• 1
  • 2
2025-08-11, 20:07
Medlem
Uppdaterad 11 augusti 19.53
11 augusti 19.13, Misshandel, Stockholm
En person har knivskurit en man vid Hötorgets T-banestation.

Den skadade, en man i 25-årsåldern, är vaken och talbar. Ambulanspersonal är på plats och kommer vårda honom.

En misstänkt gärningsperson har gripits av ordningsvakter.

Uppdatering klockan 19.50
Polisen har inlett en förundersökning rubricerad försök till mord.

https://polisen.se/aktuellt/handelse...del-stockholm/

en pojke under 15 år gripen.

https://www.expressen.se/nyheter/exp...d-568b434a1e8e

Någon som vet mer?
Citera
2025-08-11, 20:18
Medlem
Paranoixs avatar
Låter som en NLM mupp igen.

Skulle inte förvåna mig om även denna tragiska inavlade människan är import/semi-import då ingen kan vara så korkad att begå ett sånt brott vid Hötorget som har typ en miljon kameror.
Citera
2025-08-11, 20:25
Medlem
JustTrollings avatar
Plankare gone wild?

SVT:
Knivskärningen har ägt rum i biljetthallen på stationen.

– Det verkar som om de var på varsin sida biljettspärren när det skedde.
Den skadade är förd till sjukhus där han är nedsövd...
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/st...g-vid-hotorget
Citera
2025-08-11, 20:57
Medlem
kalkryggars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paranoix

Skulle inte förvåna mig om även denna tragiska inavlade människan är import/semi-import då ingen kan vara så korkad att begå ett sånt brott vid Hötorget som har typ en miljon kameror.

Förmodligen så ligger islam och pyr i bakgrunden. Men själva dådet låter mer som ett spontant sådant. har svårt att se att det fanns en plan bakom detta.
Citera
2025-08-11, 21:01
Medlem
Undra vad som orsakade konflikten. Det kan ju krävas väldigt lite numera, att en kränknings känslig person får en blick eller blir knuffad så åker kniven fram.... Förr blev det bara slagsmål sedan skakade man hand efteråt. Det var bättre förr.
Citera
2025-08-11, 21:07
Moderator
Meijis avatar
Citat:

Vad syftar NLM på?
Citera
2025-08-11, 21:14
Medlem
cutepsychos avatar
De va väl typ samma som hände på Sveavägen för ett tag sedan. Zigenarfight
Citera
2025-08-11, 21:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
Vad syftar NLM på?

No lives matter.
Citera
2025-08-11, 21:27
Medlem
RobertoSavianos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av odz
No lives matter.

Vilket förstås inte stämmer. Det är ett bråk som uppstått, med största sannolikhet kopplat till att horungen med kniven försökte planka
Citera
2025-08-11, 21:29
Medlem
Enl SVT-länken har "vänner till den misstänkte gärningsmannen" också tagits till förhör. Således ingen incel som vissa i tråden var snabba på att spekulera om. Detta är den klassiska gucci-blatten som blivit kränkt. Gissningsvis för att någon uppmanade honom att betala. Men det kan förstås också vara ett rån där offret inte "respekterat" en gärningsman av exotisk kultur.
Citera
2025-08-11, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nikson
Ett fjortonårigt (eller lägre ännu lägre ålder) monster knivskär en annan person. För 35+ år sedan hände det inte Sverige. Nu slipper den klena ursäkten till människa straff. Han/hon/den/det hamnar på en öppen anstalt där någon ska prata med honom och säga 'aja baja, så får man inte göra'. Fan vad trött jag är på detta j-a samhälle. När jag växte upp bar ingen kniv. Aldrig. Varför skulle vi?

Ställer mig samma fråga. Varför bär unga ungdomar kniv? Bara man ska ner till MacDonald's på en burgare mitt på dagen ska man beväpna sig.

Borde förhoppningsvis bli sluten ungdomsvård i detta fall, mycket beroende på GM:s ålder och utgången av brottet.
Hoppas bara det inte blir öppen anstalt (ett skämt) eller någon övervänlig socialtant som ska visa värme och förståelse framför allt annat.
Citera
2025-08-11, 21:58
Avstängd
senhackarens avatar
Citat:

Knappast någon tonåring tänker på alla kameror som finns där.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in