• 1
  • 2
2025-08-21, 00:12
Medlem
Jag var på dejt här om dagen (är kvinna). Jag tyckte killen var sympatisk och fann honom attraktiv. Jag tycker vi hade trevligt, men litegrann kändes det som att samtalet inte flöt på av sig själv, ibland uppstod små tystnader då man inte riktigt visste vad man skulle säga, men sedan fortsatte ändå samtalet. Så man kan väl tänka att det inte var helt optimalt avseende den aspekten. Men jag kan inte hjälpa att känna att jag ändå gärna hade träffat honom igen om han vore intresserad. Om man lär känna varandra bättre kanske det släpper. Jag vet inte om man med säkerhet kan säga att vi inte är kompatibla bara för att det första gången man ses var på det sättet.

Men nu har det gått några dagar och jag inte hört något och min erfarenhet är att killar alltid hör av sig (ganska direkt) efter en dejt om de känner för att träffas igen. Jag vill ju också ha en kille som är intresserad av mig tillbaka, som känner engagemang och intresse över att träffa mig igen.

En del av mig, en emotionell och ologisk del, vill skriva något, vet inte riktigt vad, men typ fråga hur han upplevde dejten. En annan del av mig, en mer rationell del, säger att det finns ingenting konstruktivt i att göra det, det blir bara att jag kryper för någon, eller hänger kvar vid något, där det inte finns något ömsesidigt intresse och det kommer bara förlänga plågan. Att det är bättre att göra vad man kan för att rikta fokus åt annat håll. Kemin verkade ju inte stämma helt på dejten heller, eftersom samtalet inte flöt på obehindrat av sig själv.

Hur hade ni hanterat denna situation om ni var i min ställe?

Hur brukar ni hantera situationen efter en dejt om ni kände att ni inte fattade tycke för personen, brukar ni höra av er på något sätt ändå?
Senast redigerad av Klurigaklara 2025-08-21 kl. 00:20.
Citera
2025-08-21, 00:25
Medlem
Om det inte känns spännande och roligt så är det nog inte spännande och roligt. Ev ge det en dejt till och se om kemin är bättre. Om inte skulle jag tacka för mig.
Citera
2025-08-21, 00:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klurigaklara
Jag var på dejt här om dagen (är kvinna). Jag tyckte killen var sympatisk och fann honom attraktiv. Jag tycker vi hade trevligt, men litegrann kändes det som att samtalet inte flöt på av sig själv, ibland uppstod små tystnader då man inte riktigt visste vad man skulle säga, men sedan fortsatte ändå samtalet. Så man kan väl tänka att det inte var helt optimalt avseende den aspekten. Men jag kan inte hjälpa att känna att jag ändå gärna hade träffat honom igen om han vore intresserad. Om man lär känna varandra bättre kanske det släpper. Jag vet inte om man med säkerhet kan säga att vi inte är kompatibla bara för att det första gången man ses var på det sättet.

Men nu har det gått några dagar och jag inte hört något och min erfarenhet är att killar alltid hör av sig (ganska direkt) efter en dejt om de känner för att träffas igen. Jag vill ju också ha en kille som är intresserad av mig tillbaka, som känner engagemang och intresse över att träffa mig igen.

En del av mig, en emotionell och ologisk del, vill skriva något, vet inte riktigt vad, men typ fråga hur han upplevde dejten. En annan del av mig, en mer rationell del, säger att det finns ingenting konstruktivt i att göra det, det blir bara att jag kryper för någon, eller hänger kvar vid något, där det inte finns något ömsesidigt intresse och det kommer bara förlänga plågan. Att det är bättre att göra vad man kan för att rikta fokus åt annat håll. Kemin verkade ju inte stämma helt på dejten heller, eftersom samtalet inte flöt på obehindrat av sig själv.

Hur brukar ni hantera situationen efter en dejt om ni kände att ni inte fattade tycke för personen, brukar ni höra av er på något sätt ändå?

Uppenbarligen är han inte intresserad av dig. Som du själv skrev, killar hör av sig om de är intresserade. Han var uppenbarligen attraktiv eftersom du vill träffa honom.

Frågan är varför du inte redan är i relation med någon av alla dessa andra killar som du skrev hörde av sig till dig först efter era dejter. Uppenbarligen är du kräsen, siktar nu högt, och ratar killar på din egen låga nivå.

Du ska lämna honom ifred och inte bete dig som en desperat stalker.

Ring någon av alla dessa killar som faktiskt visade intresse för dig tidigare (då är du ingen stalker pga de visat intresse för dig), och så ber du om ursäkt för att du trodde du var bättre än dom, att du hade fel.

Varsegod.
Senast redigerad av PetterRetard 2025-08-21 kl. 00:40.
Citera
2025-08-21, 00:31
Medlem
Ok, hade du varit över 30 så hela den här posten varit 1 mening lång. Låtmig säga vad du inte klarar av.

" vill jag se människan igen?"

-Ja: ring
-Nej: skit i det

Klart!
Varsågod!
Citera
2025-08-21, 00:41
Medlem
Schicklgrubblares avatar
Hade han varit intresserad så hade han hört av sig. Gör han inte det tycker jag du ska hå vidare.
Citera
2025-08-21, 00:57
Medlem
Konstnarren5s avatar
Han hörde inte av sig för att han redan förstått vad du inte vill erkänna: killar, som tjejer vill ha, börjar inse sitt värde och orkar inte längre leka test- och spelrundor. Att du ens överväger att “höra av dig för att kolla” skriker desperation, och det är precis den vibben som gör att intresset dör direkt. Antingen finns det ömsesidighet eller så finns det inget alls – och att försöka tänja på det gör dig bara oattraktiv.
Citera
2025-08-21, 00:59
Medlem
Han kanske inte vill vara för på och framstå som desperat? 🤔
Citera
2025-08-21, 01:25
Medlem
lakritcs avatar
Har förmodligen många alternativ om han är så attraktiv som du beskriver honom.

Du skulle varit mer på bettet. Nu är chansen borta.
Citera
2025-08-21, 01:46
Medlem
Citat:
När jag var yngre gick jag på många dejts och jag släppte det ofta väldigt snabbt om det inte kändes "helt rätt" första gången. Men det kunde ju bero på att jag eller hon var lite trevande i början vilket är väldigt vanligt och inte en red flag. Det har man fattat nu, 20 år senare. Jag tycker att du ska försöka ses igen om det känns som att du är lite nyfiken på det. Det skadar inte. Det kan vara kul och lärorikt att lära känna många människor, man behöver inte klicka med alla. Om inte annat blir du van vid att träffa nya människor, det har du nytta av hela livet. Det gör dig mer attraktiv om du är social och har lätt för att föra en diskussion framåt. Även med människor som inte är så bra på det.
Citera
2025-08-21, 02:30
Medlem
Tänk inte så jävla mycket på det. Träffa fler, få lite perspektiv.
Citera
2025-08-21, 03:16
Moderator
Motvillig1.2s avatar
Citat:

Istället för att spekulera och överanalysera om vad det kan betyda att han inte hört av sig - vilket kan vara individuellt eller bero på vad som helst - vore det kanske enklare om du ringde honom. Berätta att du tyckte det var trevligt och att du vill träffas igen och se vart det leder. Säger han ja är det bra. Säger han nej vet du. Det hela kommer att ta mindre tid än vad det tog dig att skriva den här trådstarten.
Citera
2025-08-21, 03:29
Medlem
bellusorcas avatar
Åh herregud, skriv bara!
Man måste inte analysera och vända och vrida på allt. Ibland kan man faktiskt bara agera på sin känsla. Skriv nu.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in