• 1
  • 2
2025-08-16, 15:37
Medlem
Jag åker och badar ofta nu på sommaren. Då jag inte äger en bil så åker jag till ställen man lätt tar sig med kollektivtrafik. Dessa badplatser är ju ofta ganska multikulti och det finns vissa fenomen som återkommer ex att lämna små barn, ofta syskonskaror själva i vattnet medans mamma sitter fullt beslöjad en bra bit ifrån vattnet. Vad har ni andra som brukar åka och bada för erfarenheter av multikulti på stranden?
Citera
2025-08-16, 15:40
Det låter ju helt sjukt? Vem gör så? Alla som har någon som helst allmänbildning vet ju att ett litet barn kan drunkna på bara ett par minuter.
Citera
2025-08-16, 15:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Solestrolls
Det låter ju helt sjukt? Vem gör så? Alla som har någon som helst allmänbildning vet ju att ett litet barn kan drunkna på bara ett par minuter.
De har väl inte allmänbildning
Citera
2025-08-16, 15:52
Medlem
liten.igelkotts avatar
Där jag har sommarstugan finns det bara vita. De som inte är svenskar är norrmän, danskar och tyskar som kommit hit i sina båtar.

Jag har dock observerat på andra ställen att folk av utländsk härkomst lämnar sina barn som inte kan simma helt själva. Fullständig obegripligt för mig.
Citera
2025-08-16, 16:05
Har du någonsin varit utomlands, typ i Spanien eller Grekland? Stränder där är ofta ännu mer “multikulturella” och ändå går livet helt normalt vidare. Det är mest bara folk som badar och har kul.

Vad är det egentligen du vill att vi ska diskutera här? Är det en riktig diskussion eller mer en tråd för att bara klaga och spy galla?
Citera
2025-08-16, 16:20
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heddabritt
Jag åker och badar ofta nu på sommaren. Då jag inte äger en bil så åker jag till ställen man lätt tar sig med kollektivtrafik. Dessa badplatser är ju ofta ganska multikulti och det finns vissa fenomen som återkommer ex att lämna små barn, ofta syskonskaror själva i vattnet medans mamma sitter fullt beslöjad en bra bit ifrån vattnet. Vad har ni andra som brukar åka och bada för erfarenheter av multikulti på stranden?

I sommar så gick jag och badade i havet.
På stranden så var det massvis med negrer och araber. Dom bara skrek och levde rövare. Negrerna var dock tysta. Men araberna var högljudda.

Men det vara bara denna badstrand som var multikultur. Andra badstränder var 100% vitt.
Citera
2025-08-16, 16:22
Medlem
OvissFramtids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grytvante
Har du någonsin varit utomlands, typ i Spanien eller Grekland? Stränder där är ofta ännu mer “multikulturella” och ändå går livet helt normalt vidare. Det är mest bara folk som badar och har kul.

Vad är det egentligen du vill att vi ska diskutera här? Är det en riktig diskussion eller mer en tråd för att bara klaga och spy galla?

Muslimerna är högljudda, spelar hög arabmusik och röker vattenpipa på stranden. Det är ganska så störande för oss svenskar som vill njuta av stranden i lugn och ro under semestern? Vad är det du inte fattar med det?
Citera
2025-08-16, 16:23
Medlem
Citat:

Ja jag har varit på stränder utomlands, har ej upplevt samma som på svenska multikultistränder. Tycker det är intressant fenomen att diskutera, de som vet vad jag pratar om vet exakt vad jag menar. Gnälla vet jag inte, jag fortsätter ju uppenbarligen åka till dessa stränder så...
Citera
2025-08-16, 16:27
Citat:
Ursprungligen postat av OvissFramtid
Muslimerna är högljudda, spelar hög arabmusik och röker vattenpipa på stranden. Det är ganska så störande för oss svenskar som vill njuta av stranden i lugn och ro under semestern? Vad är det du inte fattar med det?

Ah, så det är störande att folk har kul och umgås på stranden? Intressant… jag trodde stranden var till för alla att njuta av. Om hög musik eller vattenpipa är ett problem kanske det säger mer om din tolerans än om deras beteende. Folk badar, lyssnar på musik och kopplar av – precis som du vill göra, bara att det råkar vara på deras sätt också.

Om det verkligen stör dig så mycket, varför åker du då till de mest populära och multikulturella stränderna? Det verkar ju nästan som att du söker problemet själv. Sverige har tusentals sjöar, så om du vill ha total tystnad är det väl bara att hitta en liten, lugn sjö någonstans istället.
Citera
2025-08-16, 16:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heddabritt

Numera har jag helt lagt ner med att ge mig iväg till stranden och nöjer mig med att sitta på balkongen som jag tycker man ska verkligen inte underskatta den möjligheten.
Men det värsta när det gäller multikulti tycker jag väl är deras totala avsaknad över självinsikt och vad som är liksom ett ok eller inte strandbeteende.
Ungarna springer som yrväder, det skriks och stojas, fram med grillen bara och på med massa tändvätska, att det ryker som satan, vem bryr sig liksom! också på med arabisk musik på hög volym som är bland det mest eländiga att höra på när det kommer till instrument, taktart och allt möjligt.
Citera
2025-08-16, 16:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OvissFramtid
Just där i ligger en stor kulturskillnad; vi svenskar kopplar av genom att ha det lugnt och skönt på stranden, kanske ligga och läsa medans man lyssnar på vågskvalp och fåglar medans många från Mena verkar koppla av genom att vara i stora skräniga sällskap med grillos.
Citera
2025-08-16, 16:33
Medlem
OvissFramtids avatar
Citat:
Ah, så det är störande att folk har kul och umgås på stranden? Intressant… jag trodde stranden var till för alla att njuta av. Om hög musik eller vattenpipa är ett problem kanske det säger mer om din tolerans än om deras beteende. Folk badar, lyssnar på musik och kopplar av – precis som du vill göra, bara att det råkar vara på deras sätt också.

Om det verkligen stör dig så mycket, varför åker du då till de mest populära och multikulturella stränderna? Det verkar ju nästan som att du söker problemet själv. Sverige har tusentals sjöar, så om du vill ha total tystnad är det väl bara att hitta en liten, lugn sjö någonstans istället.

Man kan ha kul utan att störa sin omgivning men sånt fattar väl inte lågbegåvade. Just respekten för sin omgivning är något muslimerna saknar om du någonsin varit på en "svensk" mångkulturell strand. Nedskräpningen är t.ex. också ett exempel på det.
Bara att få idén att pumpa arabisk folkmusik på en svensk strand skriker ju misslyckad integration...Man fortsätt du, vänsternisse, att stoppa huvudet i sanden medan Sverige islamiseras sakta.

Och ja jag har slutat besöka svenska stränder nära storstäderna då mina fördomar nästan alltid bekräftas. Men även vid lugna sjöar kommer du inte undan längre.
Edit: söker efter problemet själv, nja om man bor på plats A som har stranden A i närheten. Varför ska jag då åka till strand B som ligger 30 min längre bort? Så du erkänner att det är ett problem?
Senast redigerad av OvissFramtid 2025-08-16 kl. 16:37.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in