Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-05-28, 08:23
  #3697
Medlem
Något jag var väldigt skeptisk till i början var hur man faktiskt kunde se efter man lämnat kroppen, fast de fysiska ögonen var stängda. Jag kunde liksom inte föreställa mig det.

Men nu har jag kanske två gånger utan att ha projicerat (jag har försökt båda gångerna att komma till vibrationsstadiet) liksom sett mitt rum fast jag haft stängda ögon. Rummet har varit som vanligt men nya saker fanns i rummet, en katt om jag inte minns fel. Jag tror jag höll på att somna när detta hände, så jag har tänkt att jag liksom börjat drömma innan jag somnat helt. Väldigt intressant fenomen iallafall, men jag undrar om detta kanske är relaterat till astralresande på något sätt?
Tack!
Citera
2012-05-29, 14:06
  #3698
Medlem
Jag11s avatar
Jag lyckades somna mitt på dagen i dag vilket är ovanligt då min RLS kickar brukar igång. Dem gånger jag lyckas så sover jag oerhört djupt och jag vaknade med sömnparalys, vilket hänt förut, men denna gången vibrerade hela kroppen riktigt starkt och även om jag vågat kapitulera vid paralys förut så var detta nytt och märkligt. Ett inslag var att min syn förflyttats helt till höger öga och det kändes som att jag såg allting från djupt inuti mig själv. Jag sögs in i det flera gånger och stretade emot och tillslut kämpade jag mig ur det.
Är det någon som har empirin och kan svara på om det är kapitulering som gäller vid "vibrationsstadiet"?

Fred på jorden
Citera
2012-05-29, 17:12
  #3699
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jag11
Jag lyckades somna mitt på dagen i dag vilket är ovanligt då min RLS kickar brukar igång. Dem gånger jag lyckas så sover jag oerhört djupt och jag vaknade med sömnparalys, vilket hänt förut, men denna gången vibrerade hela kroppen riktigt starkt och även om jag vågat kapitulera vid paralys förut så var detta nytt och märkligt. Ett inslag var att min syn förflyttats helt till höger öga och det kändes som att jag såg allting från djupt inuti mig själv. Jag sögs in i det flera gånger och stretade emot och tillslut kämpade jag mig ur det.
Är det någon som har empirin och kan svara på om det är kapitulering som gäller vid "vibrationsstadiet"?

Fred på jorden
Hej du! Enligt mina egna och flera andras erfarenheter så är det just precis kapitulering som gäller. Det är ingenting med astral projektion som du ska kämpa emot. Håll dig så lugn du kan, vänta tills efter vibrationerna avtar, och försök därefter ta dig ut. Lycka till!
Citera
2012-05-29, 19:14
  #3700
Medlem
Jag11s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stoffeboyi
Hej du! Enligt mina egna och flera andras erfarenheter så är det just precis kapitulering som gäller. Det är ingenting med astral projektion som du ska kämpa emot. Håll dig så lugn du kan, vänta tills efter vibrationerna avtar, och försök därefter ta dig ut. Lycka till!

Tusen tack kära medmänniska! Ska ta mig i kragen och försöka släppa taget.
Citera
2012-06-01, 00:47
  #3701
Medlem
kitt3s avatar
Jag var inom här för ett tag sedan och läste men jag har tappat bort mig i vart jag var och det var längesedan jag försökte. jag upplevde lite små saker bland annat vibrationerna och så uppenbara sig ett ansikte som titta på mig. Ansiktet var familjärt och kan faktiskt ha varit mitt egna.

Men i och med att jag är helt novis inom detta området så skulle jag vilja få alla tips och trix jag kan få för att underlätta att göra mig mindre novis och kunglig på att resa.

Vill alla främst ha hjälp med tillväga gångsätt. finns det musik som är gjort för detta?
Aaa all hjälp jag kan få, vill jag ha. Jag vill någon gång bli som er som jag ser upp till inom denna tråden.

Tack på förhand

/En lat men villig lärjunge
Citera
2012-06-04, 04:31
  #3702
Medlem
mooseys avatar
Lite konfunderad över om jag drömde eller inte.. har tidigare lyckats komma ut ur min kropp så att säga. Sömnparalyser är ganska vanligt förekommande för mig, och ibland så lyckas jag ta mig ur. Ibland inte. Och ibland försöker jag inte ens.
Men en gång för nån månad sen lyckades jag, eller det är det jag är osäker på. För att när jag kom ut så var jag helt plötsligt i mitt gamla pojkrum i barndomshemmet så att säga. Är väl kanske 5 år sen jag flyttade därifrån. Iallafall det läskiga var det som hände precis efter. Det var en figur som dök upp. Hel svart, kunde bara urskilja hans konturer så att säga. Men han var extremt aggressiv och puttade bort mig. Jag skrek nåt i stil med lämna mig ifred, eller låt mig vara innan jag tillslut vaknade.
Sen dess har jag inte ens vågat tänkt på det där med astral projektion.
Efter närmare eftertanke så var det nog bara just en dröm, men ändå.
Citera
2012-06-10, 15:40
  #3703
Medlem
Osthuss avatar
Jag har flera gånger nu kommit till ett stadie då min puls ökar kraftigt och min kropp domnar bort. De senaste gångerna har det även börjat vibrera lite grann. Men sedan händer det inte så mycket mer. Några tips?

