sin fysiska kropp. Robert Monroes tips är att du visualiserar ett hängande rep från taket, som du klättrar upp för.

Citat:
Försökte mig på en astralresa idag, lade mig i sängen och efter ungeför 15-20 min så kändes som att benen ville röra på sig, men jag gav inte med, strax efter började mitt hjärta bulta bara den och en slags vibration spred sig i kroppen med framförallt huvudet, jag blev helt till mig och förstod att något kul var på väg att hända och försökte verkligen koncentrera mig på flyta med och se vart det leder.. MEN såklart så gick det inte och sekunder efter var jag tillbaka..
Det är bara att träna. Efter ett tag slutar du bli exalterad över saker. När jag började så blev jag exalterad så fort något hände. Nu har jag bara problem med diverse oljud samt ljusfenomen. Jag gissar att problemet för dig var att du försökte koncentrera dig för mycket. Låt det bara hända.

Citat:
Är jag på rätt väg?
Av att döma på din text så är du helt klart på rätt riktning.

Citat:
Någon som känner igen sig och har lust att vägleda mig? SNÄLLA, jag får bara inte missa dehära.
Det är bara att ställa frågor. Jag och förhoppningsvis andra kommer att svara.
Citera
2014-02-05, 20:52
Medlem
Citat:

Jag har haft sömnparalyser innan dock endast ofrivilliga och då har det ju skrämt livet ur mig, men idag så visste jag ju ungefär vad som väntade och syftet var ju en astralresa, så spänningen och glädjen som gick genom kroppen när jag hamnde i dehär tillståndet som jag gjorde idag var ju enorm, känns nästan som att det var just det som förstörde det hela..

Är jag på rätt väg?

OKEJ GLÖM ALLT JAG SKREV! Det jag var med om för bara minuter sen var det konstigaste och kraftfullaste jag någonsin varit med om, i mitt förra inlägg så nämnde jag att jag kände en viss vibration gå i kroppen, det jag upplevde nyss var på en heeeelt annan nivå, antar att dehär är "vibrationsstadiet"

Jag befann mig i dethär stadiet i ungefär 10 minuter men jag kunde defivnivt gå längre, men jag kom ingen vart, syftet var ju att lämna min fysiska kropp.

Något jag la märke till var att mina armar lyfte sig ovanligt enkelt, det kändes som jag inte spände en muskel när jag sträckte dom över mitt bröst för att dra mig uppåt. Kan det vara så att jag lämnade den fysiska kroppen med mina armar? det kändes iallafall för verkligt för att det inte skulle vara min riktiga armar som jag själv valde att lyfta.. fyll i snälla!

Och en fråga till, är det i detta vibrationstadie man tar sig vidare till sin astrala resa? isåfall hur länge kan man/brukar ni befinna er i det innan ni lyfter? Och vad är era metoder, snälla fyll i! jag är helt paff

Och sen vill jag även tillägga haha, efter dessa 10 minuter av starkt vibrerande i kroppen så bestämde jag mig för att ställa mig upp, elektriciteten fortsatte att flöda medans jag stod upp och jag blev alldeles yr och tappade nästan balansen samt att mina knogar var knutna och det tog ett tag innan jag kunde sträcka ut dom, ganska så läskigt faktiskt, är detta normalt?

Nu blev det väldigt rörigt, ber om ursäkt för det.
Citera
2014-02-05, 22:38
Medlem
Pendeks avatar
Citat:
OKEJ GLÖM ALLT JAG SKREV! Det jag var med om för bara minuter sen var det konstigaste och kraftfullaste jag någonsin varit med om, i mitt förra inlägg så nämnde jag att jag kände en viss vibration gå i kroppen, det jag upplevde nyss var på en heeeelt annan nivå, antar att dehär är "vibrationsstadiet"
Ja, när du väl når vibrationsstadiet så vet du att det är vibrationsstadiet.

Citat:
Något jag la märke till var att mina armar lyfte sig ovanligt enkelt, det kändes som jag inte spände en muskel när jag sträckte dom över mitt bröst för att dra mig uppåt. Kan det vara så att jag lämnade den fysiska kroppen med mina armar? det kändes iallafall för verkligt för att det inte skulle vara min riktiga armar som jag själv valde att lyfta.. fyll i snälla!
Det tror jag, att det var dina astrala armar. Jag upplevde själv en gång att vänster fot började peka inåt, vilket den såklart inte gjorde. Det var alltså min astrala fot.

