Citat:
Ursprungligen postat av HenrikE
Jag fattar inte hur ni lyckas, ligger man och tänker på en sak hela tiden, så somnar man ju, det är ju det säkraste sättet att somna på? Ska man hålla på och väcka sig själv hela tiden då man märker att man sjunker allt djupare så blir man ju väldigt spänd tillslut, eller klarvaken.
Jag har försökt några gånger, det enda jag har märkt av är att pulsen kan gå upp och att det blir väldigt tungt å andas. Om det är ett steg emot AP eller om det är något annat vet jag ej.
Men LD låter annars roligast, att leva ut fantasier och det känns 100% verkligt?
Dock undra jag hur verkligt det verkligen känns? Jag menar många verka bli modigare i sina AP och LD? Å varför skulle man bli det? Det logiska känns som att man borde bli mer rädd, om det nu känns 100% verkligt, för du befinner dej i en okänd värld. Så det får mej att ifrågasätta känns det verkligen så verkligt som många ger sken av?
Du ska inte vara trött när du försöker AP. Du ska vara avslappnad.
Jag har därför haft mycket bättre resultat på morgonen.
LD känns, från egna erfarenheter, inte alls 100% verkligt.. Känns däremot flummigt och drömlikt, bara att jag har någorlunda kontroll.
Personligen vill jag inte ha LD (förutom som gateway till AP). AP känns mycket verkligare.