2025-08-21, 03:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klurigaklara
Jag var på dejt här om dagen (är kvinna). Jag tyckte killen var sympatisk och fann honom attraktiv. Jag tycker vi hade trevligt, men litegrann kändes det som att samtalet inte flöt på av sig själv, ibland uppstod små tystnader då man inte riktigt visste vad man skulle säga, men sedan fortsatte ändå samtalet. Så man kan väl tänka att det inte var helt optimalt avseende den aspekten. Men jag kan inte hjälpa att känna att jag ändå gärna hade träffat honom igen om han vore intresserad. Om man lär känna varandra bättre kanske det släpper. Jag vet inte om man med säkerhet kan säga att vi inte är kompatibla bara för att det första gången man ses var på det sättet.

Men nu har det gått några dagar och jag inte hört något och min erfarenhet är att killar alltid hör av sig (ganska direkt) efter en dejt om de känner för att träffas igen. Jag vill ju också ha en kille som är intresserad av mig tillbaka, som känner engagemang och intresse över att träffa mig igen.

En del av mig, en emotionell och ologisk del, vill skriva något, vet inte riktigt vad, men typ fråga hur han upplevde dejten. En annan del av mig, en mer rationell del, säger att det finns ingenting konstruktivt i att göra det, det blir bara att jag kryper för någon, eller hänger kvar vid något, där det inte finns något ömsesidigt intresse och det kommer bara förlänga plågan. Att det är bättre att göra vad man kan för att rikta fokus åt annat håll. Kemin verkade ju inte stämma helt på dejten heller, eftersom samtalet inte flöt på obehindrat av sig själv.

Hur hade ni hanterat denna situation om ni var i min ställe?

Hur brukar ni hantera situationen efter en dejt om ni kände att ni inte fattade tycke för personen, brukar ni höra av er på något sätt ändå?

Min erfarenhet på dejter är att samtalet inte alltid flyter så smidigt på första dejten !

Däremot att han inte skrivit efter dejten beryder nog mer än att det blev lite tyst emellanåt..

Sen kan det vara en tillfällighet om samtalet flyter direkt på första dejten , kanske man råkar hamna i ett ämne båda är lite intresserade av !

Börjar man att kallprata som inte är konstigt på första dejten så är det lätt man hamnar i ständiga kallprats ämne och det kan ibland dö ut snabbt och så tänker båda att man vill hitta något bra ämne

Ibland kan det även vara så att man helt enkelt inte är så bra på kallprat
Citera
2025-08-21, 04:34
Medlem
Moobs avatar
Ring och fråga om han vill knulla. Rakt på sak bara
Citera
2025-08-21, 05:20
Medlem
Känner man att det finns nått där är det ju värt att gräva lite om man inte är en jäkla latmask tycker väl jag.

Men alla ska göra som dom vill liksom.
Citera
2025-08-21, 06:05
Medlem

Som den moderna kvinna du är så idkade du säkert könsumgänge med denna herre på er första träff.
Kanske var det detta som gjorde att han tappade intresset?

Är du en ovanlig kvinna som inte drog ner trosorna direkt så kanske han inte hör av sig för att han fått det itutat i sig att vänta några dagar, för att inte verka för desperat.

Folk är nervösa på dejter. Att samtalet inte flyter på direkt är väl normalt.
Vill du träffa honom igen så skicka ett sms o fråga om en andra dejt?
Citera
2025-08-21, 06:23
Medlem
sebastian66s avatar
Jag tänker mera på att du över analyserar ganska mycket i onödan. Du säger att du hade trevligt med samtalet blev inte fullt ös. Ibland var det lite tyst Men det finns väl någon anledning.
Alla är inte väldigt enkla och öppna för att kunna prata väldigt enkelt.
Det kan ju vara så att killen kan vara blyg eller. Alla kan inte vara som dig och alla andra.
Det innebär att alla andra har olika förutsättningar.
Jo du har rätt om man är kille så brukar man hänga på låset och skriva direkt.

Men samtidigt kan man tänka på att alla är ju inte lika denna. Killen kanske är väldigt blyg och har dåligt självförtroende. Varför skulle inte kvinnan kunna höra av sig för att visa interesse.
Man behöver inte gå på gamla traditioner liksom.
Fy fan vad lätt det är att skriva ett meddelande eller ringa du Jag har lite tid över imorgon Ska vi ta en fika.
Jag tänker på att man behöver inte följa någon mall utan som kvinna Kan man ta initiativ också.
Ett enda samtal kan göra situationen väldigt enkel. Det känns ju ändå som att du måste tänka på att du kan vinna någonting. Du kan liksom bara få ett nej så att vad skulle kunna hända?
Citera
2025-08-21, 06:59
Medlem
genericnames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schicklgrubblare
Hade han varit intresserad så hade han hört av sig. Gör han inte det tycker jag du ska hå vidare.

O så tänker han exakt samma...

Är väl bättre att gå efter vad du känner, skulle det visa sig att du får krypa efter honom som du skrev, så är det ju bara o lägga ner då isåfall, skriv nåt och fråga hur läget är och ifall han upplevde dejten som konstruktiv eller ifall han känner som du, att det var lite knackigt... Kanske finns någon förklaring. Om du berättar för honom att du kände dejten kändes lite lam för du behöver ha en konstant konversation så kan han ju återgå till o spela CS med sina kompisar utan att behöva lägga om sitt liv för att passa in.
Citera
2025-08-21, 07:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 45Lokar

Som den moderna kvinna du är så idkade du säkert könsumgänge med denna herre på er första träff.
Kanske var det detta som gjorde att han tappade intresset?

Är du en ovanlig kvinna som inte drog ner trosorna direkt så kanske han inte hör av sig för att han fått det itutat i sig att vänta några dagar, för att inte verka för desperat.

Folk är nervösa på dejter. Att samtalet inte flyter på direkt är väl normalt.
Vill du träffa honom igen så skicka ett sms o fråga om en andra dejt?
Du tog orden ur min tumme. Han kanske fått rådet att ligga lågt, men är ändå intresserad. Kör på, kan inte bli värre än nej.
Citera
2025-08-21, 07:20
Medlem
Varför har inte du hört av dig? Varför känner du att detta behöver en FB tråd? Kemin funkade ändå inte eller är du sur att han ger dig utrymme? Är du sur att du kanske måste visa lite intresse och engagemang?

Låter som han duckade en kula, du verkar lite för egotrippad.
Citera
2025-08-21, 07:29
Medlem
Han kanske tror att du inte är intresserad om det inte flöt på så bra. Vore väl synd att inte kolla upp, han kanske blir positivt överraskad. Eller så får du ett nej bara och kan sluta tänka på honom.
Citera
2025-08-21, 07:32
Medlem
Nackdelen med nätdejting.
Det kanske inte finns något där.

En anordnad vanlig första dejt börjar ju med att något inbördes intresse redan föreligger.
Citera
2025-08-21, 07:36
Medlem
Varför har inte du skrivit eller hört av dig! Kanske sitter han hemma nu och tänker som dig? Jävla idiotiskt beteende att klaga på andra, när man beter sig lika själv.
Citera
2025-08-21, 07:49
Medlem
HBTKuks avatar
Han kanske tramsar som du gör. Väntar på att du ska höra av dig.

Gillar du honom så kan ju du ringa först. För fanken. Ta tag i saker.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in