Angående för verkligt. När du är utanför kroppen så känns det precis som vanligt. Det enda skillnaden är att din fysiska kropp har någon slags dragningskraft som gör att det går sakta att röra sig i närheten av den. Men enligt andra, bättre resenärer, så försvinner dragningskraften om lyckas ta sig bort från den fysiska kroppen. Trots dragningskraften så känns det verkligt. Den bästa jämförelsen som jag kan komma på är att röra sig under vattenytan. Men som sagt, jag har inte lyckats ta mig någonstans ännu, och enligt andra så försvinner dragningskraften när man rör sig bort från den fysiska kroppen.

Citat:
Och en fråga till, är det i detta vibrationstadie man tar sig vidare till sin astrala resa? isåfall hur länge kan man/brukar ni befinna er i det innan ni lyfter? Och vad är era metoder, snälla fyll i! jag är helt paff
Det finns många förklaringar vad vibrationsstadiet är för något. Man kan säga att vibrationsstadiet är det tydligaste tecknet på att man är nära på att lämna kroppen. Då gäller det att hitta rätt teknik för att separera.

Jag brukar lämna kroppen så fort jag hamnar i vibrationsstadiet. Men det är ytters individuellt. Som jag har skrivit tidigare: en del når vibrationsstadiet väldigt enkelt, medan andra - som mig själv - har jättesvårt att nå vibrationsstadiet. Andra har jättesvårt att nå vibrationsstadiet, men enkelt att lämna kroppen. En del har säkert jättenkelt med båda sakerna, och andra jättesvårt.

Vakna tidigt > Slappna av > Vibrationer > Sätta mig upp = lämnar kroppen.

Som sagt det är så pass individuellt att ingen egentligen kan ge dig tips på vad du ska göra. Mitt tips är att du läser på så mycket du kan och testar dig fram. Det finns säkert tusentals tekniker för att lämna kroppen.
Citera
2014-02-06, 03:50
Avslutad
Citat:

Jag befann mig i dethär stadiet i ungefär 10 minuter men jag kunde defivnivt gå längre, men jag kom ingen vart, syftet var ju att lämna min fysiska kropp.

Och sen vill jag även tillägga haha, efter dessa 10 minuter av starkt vibrerande i kroppen så bestämde jag mig för att ställa mig upp, elektriciteten fortsatte att flöda medans jag stod upp och jag blev alldeles yr och tappade nästan balansen samt att mina knogar var knutna och det tog ett tag innan jag kunde sträcka ut dom, ganska så läskigt faktiskt, är detta normalt?

Nu blev det väldigt rörigt, ber om ursäkt för det.

Pendek täckte det mesta i sitt svar.
Jag vill dock påpeka att det finns mycket man kan läsa där ute som kan ha motsatt effekt. När jag nyss hade börjat utforska OBE:s så läste jag om oändligt många tekniker för att uppnå det, men detta försvårade bara det hela för mig eftersom det fick mig att ligga och tänka för mycket.

Jag har liksom Pendek väldigt lätt för att lämna kroppen när jag väl nått vibrationsstadiet, jag svävar helt enkelt alltid rakt upp från kroppen utan att behöva göra någonting alls bara efter några sekunder av vibrerande. Har oftast inte lika lätt för att uppnå vibrationerna däremot. Mitt råd är att först se om du har lätt eller svårt för att separera innan du börjar läsa för mycket om olika tekniker. Försök att inte bli för upphetsad när du känner att något händer, försök att "bara vara" (som vid meditation) och låt det som händer hända. Ha ingen brådska med resultaten.

Vibrationerna är som du beskriver ofta väldigt starka upplevelser, och man vet utan tvivel när man uppnått det stadiet, ibland kan det nästan vara smärtsamt (för mig iaf).

