Citat:
Ursprungligen postat av
poiuy1298
söker man på ≤32" välvd och oled så kommer bara denna upp.
https://www.inet.se/produkt/2226676/dell-32-alienware-aw3225qf-oled-4k-1700r-240-hz
Citat:
Ursprungligen postat av
gnurgberg
Jag blev påtvingad en välvd ultrawide på jobbet i april (34 tum, 3440x1440) och blev totalt beroende. Så illa så jag länsat sparkontot och köpt en likadan hemma. Kanske är de sämre/mer tungdrivna för spel (vet inte vad du ska använda din till), men alla borde provköra en sån skärm nån gång.
Inte exakt vad du frågade efter, men du kommer upp en bra bit i upplösning med den här också.
Inte så förtjust i det formatet, fortfarande irriterad över att 16:10 försvann
29" ultrawide är ungefär lika bred som 32" 16:9 men ~1 decimeter mindre på höjden och just höjd är nåt jag behöver.
Citat:
Ursprungligen postat av
Urbizzo
ok jag förstår. Jag har varken TV eller datorbord. Istället har jag en 50 tums skärm på ett par meters håll. Använder trådlös mus och tangentbord. Har ett litet bord bredvid stolen för musen, och tangentbordet i knät.
Skärmen står i en hörna ganska nära golvet, så jag slipper höja nacken. Och datorn står osynlig bakom.
Tips ifall du har plats
Funkar nog inte så bra o surfa men vrider jag sängen 90 grader så kan jag använda väggen med projektor
Citat:
Ursprungligen postat av
HelgeBuk
Med en skärm kan jag tänka mig att 32 är nice. Har en 31,5" (fråga mig inte varför de gjorde den storleken) som jag använder för att köra bil- och flygsimulator på ca 60 cm avstånd från ögonen, och den är kanon där.
På skrivbordet har jag två skärmar (tyvärr blandat en 27 och en 24) och där skulle jag säga att 2x32 nog blir alldeles för stort, 2x27 är max för mig personligen åtminstone. 2x24 funkar (har det på jobbet) men känns ibland lite litet.
Har noterat att det inte är så ovanligt att det saknas en halvtum på skärmar, billigare att tillverka och mattematiskt är avrundning uppåt korrekt, lite irriterande att det inte finns 29/30 rätt stort hopp med 27->32.
Grävde fram en tumstock och det är ~65cm från ögonen till mitten av skärmen.
Citat:
Ursprungligen postat av
neomunaa
Det känns som en gimmick bara. Men så fort man vant sig så är curved bättre på alla sätt tycker jag.
Jo det är ju de där att man vet vad man har men inte vad man får så det är lätt o fortsätta i gamla invanda spår, ratat det innan för va och tn paneler har så dåliga betraktningsvinklar men det är ett problem som är mycket mindre med ips och oled så det är lite mer intressant nuförtiden.