• 4
  • 5
2025-09-22, 18:44
Medlem
Blot-Svens avatar
Linus Klasen spelar ju i Djurgårdens U20-lag numera, har jag hört. Snacka om att det går utför.
Citera
2025-09-22, 18:51
Medlem
J.R.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Linus Klasen spelar ju i Djurgårdens U20-lag numera, har jag hört. Snacka om att det går utför.
Ja, efter skada, annars hade han väl lirat i Dif antar jag. Fast han är för gammal för j20 har någon kommit på nu, haha.
Citera
2025-09-22, 18:54
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J.R.
Ja, efter skada, annars hade han väl lirat i Dif antar jag. Fast han är för gammal för j20 har någon kommit på nu, haha.
Tydligen 19 år för gammal!
Citera
2025-09-22, 19:00
Medlem
perry2s avatar
Citat:
Tydligen 19 år för gammal!

Man får ha enstaka överårig i J20... Men ej iSM-slutspel j20
Vanligt att skadadae målisra står en match i J20 innan tillbaka i HA eller SHL
Citera
2025-09-22, 19:02
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av perry2
Man får ha enstaka överårig i J20... Men ej iSM-slutspel j20
Vanligt att skadadae målisra står en match i J20 innan tillbaka i HA eller SHL
Jo, jag vet. Men regelbrott var det att låta Klasen spela två matcher.
Citera
2025-09-24, 22:31
Medlem
Tyckte Nybro kom ut som det bättre laget i första, hög intensitet och skridskostarka.

Därför lite förvånande att vi fick så öppna lägen och kunde förlita oss på spelförståelse. Vi hittade fram till en ledning med 2-0 utan att glänsa, det var ju mer att Nybros förvirrade defensiv blottades.

Efter första 20 så tar vi över spelet dock. Men ändå, vi gör ett så dåligt byte där alla gör felval och inte tänker till, att Karlin kände det var nödvändigt med timeout när det resulterat i Nybroreducering till 3-1.

Här måste ju bortalaget försöka ta biljetten in i matchen igen! Men icke, utan då väljer någon att ta en solklar interference två min senare - och givetvis sätter vi snabbt 4-1 i detta PP. Matchen slutar sen 6-2 efter att MoDo spelat av sista 15 minuterna.

Det där gick lite för lätt, alltså? Men Nybro är halvkompetenta framåt, det ser man. Werner gjorde någon fin räddning och så. Tyvärr för deras del helt bortkomna i defensiven däremot.
Citera
2025-09-24, 23:55
Medlem
Storstark68s avatar
Trodde inte att Löven skulle ge igen för toktorsken i kvarten men AIK hade många spelare borta. 5-1 är inte rättvist utan det kan bli tvärtom på bortaplan. Vill ändå gratta Foppa som blivit pappa.
https://www.expressen.se/sport/hocke...orde-over-aik/
Citera
Igår, 00:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Storstark68
Trodde inte att Löven skulle ge igen för toktorsken i kvarten men AIK hade många spelare borta. 5-1 är inte rättvist utan det kan bli tvärtom på bortaplan. Vill ändå gratta Foppa som blivit pappa.
https://www.expressen.se/sport/hocke...orde-over-aik/
Håller med, siffrorna borde varit betydligt större med tanken på antalet avlossade skott - fast kanske inte riktigt det du menade ?
Citera
Igår, 09:57
Moderator
Gromguttens avatar
Citat:
Har förstått att Bofors stod för en riktigt imponerande insats mot SSK. Starkt jobbat!
Har för egen del svårt att skaka av mig känslan att det fanns så mycket mer att krama ut mot Nybro. Egentligen kan bara spelarna svara på vad det var som gick snett ("en OK match"), men det var inte så lite prima ballerina över de flesta av våra tilltänkta spetsspelare. Ynglingarna i förstakedjan fick jobbet gjort, så dem kan man inte lasta för förlusten. Slitvargar som Filiph Engsund gick på halvfart och en backklippa som Pontus Näsén åkte mest omkring och drällde med pucken. Det finns mer att få ut av det här laget, mycket mer, och jag hoppas att de visar det mot er i övermorgon.

Stakkestad lär förresten bli fullkomligt livsfarlig i Bobcats. Så otroligt mycket hockey i honom.

Lite loj match från bägge lag men där Bofors vann då de var mer stabila i spelet. Clifford bra i hemmakassen, inte mycket han kunde gøra på något av målen.

Kul med så mycket folk och stämning på plats i BeGe. Hockeykultur på riktigt.
Citera
Igår, 10:57
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gromgutten
Lite loj match från bägge lag men där Bofors vann då de var mer stabila i spelet. Clifford bra i hemmakassen, inte mycket han kunde gøra på något av målen.

Kul med så mycket folk och stämning på plats i BeGe. Hockeykultur på riktigt.
Det var rätt slappt, men hur många chanser hade inte IK att punktera tillställningen? Jag grämer mig. Spel 5 mot 3 för bortalaget i sammanlagt närmare fyra minuter i andra perioden gjorde heller inte saken bättre.

Nåja. Volden i BIK-målet höll verkligen stilen han med. En av hockeyallsvenskans främsta målvakter, helt klart.

Nu väntar ännu en svår match när vi möter MoDo i morgon. Kvällsmatch med start 20.30.
Senast redigerad av Blot-Sven Igår kl. 10:59.
Citera
Igår, 13:44
Moderator
Gromguttens avatar
Citat:
Det var rätt slappt, men hur många chanser hade inte IK att punktera tillställningen? Jag grämer mig. Spel 5 mot 3 för bortalaget i sammanlagt närmare fyra minuter i andra perioden gjorde heller inte saken bättre.

Nåja. Volden i BIK-målet höll verkligen stilen han med. En av hockeyallsvenskans främsta målvakter, helt klart.

Nu väntar ännu en svår match när vi möter MoDo i morgon. Kvällsmatch med start 20.30.

Jo, det var några 2 mot 0-or där som man undvek att måla på. Tack før det...

Ja Volden är ju rutinerad och stabil, ibland landslagsmålvakt fortfarande när det behøvs utan att gøra bort sig. Kan nog vara en av de bättre i ligan och bra stød før vår nye norske keeper.
Citera
Igår, 16:46
Medlem
Storstark68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mumbo2022
Håller med, siffrorna borde varit betydligt större med tanken på antalet avlossade skott - fast kanske inte riktigt det du menade ?

Det är jättestor skillnad på bra skott och pissiga höstlöv. Men hellre skitskott än usla pass som är typiskt i HA.
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in