Citat:
Ursprungligen postat av
Peje1337
Tänkte testa att inte sova på en vecka.
Fick idén från ingenstans egentligen, vill egentligen bara se hur långt jag kan pusha min kropp. Tror längsta jag varit uppe innan är lite över ett dygn, men hur svårt kan det vara att vara uppe längre än så. Det är väll bara att köpa rejäla mängder energidryck och koffeinpiller sen hålla sig sysselsatt och upptagen?
Har ni någon erfarenhet av detta innan? Har ni några tips eller funderingar får ni gärna skriva.
Upplevde 52 timmar utan sömn en gång. Började hallucinera lite på slutet, väggarna började röra sig lite som havsvågor typ, och man tyckte sig se ljus-grejor typ fåglar eller små insekter, innan läkarna hjälpte mig somna.
Tror att olika personer reagerar på ganska olika sätt.
Hört från åtskilliga personer som drabbats av psykos eller liknande mentala tillstånd efter lång sömnlöshet, särskilt om det kombinerats med en del preparat. Blev inlagda på psyket.
Det är inte heller särskilt roligt, tyckte jag iaf. Kändes som man var inne i en dröm.
Inget som folk kommer respektera om du skryter om det heller.
Tänk om du "råkar" somna då, av misstag liksom. Har du "misslyckats" då? Måste börja om

Säger till läkaren på psyket "Amen vafan ja somna ju efter 48h första gången ju, kan ju inte fega ur, måste ra revansch liksom".