2025-08-13, 00:45
Medlem
Vi är här för att vi behöver varandra på olika sätt.

Att vi kompletterar varandra och hjälps åt är det viktigaste i alla förhållanden.

Kvinnor råkar också vara de som föder män, så det gynnar män att ta hand om kvinnor oavsett.

mvh/pp
Citera
2025-08-13, 01:16
Medlem
kalkryggars avatar
Både mannen och kvinnans syfte är att skaffa avkomma. Igen, igen och igen.

För att maximera avkommans möjlighet att överleva så har vi ett antal instinkter som ska få oss att skydda avkomman och oss själva. Det är väl det enda egentligen.
Citera
2025-08-13, 02:17
Medlem
Felicia.C.Roses avatar
Vad är mannens främsta syfte?

Du är bara så dum och egocentrisk när du utgår från att det är din syn på "mannen" som är hela universums norm, och att kvinnor bara är ett bihang som du får tillskriva syfte och mening...

MEN, rent biologiskt så är det honorna som räknas! Att honorna kan överleva och föda nya ungar är det som räknas. Hanarnas främsta uppgift är att göra barn, sen kan de lika gärna falla ner i en vulkan eller bli uppäten av en tiger!

Om honorna hade en tekniskt självgenererande spermabank så skulle det inte behövas några karlar!
Citera
2025-08-13, 02:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Felicia.C.Rose

Du är bara så dum och egocentrisk när du utgår från att det är din syn på "mannen" som är hela universums norm, och att kvinnor bara är ett bihang som du får tillskriva syfte och mening...

MEN, rent biologiskt så är det honorna som räknas! Att honorna kan överleva och föda nya ungar är det som räknas. Hanarnas främsta uppgift är att göra barn, sen kan de lika gärna falla ner i en vulkan eller bli uppäten av en tiger!

Om honorna hade en tekniskt självgenererande spermabank så skulle det inte behövas några karlar!

Precis därför jag är för att vi ska abortera alla pojkfoster. Jag är själv man, men jag har insett att vi inte behövs i den här världen längre. Kvinnorna är nu självständiga och klarar av allting själva.

Det behövs bara en tupp i en hönsgård.
Citera
2025-08-13, 02:44
Medlem
Felicia.C.Roses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BoneUtroparen
Precis därför jag är för att vi ska abortera alla pojkfoster. Jag är själv man, men jag har insett att vi inte behövs i den här världen längre. Kvinnorna är nu självständiga och klarar av allting själva.

Det behövs bara en tupp i en hönsgård.

Nä, jag för min del tycker vi kan fortsätta som vi gjort, bara killarna behandlar oss tjejer lite bättre i framtiden!

Jag ville bara poängtera att det rent biologiskt är honorna som räknas, men socialt och i dagliga livet så är det ju jättebra om det finns killar också!

(De flesta killar jag mött personligen har också varit trevliga eller helt OK, så jag har inget emot killar i allmänhet! ).
Citera
2025-08-13, 07:12
Medlem
proconsuls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Run3
Men varför finns behovet? Vad är syftet med att dela livet med en kvinna? Finns det verkligen något egenvärde i att dela ett liv med någon annan?

Ja, många tycker det. Människan är ett flockdjur, vi är sociala varelser och de flesta av oss mår bättre av att ha en partner. Vissa djur lever också i tvåsamhet och häller ihop hela livet. Det verkar vara så vi är konstruerade helt enkelt.
Självklart finns det undantag, ensamvargar som hellre lever själva, men generellt vill människor uppleva gemenskap och kärlek med en partner. Exakt varför det är så blir nog svårt att svara på. Förklaringen är förmodligen en blandning av biologi och psykologi.
Citera
2025-08-13, 08:28
Medlem
Run3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Severloh
Trollar du? Hört talas om att knulla?
Så det är syftet med kvinnan? Mannen behöver någon att knulla? Det besvarar min fråga.
Citera
2025-08-13, 08:30
Medlem
Run3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peaceplease
Vi är här för att vi behöver varandra på olika sätt.

Att vi kompletterar varandra och hjälps åt är det viktigaste i alla förhållanden.

Kvinnor råkar också vara de som föder män, så det gynnar män att ta hand om kvinnor oavsett.

mvh/pp
Vad är det mannen behöver kompletteras med? Han kan jobba, tjäna pengar, osv, på egen hand.
Citera
2025-08-13, 08:31
Medlem
Run3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalkryggar
Både mannen och kvinnans syfte är att skaffa avkomma. Igen, igen och igen.

För att maximera avkommans möjlighet att överleva så har vi ett antal instinkter som ska få oss att skydda avkomman och oss själva. Det är väl det enda egentligen.
Kvinnans syfte är att föda barn, och mannens syfte är att knulla och beskydda henne? Right?
Citera
2025-08-13, 08:32
Medlem
Tomtekukars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iq32
Kvinnans främsta mål är att bli mamma och mannens är att bli pappa. Det är inte lätt för kvinnor idag. Först ska dom jobba 8 timmar, sen ta hand om ungarna sen tillfredsställa mannen. Det är lite för högt tryck på kvinnor. Omänskligt.

Samtalen, uppoffringen och gemenskapen i familjen går över sexet.
Du sitter där i din egen stickade offerkofta och jämrar dig över livet – 8 timmar jobb, barn, tillfredsställa mannen – medan du ignorerar att resten av världen också existerar. Och självklart gör mannen ingenting.
Citera
2025-08-13, 08:34
Medlem
Run3s avatar
Citat:

Kvinnan behöver någon som tar han om henne. Hon ska vara gravid 9 månader och sen ta hand om barnet. Hon behöver någon som tjänar pengar åt henne, så hon inte behöver stressa och kan tjata lite mindre.
Citera
2025-08-13, 08:37
Medlem
Run3s avatar
Citat:
Nä, jag för min del tycker vi kan fortsätta som vi gjort, bara killarna behandlar oss tjejer lite bättre i framtiden!

Jag ville bara poängtera att det rent biologiskt är honorna som räknas, men socialt och i dagliga livet så är det ju jättebra om det finns killar också!

(De flesta killar jag mött personligen har också varit trevliga eller helt OK, så jag har inget emot killar i allmänhet! ).
Varför förtjänar ni att behandlas bättre? Behandlas ni inte redan bra nog? Mannen behöver någon att ha regelbunden sex med, för hans maskulina energi. I gengäld tar han hand om kvinnan. Är inte det redan bra nog? Kvinnor ska alltid tjata och vill ha mer, som att spendera tid tillsammans, ha djupa samtal, och andra krav.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in