2012-03-10, 19:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ippskiff
du kan alltid få uppleva "sömnparalys Light" genom att låta en av dina lemmar somna, och sedan helt enkelt låta bli att röra lemmen så den vaknar, men fokusera på att KÄNNA att du rör på den ändå. Där har du en kort och mycket begränsad genväg in i det astrala samtidigt som du är fullt medveten om vad som sker samt kan SE att din fysiska lem inte rör sig öht.
Jajjamen, stämmer allt! Jag gör det varje gång jag mediterar
Blev lite oklart kanske, men Ippskiff menar att du ska känna dina lemmar Psykiskt, inte fysiskt. Känna med hjärnan
Citera
2012-03-10, 19:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ParanoidRocker
Jajjamen, stämmer allt! Jag gör det varje gång jag mediterar

Neat

Citat:
Blev lite oklart kanske, men Ippskiff menar att du ska känna dina lemmar Psykiskt, inte fysiskt. Känna med hjärnan

Mjao .. När jag paralyserar mina lemmar så känner jag dem både fysiskt SAMT på den plats jag bestämmer de skall vara rent psykiskt.. Kvantfysiken kallar sådant för "superposition", dvs att partiklar/atomer/fötter/händer kan vistas på 2 platser samtidigt. Det är lite förvirrande i början, men samma dag man accepterar att man kan vara på flera platser samtidigt så öppnas en ny och rätt skön och spännande värld av möjligheter.

Häromdagen var jag i Rom, London, Stockholm och Gambia samtidigt, och det var GREAT. Platserna var bara en tanke bort och när man fokuserade på dem så fick man allt från känslo- till luktförnimmelser rakt av rätt in i hjärnan. Rent perceptionsmässigt var det ingen skillnad på att tänka på dem och att vara där rent kroppsligt. (jag har visserligen många många års träning i hur man gör sådant i vaket läge, men... Kan Jag så kan Du).
Senast redigerad av Ippskiff 2012-03-10 kl. 20:00.
Citera
2012-03-10, 19:53
Bannlyst
Citat:
Majo .. När jag paralyserar mina lemma så känner jag dem både fysiskt SAMT på den plats jag bestämmer de skall vara rent psykiskt.. Kvantfysiken kallar sådant för "superposition", dvs att partiklar/atomer/fötter/händer kan vistas på 2 platser samtidigt. Det är lite förvirrande i början, men samma dag man accepterar att man kan vara på flera platser samtidigt så öppnas en ny och rätt skön och spännande värld av möjligheter.
Låter ytterst spännande!

Citat:
Häromdagen var jag i Rom, London, Stockholm och Gambia samtidigt, och det var GREAT. Platserna var bara en tanke bort och när man fokuserade på dem så fick man allt från känslo- till luktförnimmelser rakt av rätt in i hjärnan. Rent perceptionsmässigt var det ingen skillnad på att tänka på dem och att vara där rent kroppsligt. (jag har visserligen många många års träning i hur man gör sådant i vaket läge, men... Kan Jag så kan Du).
Wow! Själv har jag aldrig fått en astral projektion. Närmsta jag har kommit är lucid dream, och jävlar, det var underbart
Några tips du kanske vill dela med dig av för att uppnå astral projektion?
Jag har fått höra från mina vänner att jag är väldigt nära. Kommer ihåg att jag skrev ner en meditations rapport om det, här är den:
Är jag nära tro? Väntar ivrigt på svar
Citera
2012-03-10, 20:17
Bannlyst
Citat:
Wow! Själv har jag aldrig fått en astral projektion. Närmsta jag har kommit är lucid dream, och jävlar, det var underbart

..men jag är villig på att satsa min högra arm på att du nån gång suttit och tänkt dig bort till en plats, "hamnat där" och varit där i dina tankar ända tills du skakat om huvudet och kommit tillbaks till den plats du faktiskt var på.

Det finns inte en människa på jorden som inte drömt sig bort till andra platser i vaket läge.

Citat:
Några tips du kanske vill dela med dig av för att uppnå astral projektion?

Det främsta tipset jag kan ge är att du tömmer dig på alla tankar du har om vad du är just nu, och fokuserar på var du istället vill vara, blundar, samt går in för att verkligen KÄNNA att du är på den plats du tänker på.

Inom kort kommer du SE samt KÄNNA att du ÄR på platsen du tänker på, om än för en sekund bara då man alltid i början oftast distraheras av tankar som gärna vill verifiera kroppens nuvarande position.

Steg 2 i utforskandet av dessa upplevelser är att "dra sig ut" ur kroppen där man är, SE världen som den är där man är, och sedan "flyga" iväg till de platser man vill besöka samtidigt som man SER hur man färdas bort från där man är till den plats man vill vara.

Citat:
Jag ligger där som vanligt, försöker slappna av i hela kroppen. Börjar med fötterna, och så går jag uppåt till benen, sen låren, osv.

Det är en excellent metod. Själv har jag lite trubbel med den eftersom jag alltid är så fascinerad över hur det känns i kroppen medan man gör så varpå jag aldrig kommer vidare utan hamnar alltid i ett läge där jag bara ligger och känner på den härliga känslan istället. .. men .. det är Jag det

Citat:
Är jag nära tro? Väntar ivrigt på svar

Du är redan där.
Du lägger dock för mycket fokus på detaljerna i upplevelsen.
Skit i detaljerna och "flyg bara iväg" istället.
Tänk dig att du har en muskel i din ryggrad och använd den för att häva dig åt vilket håll du vill. Du kan bli lite snurrig i början och det kan kännas skrämmande, men.. Det är inget farligt. Även om det KÄNNS i magen när du far iväg så skall du alltid veta att den känslan är precis som det skall kännas.
Kör på bara, häv dig iväg, och flyg dit du vill.

