Citat:
Ursprungligen postat av
ingetbranick
Nix, det kunde hon inte, trots att Sabalenka bjöd på ett par sedvanliga gummiarmsmoment när hon skulle avgöra.
Jag hade egentligen tänkt se Osaka-Anisimova, men nu drog ju den här matchen ut på tiden så det blir nog bara några gem. Måste jobba lite också
Strandlund & Björkman kläckte ur sig nåt om att Sabalenka inte skrek lika mycket längre och menade att det var ett tecken på att hon mognat, typ. Skulle inte tro det. Snarare hade ljudteknikerna valt att sänka nivån så att det inte hördes lika mycket. Segervrålet gick i alla fall fram.
Sabalenka höll sig lite lugnare än vad hon burkar göra tycker jag, om det beror på att hon "mognat" under de senaste veckorna kan man ifrågasätta.
(Sabalenkas pojkvän visades några ggr under sändningen och han såg ut som en julgran med allt bling-bling han hade runt halsen.)
Jag hade spelat in matchen mellan Osaka - Anisimova, blev spännande på slutet men tyvärr hade jag satt inspelningen på för kort tid (trots att jag hade spelat in en timme extra från vad ES satt som utsatt tid) så jag vet fortfarande inte resultatet.
Ikväll/natt kommer jag sätta inspelningen på minst 3 timmer extra när semifinalerna ska avgöras på herrsidan. Första matchen börjar, svensk tid, kl 21 om jag förstått saken rätt.