Citat:
Ursprungligen postat av bamsehopp
Något jag var väldigt skeptisk till i början var hur man faktiskt kunde se efter man lämnat kroppen, fast de fysiska ögonen var stängda. Jag kunde liksom inte föreställa mig det.

Men nu har jag kanske två gånger utan att ha projicerat (jag har försökt båda gångerna att komma till vibrationsstadiet) liksom sett mitt rum fast jag haft stängda ögon. Rummet har varit som vanligt men nya saker fanns i rummet, en katt om jag inte minns fel. Jag tror jag höll på att somna när detta hände, så jag har tänkt att jag liksom börjat drömma innan jag somnat helt. Väldigt intressant fenomen iallafall, men jag undrar om detta kanske är relaterat till astralresande på något sätt?
Tack!

Det kanske är en hypnagog hallucination; brukar inträffa när man håller på att somna.
http://sv.wikipedia.org/wiki/Hypnagog_hallucination
Citera
2012-06-10, 21:49
  #3704
Medlem
Vilken bok är bäst av Robert Bruce för en nybörjare som vill lära sig astral projektion Astral dynamics eller Mastering astral projection?
Citera
2012-06-11, 17:52
  #3705
Avstängd
Ippskiffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Osthus
Jag har flera gånger nu kommit till ett stadie då min puls ökar kraftigt och min kropp domnar bort. De senaste gångerna har det även börjat vibrera lite grann. Men sedan händer det inte så mycket mer. Några tips?


Jag tycker det låter som att du kommer till stadiet där kroppen somnar, så att du blir fri i din astralkropp, sedan är du medveten och känner denna kropps vibration mm.. Det enda som typ egentligen skall "hända" därefter är att du bestämmer dig för vad du vill göra nu när du inte längre är inlåst i kroppen. Hitta just Din speciella metod för att dra dig ur kroppen.

Glöm inte bort att det enda som faktiskt håller dig kvar I kroppen när du är i detta tillstånd, är du själv och dina förväntningar på vad du kan göra.
Citera
2012-06-11, 22:32
  #3706
Medlem
Osthuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ippskiff
Jag tycker det låter som att du kommer till stadiet där kroppen somnar, så att du blir fri i din astralkropp, sedan är du medveten och känner denna kropps vibration mm.. Det enda som typ egentligen skall "hända" därefter är att du bestämmer dig för vad du vill göra nu när du inte längre är inlåst i kroppen. Hitta just Din speciella metod för att dra dig ur kroppen.

Glöm inte bort att det enda som faktiskt håller dig kvar I kroppen när du är i detta tillstånd, är du själv och dina förväntningar på vad du kan göra.

Men ska man inte vänta tills det blir en ordentlig vibration och man hör öronbedövande ljud? Det känns inte riktigt som om jag kan göra så mycket mer nu, men jag får väl testa.

Sedan har jag en annan fråga: hur väl lyckas ni koncentrera er på ingenting (om det är det som är eran teknik för att fokusera)? Lite luddig fråga, men tex att ni råkar få upp en mental bild var 30 sekund eller något sånt. Vad är gränsen när det gäller sådana distraktioner för att ni ska lyckas astral projicera? :P
Citera
2012-06-11, 23:31
  #3707
Avstängd
Ippskiffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Osthus
Men ska man inte vänta tills det blir en ordentlig vibration och man hör öronbedövande ljud?

Det kan man göra om man vill, men ingen av de upplevelserna är nödvändiga för att du skall kunna astralresa. Vibrationerna och det där porlande syrse-liknande ljudet man ibland hör när man träder in i astralvärlden är en trevlig bonus, men det viktigaste här är inte vad du Känner eller vad du Hör. Det viktigaste är vad du Gör.

Jag har haft astralresor Med både ljud och vibrationer, men jag har också haft resor Utan dessa fenomen.


Du talar lite om distraktioner och jag undrar om inte både vibrationen och ljudet du väntar på är en distraktion i sig.
Identifierar man din intention så är den ju inte att du skall höra vare sig ljud eller njuta av vibrationer, utan det du skall göra är att Astralprojicera. Så, försök fokusera mer på att det är vad du skall göra och börja se oljudet och vibrationerna som en naturlig del av processen som helst bör ignoreras helt till förmån för slutresultatet.
Citera
2012-06-12, 17:54
  #3708
Medlem
Osthuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ippskiff
Det kan man göra om man vill, men ingen av de upplevelserna är nödvändiga för att du skall kunna astralresa. Vibrationerna och det där porlande syrse-liknande ljudet man ibland hör när man träder in i astralvärlden är en trevlig bonus, men det viktigaste här är inte vad du Känner eller vad du Hör. Det viktigaste är vad du Gör.

Jag har haft astralresor Med både ljud och vibrationer, men jag har också haft resor Utan dessa fenomen.


Du talar lite om distraktioner och jag undrar om inte både vibrationen och ljudet du väntar på är en distraktion i sig.
Identifierar man din intention så är den ju inte att du skall höra vare sig ljud eller njuta av vibrationer, utan det du skall göra är att Astralprojicera. Så, försök fokusera mer på att det är vad du skall göra och börja se oljudet och vibrationerna som en naturlig del av processen som helst bör ignoreras helt till förmån för slutresultatet.

Det låter faktiskt logiskt. Jag kanske hindrar mig själv... Ska genast försöka , tack.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback