Citat:
Ursprungligen postat av ParanoidRocker
Wow! Själv har jag aldrig fått en astral projektion. Närmsta jag har kommit är lucid dream, och jävlar, det var underbart
..men jag är villig på att satsa min högra arm på att du nån gång suttit och tänkt dig bort till en plats, "hamnat där" och varit där i dina tankar ända tills du skakat om huvudet och kommit tillbaks till den plats du faktiskt var på.
Det finns inte en människa på jorden som inte drömt sig bort till andra platser i vaket läge.
Citat:
Några tips du kanske vill dela med dig av för att uppnå astral projektion?
Det främsta tipset jag kan ge är att du tömmer dig på alla tankar du har om vad du är just nu, och fokuserar på var du istället vill vara, blundar, samt går in för att verkligen KÄNNA att du är på den plats du tänker på.
Inom kort kommer du SE samt KÄNNA att du ÄR på platsen du tänker på, om än för en sekund bara då man alltid i början oftast distraheras av tankar som gärna vill verifiera kroppens nuvarande position.
Steg 2 i utforskandet av dessa upplevelser är att "dra sig ut" ur kroppen där man är, SE världen som den är där man är, och sedan "flyga" iväg till de platser man vill besöka samtidigt som man SER hur man färdas bort från där man är till den plats man vill vara.
Citat:
Jag ligger där som vanligt, försöker slappna av i hela kroppen. Börjar med fötterna, och så går jag uppåt till benen, sen låren, osv.
Det är en excellent metod. Själv har jag lite trubbel med den eftersom jag alltid är så fascinerad över hur det känns i kroppen medan man gör så varpå jag aldrig kommer vidare utan hamnar alltid i ett läge där jag bara ligger och känner på den härliga känslan istället. .. men .. det är Jag det
Citat:
Är jag nära tro? Väntar ivrigt på svar

Du är redan där.
Du lägger dock för mycket fokus på detaljerna i upplevelsen.
Skit i detaljerna och "flyg bara iväg" istället.
Tänk dig att du har en muskel i din ryggrad och använd den för att häva dig åt vilket håll du vill. Du kan bli lite snurrig i början och det kan kännas skrämmande, men.. Det är inget farligt. Även om det KÄNNS i magen när du far iväg så skall du alltid veta att den känslan är precis som det skall kännas.
Kör på bara, häv dig iväg, och flyg dit du vill.
Vissa känslor kan vara extremt exhalterande första gången och det är inte säkert att du kan hålla fokus mer än ett par minuter innan du antingen vaknar eller faller in i sömn, men.. Misströsta inte, du kan göra samma sak igen nästa natt och nästa, och nästa igen tills det hela ter sig lika naturligt för dig som att det finns mark under dina fötter när du kliver ur sängen nästkommande dag.
(jag läste HELA ditt inlägg, men kvoterar bara de rader som spelar roll)