2025-09-04, 07:27
Medlem
Tittar på inspelat så jag ligger lite efter i matchen Sinner - Musetti.

I tredje set leder Sinner och har matchboll. I normala fall hade jag hållit på Musetti men nu hade jag en liten tumme ändå för Sinner då jag ser fram emot en het match (förhoppningsvis) mot Alcaraz.

Hoppas att Alcaraz är på sitt bästa spelhumör i morgonkvällens drabbning mot Djokovic.
Undrar hur många skador serben ska ta till under den matchen... blir spännande att se!
Den matchen måste jag se live!

Ps Sinner vann överlägset mot Musetti. Ds
Citera
2025-09-04, 08:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kattentufsan
Tittar på inspelat så jag ligger lite efter i matchen Sinner - Musetti.

I tredje set leder Sinner och har matchboll. I normala fall hade jag hållit på Musetti men nu hade jag en liten tumme ändå för Sinner då jag ser fram emot en het match (förhoppningsvis) mot Alcaraz.

Hoppas att Alcaraz är på sitt bästa spelhumör i morgonkvällens drabbning mot Djokovic.
Undrar hur många skador serben ska ta till under den matchen... blir spännande att se!
Den matchen måste jag se live!

Ps Sinner vann överlägset mot Musetti. Ds
Det ska väl spelas fotboll samtidigt som den där semifinalen imorgon kl 21. Men nä, det valet är lätt: det blir tennisen 🎾
Citera
2025-09-04, 10:10
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av jenlov
Nu ska man inte överdriva effekterna av en match på juniorsidan, men visst finns det en potential. Hon måste dock höja tempot för att lyckas på WTA-touren. Hon vann i princip genom att vara mer bollsäker, och på WTA-touren slår de ännu hårdare. Men hon är ung, har många år på sig att ta det sista steget.

Pareja är redan rankad 335 i världen till trots för att hon knappt spelat alls på seniortouren. Hon gav Jeanjean, som är topp-100 i världen, respass i Bogota tidigare i år. Ser man till spelstyrka så är hon förmodligen topp-200 på seniorsidan redan nu, Pareja.
Senast redigerad av anwe8 2025-09-04 kl. 10:20.
Citera
2025-09-04, 10:23
Avslutad
Nilsson ställs idag mot spanjorskan Esquiva Banuls C, som är rankad #14 i världen för juniorer. Hon avfärdade japanskan Sawashiro i åttondelen. Som kuriosa så är spanjorskan Nilssons dubbelpartner och de är vidare även i dubbeln, där de idag går upp mot ett tjeckiskt par.

Lea Nilsson, som alltså tog ner världsettan på jorden igår, är rankad #82 i världen för juniorer. Ur det perspektivet så är hennes triumf mot Pareja en skalp av historiska mått. Frida Wallbergs dotter är #26 på samma ranking. Bör dock nämnas att Nilsson varit rankad mycket högre tidigare och var topp-40 för ett halvår sedan, men hon har halkat efter och sjunkit som en sten på senare tid av någon anledning.
Senast redigerad av anwe8 2025-09-04 kl. 10:37.
Citera
2025-09-04, 11:47
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anwe8
Osaka är knapp favorit mot Anisimova på oddsmarknaden. Hon betalar 1.72 @ Bet365 medan Anisimova är prisad till 2.10x pengarna.

Inte i min bok. Anisimova imponerade betydligt mer i kvarten, så det är nog mer gamla meriter som sätter oddsen.
Citera
2025-09-04, 14:02
Avslutad
Kvartsfinalen mellan Lea Nilsson och Esquiva Banuls C drar igång idag klockan 18:00.
Citera
2025-09-04, 18:52
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av anwe8
Kvartsfinalen mellan Lea Nilsson och Esquiva Banuls C drar igång idag klockan 18:00.

Nilsson tar hem matchen i raka set och avancerar därmed till semifinal!

Ellen Allgurin från Värnamo gick till kvarten i US Opens flicksingel år 2011. Hon är den enda svenskan, exklusive Nilsson, som lyckats med den bedriften sedan Sofia Arvidsson avancerade till kvarten år 2000. Orkar inte ens sålla bland äldre upplagor, men det är iaf möjligt att konstatera ingen svenska avancerat till semin - innan Nilsson lyckades idag - i USO på 2000-talet eller de senaste 25 åren.

Många framtida stjärnor på seniornivån bland vinnarna i flicksingeln på 2000-talet. Bartoli vann 2001, Kirilenko 2002, Azarenka 2005, Pavlyuchenkova 2006, CoCo Vandeweghe 2008, Amanda Anisimova 2017.
Senast redigerad av anwe8 2025-09-04 kl. 19:28.
Citera
2025-09-04, 19:20
Medlem
6-4, 6-1 till Nilsson, som fick sin motståndare helt ur balans
Citera
2025-09-04, 19:36
Avslutad
I semifinalen går Nilsson upp mot Mika Stojsavljevic från Storbritannien, som pulveriserade slovakiska stjärnan Pohankova i kvarten. Mika Stojsavljevic är en synnerligen storväxt spelare. Hittar ingen offentlig information som bekräftar den uppgiften, men gissar på runt 185-190 cm avseende hennes längd. Hon är dessutom regerande mästare i US Opens flicksingel, håvade hem förra årets upplaga mot thailändskan Wakana Sonobe i finalen. Brittiskans backhand är fantastisk, dock är forehanden sämre.
Senast redigerad av anwe8 2025-09-04 kl. 19:49.
Citera
2025-09-04, 20:13
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ingetbranick
Inte i min bok. Anisimova imponerade betydligt mer i kvarten, så det är nog mer gamla meriter som sätter oddsen.

Ok, här på världens största damtennis-forum så finns det en tråd som undersöker fansens uppfattning om hur matchen faller ut, och majoriteten (59%) i enkäten sätter sina aktier på Osaka medan en minoritet (41%) ställer sig bakom Anisimova. Naturligtvis inte omöjligt att fansen är förblindade i ärendet givet Osakas tyngre meriter. https://www.tennisforum.com/threads/us-open-sf-23-naomi-osaka-vs-8-amanda-anisimova.1428047/
Senast redigerad av anwe8 2025-09-04 kl. 20:17.
Citera
2025-09-04, 21:35
Medlem
sebastian_s avatar
Något är fel i tennisen när Sinner är 1.03 i odds. I en semifinal! Det innebär att han vinner 97 av 100 gånger.

Jag kan inte tänka mig att det är så i någon annan sport. Borde man inte gå ner till bäst av 3 sets för att göra det mer ovisst?
Citera
2025-09-04, 22:50
Medlem
Dupeas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sebastian_
Något är fel i tennisen när Sinner är 1.03 i odds. I en semifinal! Det innebär att han vinner 97 av 100 gånger.

Jag kan inte tänka mig att det är så i någon annan sport. Borde man inte gå ner till bäst av 3 sets för att göra det mer ovisst?

Nej, nej. Att gå ner till bäst av 3 skulle göra det mer ovisst, men också mindre rättvist, eftersom slumpen får större inverkan. De största turneringarna ska vara utslagsgivande, vilket det blir med femsettare
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in