Vissa känslor kan vara extremt exhalterande första gången och det är inte säkert att du kan hålla fokus mer än ett par minuter innan du antingen vaknar eller faller in i sömn, men.. Misströsta inte, du kan göra samma sak igen nästa natt och nästa, och nästa igen tills det hela ter sig lika naturligt för dig som att det finns mark under dina fötter när du kliver ur sängen nästkommande dag.

(jag läste HELA ditt inlägg, men kvoterar bara de rader som spelar roll)
Citera
2012-03-10, 20:27
Bannlyst
Skall testas ikväll
Har du någonsin använt en drog i samband? Typ Cannabis eller svamp?
Hur var den upplevelsen isf?
Citera
2012-03-10, 20:35
Bannlyst
Citat:
Skall testas ikväll

Go 4 it m8

Om du stöter på andar som vill dig illa under tiden, hälsa från mig och be dem dra åt helvete (they know who I am and won't dare to interfere och fortsätt med din resa. De kommer inte störa dig igen efter det...

Citat:
Har du någonsin använt en drog i samband? Typ Cannabis eller svamp?
Hur var den upplevelsen isf?

I have also.. Men min personliga erfarenhet är att upplevelserna blir säkrare och mer upplevelse-rika om man är nykter istället. När man är på droger är det mycket svårare att hålla koncentrationen då drogerna i sig öppnar upp en massa kanaler av tankar och känslor som man normalt inte har under nyktra omständigheter. Att få en clean resa under drogpåverkan kräver så mycket mer koncentration än annars eftersom man dels måste fokusera på vad det är man vill göra, samt dels fokusera på att inte låta drogen inverka på det man upplever.
Senast redigerad av Ippskiff 2012-03-10 kl. 20:42.
Citera
2012-03-10, 20:36
Avstängd
Hur "verkligt" kan detta bli? Är det som att "teleportera" sig bort, alltså att det känns exakt som vanligt, t.ex. som nu när man sitter framför datorn?

Dåligt beskrivet kanske, men ni förstår vad jag menar (eller?).
Citera
2012-03-10, 20:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av flipper123
Hur "verkligt" kan detta bli?

There's no limit.

Citat:
Ursprungligen postat av flipper123
Är det som att "teleportera" sig bort, alltså att det känns exakt som vanligt, t.ex. som nu när man sitter framför datorn?

Det KAN bli det .. Jag personligen har aldrig vågat släppa den där sista biten, av rädsla för att få ett mind som befinner sig på en plats medan kroppen är en grönsak här hemma, men.. Tekniskt sett KAN man gå hela vägen om man vill, där Du är där du VILL vara medan kroppen är en grönsak. Sådant kräver dock en fokus som jag inte tror många människor är kapabla till.

I ditt fall, som nybörjare, så kan det troligen vara precis som att teleportera sig bort och känna allt på samma sätt som det känns att gå ut och hämta posten ur brevlådan, utan att du löper någon som helst risk att fastna i ett "grönsaksläge" i din verkliga kropp..
Citera
2012-03-11, 04:18
Medlem
Desertwalkers avatar
Har en fråga till er som lyckats med astralresor!
Vissa påstår att det är en annan "dimension" man är i medans vissa säger att det är samma dimension som denna fast man är helt enkelt i sin astrala form, dvs osynlig för andra m.m enligt dessa.

Har ni testat någon reality check? Som att låta en vän skriva några siffror på ett papper och ställa det synligt hemma hos sig och sen ska du "traska" dit för att kolla vad det står på papperet?

Om det nu inte är olika dimensioner man är i så bör ju detta vara ett relativt enkelt test som kan vara banbrytande i forskning så varför har inte detta prövats? Tycker att det forskas ovanligt lite i det hela då det är ett ruskigt spännande ämne.

Vill inte låta negativ eller skeptisk då jag själv faktiskt tror att detta är möjligt men detta skulle vara ett intressant och enkelt test.
Citera
2012-03-11, 05:19
Medlem
Clownsteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Desertwalker
Har en fråga till er som lyckats med astralresor!
Vissa påstår att det är en annan "dimension" man är i medans vissa säger att det är samma dimension som denna fast man är helt enkelt i sin astrala form, dvs osynlig för andra m.m enligt dessa.

Har ni testat någon reality check? Som att låta en vän skriva några siffror på ett papper och ställa det synligt hemma hos sig och sen ska du "traska" dit för att kolla vad det står på papperet?

Om det nu inte är olika dimensioner man är i så bör ju detta vara ett relativt enkelt test som kan vara banbrytande i forskning så varför har inte detta prövats? Tycker att det forskas ovanligt lite i det hela då det är ett ruskigt spännande ämne.

Vill inte låta negativ eller skeptisk då jag själv faktiskt tror att detta är möjligt men detta skulle vara ett intressant och enkelt test.

Många kan inte själv lämna kroppen utan det bara händer.. Därför är det svårt att testa samt finns det ingen vetenskaplig struktur på hur man ska bevisa upplevelser.. Evidens men inga bevis.
Citera
2012-03-11, 05:22
Medlem
taucetis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clownstein
Många kan inte själv lämna kroppen utan det bara händer.. Därför är det svårt att testa samt finns det ingen vetenskaplig struktur på hur man ska bevisa upplevelser.. Evidens men inga bevis.
Kan du utföra en astral resa?
Citera
2012-03-11, 05:23
Medlem
Clownsteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tauceti
Kan du utföra en astral resa?

Jag har haft en ut-ur-kroppen upplevelse. Det var inget jag planerade. Det var obehagligt men helt otroligt på samma gång.. Jag kände mig som 110 % medvetande(vilket är ett stort frågetecken för mig som är skeptisk).. Jag kan inte utföra en astral resa eller UKU.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in