Jag har dock faktiskt aldrig varit med om att vibrationerna fortsatt ifall jag bestämt mig för att resa mig upp och avbryta det hela, men detta är säkert individuellt.
Citera
2014-02-06, 17:53
Medlem
Kommer till vibrationstadiet hur enkelt som helst, andra gången jag försöker andra gången jag lyckas, men efter det är det ju fan omöjligt,FANFANFANFANFANFAN
Citera
2014-02-06, 20:57
Avslutad
Citat:
Kommer till vibrationstadiet hur enkelt som helst, andra gången jag försöker andra gången jag lyckas, men efter det är det ju fan omöjligt,FANFANFANFANFANFAN

Lugna dig, du har bara försökt två gånger och har ändå upplevt vibrationsstadiet. Många försöker i månader eller t.o.m. år utan någon framgång alls.
Fortsätt försöka bara, och eftersom du verkar vara en av dem som har lätt att för att nå vibrationerna men har svårare för att separera så borde du läsa en del om olika tekniker. Du kan t.ex. föreställa dig att du dras upp av ett gummiband, klättrar upp för ett rep eller vänta tills du är säker på att du har en sömnparalys och därefter sätta dig upp etc etc.

http://www.astraldynamics.com/ Här tror jag du kan hitta lite tips.
Citera
2014-02-07, 01:38
Medlem
Jag hamnar i sömnparalys varje natt. Vaknade nyss av en så det var bara att gå upp.

Bara efter ett par minuter efter jag har lagt mig så börjar någon slags energi skjutas in i skallen. Det är obehagligt och kan t. om göra ont. Lärt mig hantera det nu men förr kunde jag sätta mig upp i sängen och skrika av ren och skär smärta. Vad ska jag göra?

Träffade Liemannen nu i veckan börjar bli less på det här.
Citera
2014-02-07, 15:52
Medlem
Ni där ute som har hamnat i vibrationläget, hur tar ni er vidare?
Citera
2014-02-07, 19:05
Medlem
Pendeks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CB1
Jag hamnar i sömnparalys varje natt. Vaknade nyss av en så det var bara att gå upp.

Bara efter ett par minuter efter jag har lagt mig så börjar någon slags energi skjutas in i skallen. Det är obehagligt och kan t. om göra ont. Lärt mig hantera det nu men förr kunde jag sätta mig upp i sängen och skrika av ren och skär smärta. Vad ska jag göra?

Träffade Liemannen nu i veckan börjar bli less på det här.
Om du tror på Chakran så kan det vara kronchakrat som är öppet.

Själv är jag lite skeptiskt till chakran. En gång testade jag i alla fall på att fokusera på Tredje ögat, och visst kände jag någon slags energi där. Om det var självsuggestion eller om det finns chakran, det vet jag inte. Men lite mindre skeptiskt blev jag.
Citera
2014-02-08, 13:15
Medlem
davkeis avatar
Sömnparalys inträffar när hjärnan inte hunnit eller glömt slagit på övriga muskelfunktioner utom ögonen (simpelt uttrycket). Ett bra tips att ta sig ur sömnparalys är att bli arg eller ursinnig. Jag har hamnat i en sömnparalys en gång och ilska hjälpte mig att vakna ur den på några sekunder. I fall du inte tycker att det avtar bör du möjligen söka vård då sömnparalys inte är något "paranormalt" fenomen.
Citera
2014-02-08, 14:29
Medlem
anonanonns avatar
Har försökt med en AP/OBE lite av och till i ungefär en månads tid nu.
Första gången nådde jag vibrationsstadiet nästan på direkten efter att ha koncentrerat mig på ett tinnitusljud jag hörde i örat, blev så överraskad och exalterad att det försvann.
Samma sak hände 3-4 ggr den kvällen innan jag somnade.

Efter det har jag nästan alltid fått känslan av att jag får ett elektriskt täcke över mig efter att jag slappnat av i ett tag, men ingenting i närheten av det jag kände första kvällen.
Det har hänt då och då att någonting i huvudet bara gled iväg och så BAM kom dom kraftiga vibrationerna, men bara i 1-2 sekunder.

Försökt med metoderna som går ut på att klättra uppför ett rep, klättra ner för en stege, rulla åt alla olika håll osv.
En grej som ofta händer är att jag hör en kompis röst eller en låt i mitt huvud när jag kommer rätt "djupt ner".
Någon som har några tips? Ska försöka igen ikväll
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in