2025-08-14, 13:03
Citat:
Ursprungligen postat av ReverseFlash
När lata svenskar inte klarar jobbet tvingas näringslivet importera indier som gör det. Svensken valde själv sitt öde. Hen valde lathet. Nu sänker vi A-kassan, inför låglöneyrken, importerar flitiga indier och fasar ut den svenska arbetarklassen. Skyll er själva.

Håll tungan rätt i munn när det gäller att kalla folk lata och att vi ska bli utfasade. Oärligt och jävligt vekt av dig, skämms! uppfostrade din mamma en ovänlig feg svikare som ger upp? Varför skämms du inte? Skärp dig för fan och börja bygg din omgivning istället för att kasta ur dig skit och hysa agg som alla andra eviga förrädare man måste handskas med. Va ärlig för hennes skull.
Senast redigerad av Akterseglarn 2025-08-14 kl. 13:11.
Citera
2025-08-14, 13:04
Citat:
Ursprungligen postat av Akterseglarn
Varför ska jag skylla mig för? Jag trodde du skulle hantera något av det jag sa men inget du säger väcker intresse. Flytta nu till ditt indiska område och lev som du lär jävla tandapa.

När lata svenskar inte klarar jobbet så importerar svenskt näringsliv indier.

Svensk arbetarklass hytter med näven ifrån statarlängorna men det struntar svenskt näringsliv i, portarna öppnas likafullt på vid gavel för indierna. Indier äger redan mer fastigheter i London än etniska britter, nu blir det samma i Sverige. Svensk arbetarklass valde lathet, nu får de skylla sig själva.

Svensk medelklass är inte rasistisk, vi tar emot indierna med öppna armar.
Citera
2025-08-14, 13:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sweintoo
Varför har du inget emot muslimer, sexist själv kanske?
Syftar du på indier? Dom är hinduer. Nej jag har inget emot muslimer, kristna, hinduer ,eller något annat. Så länge man har sunda värderingar vilket 99,99% har, att du kan dra upp något svårtolkat och konstigt ur någon helig text förändrar inte saken. Gruppvåldtäkt, rån och liknande har inte med religion eller ras att göra, däremot med människor som är psykiskt sjuka eller onda, dessa skapas och formas oftast under dåliga omständigheter, och kombinationer av dessa, ett exempel är väl många som flytt krig till Sverige, barn som växer upp med traumatiserade föräldrar, tyvärr har ju samtidigt som detta varit en trend med hip hop/ gangster kultur som sätter sig tidigt , dom flesta börjar missbruka lite grann, men då blir man helt plötsligt "kriminell" och på den vägen går det, utanförskap, polarisering, dålig kultur.
Citera
2025-08-14, 13:06
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av alternativtkonto11
Det är inte så att billig arbetskraft fyller några luckor i svenskt näringsliv eller offentlig sektor.

Billig arbetskraft skapar möjligheter till helt nya verksamheter*, eftersom dessa verksamheter blir ekonomiskt gångbara om man har billig (och ja, gärna någorlunda kompetent. Men framförallt billig) arbetskraft.

Denna relation är mellan arbetsgivaren, och de anställda. Vad den svenska medborgaren har för nytta av detta är ytterst diskutabel. Möjligtvis kan man kalla det plus/minus 0, eftersom den invandrade arbetskraften åtminstone uppbär sin egen kostnad. Men det är inte direkt så att att jag tycker det är helt ok att bostadspriser skenar, vartenda grönområde bebyggs med höghus, och min kultur utplånas, för något som i övrigt inte ger mig någonting.

*Hade Foodora funkat i Sverige på 1990-talet? Nej. Har jag som svensk något behov av Foodora? Nej. I själva verket nyttjar jag bara Foodora för att jag inte längre vill gå utanför dörren i min mångkulturifierade hemstad om jag kan undvika det.

