Flashback bygger pepparkakshus!
  • 9
  • 10
2025-08-17, 00:21
Medlem
Kvinnor har olika syften inom sig själva en del är goda andra onda.

MGTOW har ofta stött på en kvinna som är ond och bestämmer sig för att alla kvinnor är onda.

Vänstern har en högre andel kvinnor som har ett ont syfte,

Dock så har vänstern makten inom media , så det ser ut som vänster har goda syften,

Kvinnor har tyvärr genom utbildning och propaganda fått mer negativa syften vad gäller män. De är vänster. Män är mer höger och har politiskt mycket bättre syften än kvinnor..
Citera
2025-08-17, 10:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prepper
MGTOW har ofta stött på en kvinna som är ond och bestämmer sig för att alla kvinnor är onda.

Är inte detta en vansinnig förenkling?

Citat:
Ursprungligen postat av Prepper
Vänstern har en högre andel kvinnor som har ett ont syfte,

Här behöver du verkligen förklara vad du menar. Kan du definiera vad du menar med ont syfte så att det går att förstå dig bätre?
Citera
2025-08-20, 16:07
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Hennes syfte är att föda barn. Jag är mgtow och sex förstår man ju rätt snabbt när den ungdomliga kåtheten har lagt sig att det oftast bara skapar mer problem än nöjen. Konsekvensfritt kunna knulla kvinnor är trots allt en fet jävla myt. Män som står ut med sin terrorkärring för sex kommer jag aldrig förstå mig på, har aldrig gjort mig till för sex eller förödmjukat mig själv för sex och kommer inte börja heller.
Citera
2025-09-07, 20:56
Medlem
Hovslättsmannens avatar
Bisarr rubrik, eftersom frågeställningen avser syftet med att ha en relation med en kvinna, inte vilket syftet är med kvinnor i allmänhet.

Men...frågan ligger i tiden.

Jag törs nog påstå att de allra flesta i min generation växte upp med en föreställning om att ett "romantiskt förhållande" (som vi på allvar börjat kalla heterosexuella parförhållanden), också är en arena för den bästa och viktigaste vänskap vi någonsin haft.
Redan på min tid fanns det en oroande trend, att unga människor bildade par, slutade umgås med någon annan än just sin partner. Samtidigt hade trenden börjat gå mot att man skaffar barn först i trettioårsåldern, så det blev ju ganska många år då man satt där hemma och tittade på varandra. Knulla kan man inte göra hela dagarna, och pressen på att man skulle umgås och ha roligt tillsammans blev helt enorm. Det resulterade ofta i att verkan han eller hon kände sig förstådda eller bekräftade.

Nu finns det givetvis män och kvinnor som är väldigt bra vänner, men det är svårt att bortse ifrån den biologiska grundpremiss att den unga mannen och kvinnan dras till varandra för att göka och skaffa kids. Inte för att vara "soulmates", eller för att finna djupt intellektuellt samförstånd. Inte heller för att kul egentligen, utöver sexet.

Jag tror att SÅ många människor i min generation dunkat huvet i väggen i sina försök att vara sin partners bästa vän.

Jag var nog 30+ innan jag på allvar insåg att hur bra vi än kände varandra, och hur kära vi än var, så var vi ändå olika. Hennes mål i livet, förblev helt opåverkade av de mål jag hade i livet. Och vise versa.
Det blev en läxa.
Citera
  • 9
  • 10

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in