Citat:
Ursprungligen postat av
Stiert-Munning
Däremot vet jag inte om 4k är värt det eftersom det är tungt som fan för systemet
sitter med 9800x3d, 9070xt oc, 64gb ram etcetera så har hyffsad hårdvara för att driva.
Citat:
Ursprungligen postat av
kalkryggar
Har en vän som har två stycken på över 40'' och han säger att ljuset blir annorlunda i hörnerna för att det blir fel vinkel.
Delvis det jag funderar på delvis om det blir så stort att jag måste vrida på huvudet när jag tittar sida till sida.
Citat:
EDIT: Vad ska du göra? För jag har faktiskt hört från såna som spelar mycket att de tycker 32'' kan vara lite för stort. Några som spelar spel som Call of Duty. De säger att 27'' är perfekt för att snabbt flytta blicken över skärmen.
vardagsbruk, spel film surf, när jag surfar har jag ofta film igång på vänstersidan av skärmen och webläsaren i mitten o höger vilket talar för en större skärm medans spel kanske passar bättre med en lite mindre.
Citat:
Ursprungligen postat av
neomunaa
4k är imo helt overkill.
Blir en oled skärm och vill bla ha klar tydlig text.
Citat:
Ursprungligen postat av
poiuy1298
"Curved" som dök upp på tv för många år sedan men som sedan försvann är faktiskt användbar med större skärmar när man sitter nära.
Hade en 40" 4K platt och vid normal datoranvändning så tappade man mycket i hörnen/fick vrida på nacken och ibland luta sig bakåt för att se ordentligt i hörn osv.
Med en böjd skärm blir det mycket bättre.
Blir förmodligen en platt, välvda finns det inte mycket av.
Citat:
Ursprungligen postat av
Urbizzo
Det är bara att öka avståndet tills det är lagom. Men det måste förstås finnas utrymme till det.
Avståndet är rätt låst till en armslängd.