Grattis! Du vill få lönedumpningen att handla om ”mångkultur” istället för kapitalisternas, lyckade må jag säga, ansträngningar att sänka lönerna så att dom kan öka vinsterna. Kapital beskattas väldigt lite och kapitalisterna ökar sin förmögenhet medan vanliga arbetares köpkraft försvinner.
Du är antingen miljardär eller trollad av ultraliberalerna. Vilken av dom? Jag tror inte du är miljardär om du skriver här.
Citera
2025-08-14, 13:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haddoque2
Grattis! Du vill få lönedumpningen att handla om ”mångkultur” istället för kapitalisternas, lyckade må jag säga, ansträngningar att sänka lönerna så att dom kan öka vinsterna. Kapital beskattas väldigt lite och kapitalisterna ökar sin förmögenhet medan vanliga arbetares köpkraft försvinner.
Du är antingen miljardär eller trollad av ultraliberalerna. Vilken av dom? Jag tror inte du är miljardär om du skriver här.
Vad tjänar en indisk mjukvaruutvecklare i Sverige vs en svensk dito?
Citera
2025-08-14, 13:12
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Vad tjänar en indisk mjukvaruutvecklare i Sverige vs en svensk dito?
Mindre? Vad tror du?
Citera
2025-08-14, 13:13
Medlem
Citat:
Mindre? Vad tror du?
Jag frågar såklart för att jag inte vet. Vet du?
Citera
2025-08-14, 13:27
Avstängd
Citat:
Jag frågar såklart för att jag inte vet. Vet du?
Jag vet, och dom är anstäla av bolag som inte betalar skatt. Eftersom dom är anställda av bolag som hyr in dom kan dom undvka skatt i flera nivåer.
Det är så sjukt naivt att tro att indierna som vi ser på våra arbetsplatser skulle betala skatt i Sverige och vilja bidra till vår välfärd.
Citera
2025-08-14, 13:29
Medlem
Citat:
Jag vet, och dom är anstäla av bolag som inte betalar skatt. Eftersom dom är anställda av bolag som hyr in dom kan dom undvka skatt i flera nivåer.
Det är så sjukt naivt att tro att indierna som vi ser på våra arbetsplatser skulle betala skatt i Sverige och vilja bidra till vår välfärd.
Tipsa Migrationsverket. För att anställa arbetskraftsinvandring krävs det en del av arbetsgivarna. Migrationsverket bör vara intresserade om arbetsgivare inte lever upp till detta.
Citera
2025-08-14, 13:48
Avstängd
Citat:
Tipsa Migrationsverket. För att anställa arbetskraftsinvandring krävs det en del av arbetsgivarna. Migrationsverket bör vara intresserade om arbetsgivare inte lever upp till detta.
Du är en naiv liberal! Tror du på riktigt att företag rapporterar korrekt?
Jag orkar inte ens länka alla arbetsgivare som har fuskat.
Men du tror att alla ”arbetsgivare” rapporterar alla ”anställda” och dom betalar skatter och avgifter?
Du är så jävla korkad så att du förtjänar att bli utan pension.
Citera
2025-08-14, 13:57
Citat:
Ursprungligen postat av Upplyften
Nej, jag tror uppriktigt sagt att hudfärgsrasism grundar sig i avund och vanmakt. Det finns inget mer sorgligt än en bitter människa som gått och blivit rasist för att man inte står ut med att se "bruna" människor som påminner dem om deras eget misslyckande i livet - och behöver ha ett objekt att hata från säkert avstånd-
Det är synd om er ,faktiskt.

Rasister är de som tillbringar mest tid med människor av annan färg och har i själva verket inga som helst problem att vara runt dem. De vill bara inte ha in fler för de vill inte gifta sig med dem av olika anledningar. Vissa folkslag har inte snygga kroppar, vissa är fula på insidan och har fula kulturer, fula sjukdommar, fula personligheter, låg intellekt ja listan kan göras lång. Det är så mycket mer än bara färgen men ja färgen är en indikator för hjärnan har gjort en beräkning och lagt på minnet att det är en fara som lätt kan undvikas om man gifter sig med en vithyad människa, för man gillar attributen av vithyade mer och hjärnan kommer ihåg hur dessa folk med vit hy fick en att känna sig trygg.

Sydkoreaner är vithyade och har så mycket vackrare kroppar, samhälle, kultur och språk än vad de invällare man dras med i sverige har. Till råga på allt är det rikt och tryggt också. Om någon ger mig ett sydkoreansk pass på gatan tar jag det omedelbart för att komma till det utlovade landet. Men tar man ett brasiljanskt pass? Eller afganskt? Alldrig att jag byter mitt liv i Sverige för det.
Senast redigerad av Akterseglarn 2025-08-14 kl. 14:47.
Citera
2025-08-14, 14:08
Medlem
Citat:
Du är en naiv liberal! Tror du på riktigt att företag rapporterar korrekt?
Jag orkar inte ens länka alla arbetsgivare som har fuskat.
Men du tror att alla ”arbetsgivare” rapporterar alla ”anställda” och dom betalar skatter och avgifter?

Det är väl just därför Migrationsverket behöver tips?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in