2025-09-06, 00:35
Medlem
Pedris avatar
De kan ju lika gärna skippa direkt till finalen i Australien Open. Att ha så klara topp 2 är sjukt tråkigt.
Citera
2025-09-06, 01:57
Medlem
Belavias avatar
Sinner bröt FAAs serve direkt. Den här semifinalen kommer nog vara överstökad ganska snabbt. Hur många game tror ni FAA får totalt? Jag gissar på 4-5.

Vi får se fram emot söndag istället. Finalen kommer bli en häftig drabbning. Kommer garanterat bli sjukt jämnt. Kan inte se hur någon av dem skulle förlora i den form de visat upp under USO. Alcaraz har inte tappat ett enda set, och Sinner har bara förlorat ett, mot Shapovalov.

Nu fick FAA ett game iaf.
Citera
2025-09-06, 02:43
Bannlyst
Dags för Djokovic att lägga av, han kommer inte vinna fler Grand slams.
Citera
2025-09-06, 03:52
Medlem
LimitedByAsholess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klasgoran88
Dags för Djokovic att lägga av, han kommer inte vinna fler Grand slams.

Skulle alla som inte kommer vinna fler Grand slam lägga av så skulle startfältet krympa till tre-fyra spelare i varje turnering...
Djokovic kan förresten mycket väl vinna en Grand slam till. Räcker att en av Sinner/Alcaraz är skadad och inte deltar och den andre råkar ut för skrällförlust så är plötsligt Novak favorit.
Men efter 2026 bör han nog lägga av.
Citera
2025-09-06, 08:15
Medlem
Hoppas Alcaraz vinner imorgon och tar över som världsetta över fuskaren

Tror alla Tennisälskare håller på Spanjoren imorgon
Citera
2025-09-06, 12:35
Medlem
abandoftrusts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LimitedByAsholes
Skulle alla som inte kommer vinna fler Grand slam lägga av så skulle startfältet krympa till tre-fyra spelare i varje turnering...
Djokovic kan förresten mycket väl vinna en Grand slam till. Räcker att en av Sinner/Alcaraz är skadad och inte deltar och den andre råkar ut för skrällförlust så är plötsligt Novak favorit.
Men efter 2026 bör han nog lägga av.

Geten innehar rekordet från 2018 i AO som den äldste GS vinnaren 36 år 5 månader och sju dagar.

Ett av alla han rekord som nästan är omöjliga. Men Han vill nog gärna försöka ta 103 titlar (likvärdigt Maestro) men samtidigt inte sänka sig till en låg nivå där flera kan ta skaplen på honom. Of topic verkade som Connors höll på djocovid i går, filmades mycket och han gestikulerade när serben missade enkla bollar.
Citera
2025-09-06, 20:33
Medlem
Jag hoppas på amerikanskan Anisimova i kvällens final, men Sabalenko är nog favorit skulle jag tro. Båda spelarna har åtminstone tidigare haft problem med nerver i finaler, hoppas att det blir en bra och välspelad final.
Citera
2025-09-06, 20:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pedri
De kan ju lika gärna skippa direkt till finalen i Australien Open. Att ha så klara topp 2 är sjukt tråkigt.

Man får hoppas att några fler av den nya generationen steppar upp och utmanar på allvar framöver, så att åtminstone även semifinalerna i GS blir jämnare och mer spännande i framtiden.
Citera
2025-09-06, 21:18
Medlem
LimitedByAsholess avatar
Damfinalen kan bli en riktig höjdare. Sabalenka som ju brukar få psykbryt i stora finaler mot Anisamova som fick psykbryt deluxe i Wimbledonfinalen och förlorade med 0-6 0-6 mot Swiatek.
Hade man kunnat spela på bägge spelarna kommer att gråta så hade jag spelat JA oavsett odds...
Citera
2025-09-06, 22:34
Medlem
Masingas avatar
Ani redan bättre än Wimbledon finalen.
Citera
2025-09-06, 22:44
Medlem
Båda damerna slår väldigt hårt. Jag gillar Anisimovas slag, men ofta har hon för små marginaler och missar.
Citera
2025-09-06, 22:51
Medlem
Stefan4s avatar
Underhållande final så här långt. Det är sällan man ser Sabalenka vara på defensiven, men här smäller det friskt från båda håll och spelkvaliteten kommer nog gå lite upp och ner under matchen.

Anisimova ligger verkligen på gränsen av vad hon klarar av. Jag såg att hon hade 11-3 i vinnare efter fem spelade game, men det är nog ungefär samma siffror i egna misstag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in